Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:47

Ik hou nu al van dit topic <3
Wij hebben sinds een paar dagen ook een Roomba E5: Marietje *\o/* Marietje rijdt over onze drempels en zuigt ons vloerkleed beter dan wij zelf deden met de stofzuiger.
Ze botst netjes tegen onze Poäng aan, alleen de bodemplaat van het krabmeubel is nét iets te hoog en loopt ze op vast. Daar hebben we nu het apparaatje staan zodat ze wat eerder omdraait :j
Ze kan bij ons aan één kant tussen de poten van de eetkamerstoelen, maar vervolgens moet ze 100x rondjes draaien voor ze er weer uit is _O-

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:59

Grappig dat er zoveel Roomba E5's zijn. :D

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:03

Vandaag mijn laatste aanwinst binnen gekregen. 8-) Kon hem niet laten liggen voor 29,95. :=


Afbeelding

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:28

wat dan ?

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:30

Wat een leuk topic. Ik ben opzoek naar robot stofzuiger/dweil, heb nu een Bissell stoomreiniger waar ik blij mee ben maar nog blijer word als het een robot zou zijn. :j

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:31

Sosha schreef:
wat dan ?


Ik denk een camera...

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:35

mondi schreef:
Wat een leuk topic. Ik ben opzoek naar robot stofzuiger/dweil, heb nu een Bissell stoomreiniger waar ik blij mee ben maar nog blijer word als het een robot zou zijn. :j


Ik heb 2 aparte, ik heb nog geen tevreden combi apparaat eigenaren kunnen vinden.

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:42

ClaudiaHS schreef:
Sosha schreef:
wat dan ?


Ik denk een camera...


Ja, inderdaad een wifi camera. :D

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 22:50

Leuk en opvallend dat zoveel mensen hun robots namen geven. :Y)

Autumnn

Berichten: 8051
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:11

Sem_ schreef:
Leuk en opvallend dat zoveel mensen hun robots namen geven. :Y)


Ik voel me nu echt heel schuldig tegenover onze Dirt Devil. We noemen hem gewoon robotstofzuiger :')

Butterfly
Berichten: 2861
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 06:38

Autumnn schreef:
Ik voel me nu echt heel schuldig tegenover onze Dirt Devil. We noemen hem gewoon robotstofzuiger :')

You better do :D het is nog niet te laat :))

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 06:58

Die van mij pas ook gisteren een naam gegeven door jullie. _O-

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:07

Onze robotstofzuiger noemen wij gewoon de huisslaaf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:09

Lola is gister na autopech van de pakketbezorger binnen gekomen :D vannacht heeft ze aan de lader gehangen en straks gaat ze haar eerste rondje rijden. Ben heel benieuwd hoe/wat ze gaat doen!

candalisa

Berichten: 3472
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:07

Hier ook een roomba E5 genaamd Harry. Met 3 grote honden en een papegaai is stofzuigen een drama. Ik had er een van de lidl en ondanks dat hij redelijk goed deed was die snel overleden netjes geld terug dus uitgekomen op deze. Werkt fantastisch gaat netjes zn schema af maar la hij dan weer een pluk haar ziet scheurt hij erop af om het op te zuigen! Man van mn hart!
Hij blijft ook niet hangen in kabels maar draait zich zo dat hij er weer uit kan en vind het vooral een leuk spelletje om de hondenbak van de jongste te verstoppen ergens onder de bank of kast bv. Via de app kan ik hem bedienen en starten the smeer ik wil of via een schema elke dag zelfde tijd laten draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:12

Ik ben zo blij met Lola <3 Ze heeft in 2 uur tijd het hele huis gedaan en haar bakje zat stampend vol. Is ook weer vrijwillig naar haar laadpunt gereden om op te laden. Enige wat niet lukt is hoogpolig tapijt, maar dat vergeef ik haar!


Afbeelding

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:20

Wij hebben een aantal honden in huis en stofzuigen en vegen iedere dag. Nu lijkt me als ideale dochter dit nu een leuk kado voor mijn moeder die bijna jarig is ( en dan hoef ik zelf minder te doen)
Maar wij zouden er denk ik ook 1 moeten hebben die je aanzet als je in huis bent,want ik vrees dat de honden hem anders slopen.
Of zijn er ook mensen waar zo'n ding rijd met honden in huis?

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:50

Wij hadden een Eufy 11. Redelijk goedkoop model, deze heeft het een jaartje volgehouden (3 honden, 4 katten) een had regelmatig nieuwe onderdelen nodig. Zoog wel, maar vooral het laatste half jaar niet meer perfect.
Deze was overleden, nu hebben we een Neato 7 met een app. Geweldig! Hij appt me bij alles wat hij doet en het is brandschoon.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:13

Autumnn schreef:
Ik voel me nu echt heel schuldig tegenover onze Dirt Devil. We noemen hem gewoon robotstofzuiger :')


Ja dat kan dus echt niet meer anno 2020 _O-

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:16

sarablack schreef:
Of zijn er ook mensen waar zo'n ding rijd met honden in huis?


