Windows 10 licentie??

Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Windows 10 licentie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 16:39

Als medewerker van een onderwijsinstelling koop ik eigenlijk al mijn software bij surfspot. Ideaal, zeker weten legaal en ook nog goedkoop!

Maar nu heb ik 2 desktop pc’s en 2 laptops in gebruik en daar doet surfspot niet aan. Ook wel logisch natuurlijk!

Dus heb ik op een andere manier 2 windows 10 home licenties (is al wel geinstalleerd) en 2 ms office licenties nodig. Googlen levert errug veel sites op waarvan de meerderheid volgens mij hartstikke illegaal is. Lijkt me een slecht idee!

Hier iemand die ervaring heeft? Welke sites zijn legaal en goedkoop?

Alvast bedankt!!

miccamaaike

Re: Windows 10 licentie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:42

Wij hebben ze dacht ik via groupon gekocht, scheelde een hoop geld! Dan heb je een soort 2e hands licentie, maar wel legaal.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:05

troi schreef:
Als medewerker van een onderwijsinstelling koop ik eigenlijk al mijn software bij surfspot. Ideaal, zeker weten legaal en ook nog goedkoop!

Maar nu heb ik 2 desktop pc’s en 2 laptops in gebruik en daar doet surfspot niet aan. Ook wel logisch natuurlijk!

Dus heb ik op een andere manier 2 windows 10 home licenties (is al wel geinstalleerd) en 2 ms office licenties nodig. Googlen levert errug veel sites op waarvan de meerderheid volgens mij hartstikke illegaal is. Lijkt me een slecht idee!

Alvast bedankt!!

Waarom zou jij als medewerker voor zakelijk gebruik zelf particuliere licenties moeten gaan kopen, met vaak ook nog eens veel minder functionaliteit én beperkte toegang tot voor je werk benodigde bedrijfsgegevens?

Is er geen zakelijke licentie voor je beschikbaar die lokale installatie op eigen (BYOD-)apparatuur mogelijk maakt? Vaak is er voor medewerkers wel een MS365 A3 of A5 licentie beschikbaar.

Schoentje, kerstmuts en [o]

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 18:02

oomens schreef:
troi schreef:

Alvast bedankt!!

Waarom zou jij als medewerker voor zakelijk gebruik zelf particuliere licenties moeten gaan kopen, met vaak ook nog eens veel minder functionaliteit én beperkte toegang tot voor je werk benodigde bedrijfsgegevens?

Is er geen zakelijke licentie voor je beschikbaar die lokale installatie op eigen (BYOD-)apparatuur mogelijk maakt? Vaak is er voor medewerkers wel een MS365 A3 of A5 licentie beschikbaar.

Het is voor privégebruik

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 18:08

Wat ik met office gedaan heb, is twee verschillende versies kopen. Op mijn ene laptop draait office 2016, op de andere 2019. Zo uit mijn hoofd.
Helpt je niet voor Windows, maar voor office vind ik een iets oudere versie geen probleem.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

winterbuitenrit

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 09:31

Lalidan schreef:
Wat ik met office gedaan heb, is twee verschillende versies kopen. Op mijn ene laptop draait office 2016, op de andere 2019. Zo uit mijn hoofd.
Helpt je niet voor Windows, maar voor office vind ik een iets oudere versie geen probleem.

Goede tip! Ga ik idd doen. Eens kijken hoeveel versies er nog op surfspot staan. Het kan me weinig schelen, ook office 2010 vind ik prima. Zolang het maar docx bestanden oplevert :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:14

Een paar jaar terug kon je via surfspot voor Office de Nederlandstalige en Engelstalige versie los kopen, dan kun je die iig op 4 machines installeren. Ik weet niet of dat nog steeds kan maar misschien iets om even te checken :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:28

Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:54

Ik heb mijn Windows licentie voor mijn nieuwe pc bij Azerty gekocht, zij kunnen hem evt ook voor je installeren. :)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 11:49

Je hebt inderdaad oudere pakketen via sites als Groupon waarbij je 1 versie koopt en mag gebruiken. Daarnaast is het mogelijk om een O365 Family of Personal abbo te nemen, hierbij is ook een TB cloud storage (pp) opgenomen.

Als je de storage prijzen vergelijkt (bijv. Icloud) dan is MS niet gek veel hoger en je krijgt je Office licentie (altijd up-to-date) erbij. https://www.microsoft.com/nl-nl/microso ... &market=nl

Voor het OS, de meeste laptops zijn standaard van een OS voorzien. Dit is bij de aanschaf prijs van de laptop inbegrepen, Office valt daar helaas vaak buiten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie