Waar komt dit wijnglas vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Waar komt dit wijnglas vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:53

Aangezien hier op bokt vaak binnen bizar korte tijd hele detective onderzoeken worden gedaan naar dingen die bokkers zoeken, wilde ik toch hier maar een poging wagen. Wie o wie weet waar dit wijnglas vandaan komt? Mijn schoonmoeder heeft hele mooie wijnglazen, maar weet bij god niet meer van welk merk en waarvandaan (qua land), en zou graag nieuwe willen.

Er staan hele mooie gegraveerde bloemetjes op, ik hoop dat ze goed te zien zijn op de foto.

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:00

Gegraveerde glazen was helemaal hip in de jaren 80.
Die kon je toen eigenlijk overal kopen. Ik het gewoon glas of kristal?
Mijn ouders hadden gegraveerde gewone glazen champagne glazen die gewoon een massa oplage waren, maar ook bloemetjes kristal wijnglazen. Die laatste hadden ze in Frankrijk gekocht bij een glasblazer tijdens de vakantie.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:12

Emmaa_ schreef:

Deze lijkt wel heel erg! Maar het gegraveerde komt bij deze niet zo laag als bij de glazen van mijn schoonmoeder. Maar wel heel goed gevonden!

Sizzle schreef:
Gegraveerde glazen was helemaal hip in de jaren 80.
Die kon je toen eigenlijk overal kopen. Ik het gewoon glas of kristal?
Mijn ouders hadden gegraveerde gewone glazen champagne glazen die gewoon een massa oplage waren, maar ook bloemetjes kristal wijnglazen. Die laatste hadden ze in Frankrijk gekocht bij een glasblazer tijdens de vakantie.

Ze zijn kristal ja! Ze denkt uit iets van Polen of Tsjechië ofzo, maar ze weet het niet zeker. Er is wel een hele collectie van met rode wijnglazen, witte wijnglazen, port glazen, likeur glazen en champagne glazen.

Mungbean

Re: Waar komt dit wijnglas vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:28

Tjechie zou heel goed kunnen.
Maar het is gewoon een tijd erg populair geweest en dan kwamen mensen met zulke dingen thuis van vakantie omdat daar handwerk als een toeristenattraktie verkocht wordt/werd.
Idem met handgeschilderde tuinkabouters.
Ik ben wel benieuwd of iemand precies deze kent.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 22:32

Sizzle schreef:
Tjechie zou heel goed kunnen.
Maar het is gewoon een tijd erg populair geweest en dan kwamen mensen met zulke dingen thuis van vakantie omdat daar handwerk als een toeristenattraktie verkocht wordt/werd.
Idem met handgeschilderde tuinkabouters.
Ik ben wel benieuwd of iemand precies deze kent.

Oh ja, klopt inderdaad. Ik ben ook benieuwd! Ik heb inmiddels na flink wat googelen en door Facebook spitten de eigenaar van de winkel waar ze ze heeft gekocht gevonden (die winkel is inmiddels zo’n 3 jaar gesloten) en een berichtje gestuurd. Ben benieuwd of ik een reactie ga krijgen :+