Ik zet 'm meestal aan als ik met de honden lopen ben. Maar als ik hem aanzet als ze thuis zijn, doen ze er niks mee. Ze zijn er niet echt bang van, maar Robby moet niet te dicht in de buurt komen want dan zijn ze weg.

Dobby wordt beter geaccepteerd, maar die is dan ook muisstil. Blijven ze verder ook vanaf.
Maar mijn honden zijn ook niet meer de jongste en slopen nooit wat.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:18

Ik ben ook mijn zoektocht naar een robotstofzuiger gestart! Lijkt me zo heerlijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:22

Mijn huisgenoot wilde toen perse een robotstofzuiger. Want dat scheelt weer een taak. Nou zo'n rond ding en hoekjes gaat al niet samen. En robot 1 reed zo random dat ze nog de helft over sloeg. Dus toen kwam robot 2 in huis. Met dweil en formaat groter. Super.. hoekjes was helemaal zijn ding niet. Hij paste nergens tussen en onderdoor, dus enkel de 'hoofdpaden' werden schoon. Maar als je te lui bent om zelfs het waterreservoir te verversen en die dweil schoon te maken. Ruikt je huis na verloop van tijd gewoon super muf. Robot 1 was verbannen naar boven. Wel ideaal voor onder je bed. Maar donderde regelmatig van de trap af. Kon ze wel hebben overigens.

Ik woon nu ergens anders en stofzuig gewoon weer zelf. Wat een verademing!

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:24

Dit idee komt ook steeds meer in mijn hoofd. Om mijn moeder wat meer tijd-over te geven en voor mezelf puur omdat stofzuigen een hell is qua mijn arm. Enige nadeel is dus dat wij hier een bank hebben die maar 5,5cm van de grond staat - ik zie dat al die apparaten zo'n 7 tot 8cm zijn en dan vallen ze onder laag model. Dat gaat hem hier dus al niet worden vrees ik.

Iemand daar iets over te vertellen hoe dit gaat met hun banken?
Trekt zo'n apparaat het ook met hondenhaar?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:30

Sosha schreef:
mondi schreef:
Wat een leuk topic. Ik ben opzoek naar robot stofzuiger/dweil, heb nu een Bissell stoomreiniger waar ik blij mee ben maar nog blijer word als het een robot zou zijn. :j


Ik heb 2 aparte, ik heb nog geen tevreden combi apparaat eigenaren kunnen vinden.


Ik! Ik heb de Xiaomi Roborock S6, thuis gewoon ´banketstaaf´ genaamd. Zuigt en dweilt als de beste in ons best grote huis met één verdieping met volledig gladde tegelvloeren en zonder drempels. De laagpolige vloerkleden neemt hij gewoon mee en die worden duidelijk ook schoner en frisser van kleur. Ik ben dol op banketstaaf! Ik kan ons huis in kamers indelen en apart laten doen, of helemaal, of bepaalde zones. Zo slim :-) banketstaaf kan ook zonder dweil als ik dat niet nodig vind, maar ik kan hem ook bijvoorbeeld de keuken drie keer laten doen in een commando.


Afbeelding



Maar mee op vakantie naar ons appartement in Nederland was het wat minder. Met name de ongelijke leivloer was naar mijn idee na het dweilen niet helemaal zo schoon als ik gewend ben. Daarnaast had hij wat problemen met onze meubels, tafeltjes met een sleepboot en de driepoot onder de relaxfauteuil vond hij erg lastig. De drempels waren dan weer geen probleem: Conclusie is wel dat hij gewoon hier in Spanje blijft en dat er geen nieuwe bij komt in Nederland.

Edit: wij hebben geen huisdieren, kan ik dus niks over zeggen en onze banken zijn inderdaad in beide huizen zeker 12 cm van de grond.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:34

idinn schreef:
Mijn huisgenoot wilde toen perse een robotstofzuiger. Want dat scheelt weer een taak. Nou zo'n rond ding en hoekjes gaat al niet samen. En robot 1 reed zo random dat ze nog de helft over sloeg. Dus toen kwam robot 2 in huis. Met dweil en formaat groter. Super.. hoekjes was helemaal zijn ding niet. Hij paste nergens tussen en onderdoor, dus enkel de 'hoofdpaden' werden schoon. Maar als je te lui bent om zelfs het waterreservoir te verversen en die dweil schoon te maken. Ruikt je huis na verloop van tijd gewoon super muf. Robot 1 was verbannen naar boven. Wel ideaal voor onder je bed. Maar donderde regelmatig van de trap af. Kon ze wel hebben overigens.

Ik woon nu ergens anders en stofzuig gewoon weer zelf. Wat een verademing!


Wel geweldig hoe onze L*u*l*l*o hier bankstaaf wordt :-)

Hoekjes haalt die van ons nog best goed eigenlijk, alleen bij kozijnen van deuren is het weleens lastig. Hele lastige dingen zet ik gewoon af en toe omhoog voor ik hem op stap stuur. En plinten en hoekjes doe ik af en toe zelf met de natte dweilstok, maar dat hoeft nu zeker niet meer dagelijks (of wekelijks).