Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 06:59

xSwanHeart schreef:
Aaaah, die van ons heet ook Rocky! :D <3
{:}

Anoniem

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:03

Ik heb vanaf het begin mee zitten lezen hier, maar dankzij jullie gister toch een robotstofzuiger besteld _O-

We gaan haar een naam geven als ze bevalt en mag blijven. Ik denk Lola :D

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:28

Jullie hebben mij overtuigd... Ik heb "haar" ook een naam gegeven. Vanaf vandaag gaat ze als QT-KT (Cutie Katie) door het leven. In Star Wars Clone Wars is ze samen met RT-D2 op missie geweest.

Afbeelding




idylle
Berichten: 5811
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 08:09

Is xiaomi (zeg ik het zo goed) geen chineese rommel? Ben altijd zo bang dat die goedkopere merken zo kapot zijn, of de zuigkracht of batterijduur snel eruit is ofzo.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:21

Kunnen robotstofzuigers ook over kleine drempeltjes van deuren?

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:27

xChantal94 schreef:
Kunnen robotstofzuigers ook over kleine drempeltjes van deuren?


Per model verschillend. Meestal lukt een lage drempel wel, maar de hoge kunnen ze op vast lopen. Ik geloof dat Dyson zelfs een halftrack heeft die prima over drempels/tapijten kan, maar is nooit uitgebracht in Europa.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6040
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:29

Oehhhh dit klinkt zooo heerlijk!! Ik wil er ook 1 <3

Ik vraag mijn alleen dan 2 dingen af voor bij ons.
1. onze woonkamer vloer is niet erg gelijk en heeft soms wat diepere voegen tussen de tegels. Kan hij dan wel nog goed zuigen?
2. Kunnen ze een tapijtje ook doen? We hebben in de woonkamer er eentje liggen en een mat bij de keukendeur

Hihi en verder las ik al iets over katten, mijn angst is dat onze katten het ook als een geweldig leuk speelgoed gaat zien.

Ohh en toch nog een 3e "vraag" wij wonen op t platte land dus best wel veel zand enz, trekt hij dat ook goed?


Ahh en verder Xiaomi, ik ken er alleen de telefoons van en die zijn heel erg goed :D :D

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:38

Sosha schreef:
*\%/* en het dweilapparaat is vandaag officieel Dobby genoemd *\%/*

_/-\o_ _/-\o_

MarliesV

Berichten: 15211
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:39

Wij hebben geen drempels in huis, dus geen idee of hij dat kan of niet.
Zolang hij niet met de ring die er voor zit (soort stootkussen waarmee hij de kant detecteert) er tegenaan komt gaat het denk ik wel goed, weet alleen niet of hij niet vast blijft zitten met zijn 'buik'.

Wij hebben een donkere vloer en donkere matten, dat gaat prima. Die van ons moet je de tint van de vloer ook op instellen, zodat hij alles zuigt, dus of je een donkere of lichte vloer hebt.
Geen idee hoe hij omgaat met de combi donkere vloer/lichte matten of andersom.

xSwanHeart

Berichten: 4424
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:52

idylle schreef:
Is xiaomi (zeg ik het zo goed) geen chineese rommel? Ben altijd zo bang dat die goedkopere merken zo kapot zijn, of de zuigkracht of batterijduur snel eruit is ofzo.

Nee, juist niet! Kijk even de reviews van vacuumwars op YouTube. Die hebben ons enorm geholpen.
Xiaomi kwam er daar juist als beste uit. In een naar mijn idee redelijk objectieve test :)

Even twee linkjes opgezocht:
De stofzuiger die wij hebben: https://youtu.be/VSkw5FFur7Y
Een ranking van (bijna) alle beschikbare stofzuigers, verdeeld over verschillende prijsklassen: https://youtu.be/4Fed8durfb4
(Hier was de S5 Max nog niet uit, dus die staat er nog niet tussen.)

xSwanHeart

Berichten: 4424
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:55

xChantal94 schreef:
Kunnen robotstofzuigers ook over kleine drempeltjes van deuren?

Die van ons gaat prima over kleine drempeltjes (wel met wat herrie).
Deze hoogte gaat het dan om:

Afbeelding

Afbeelding

Elin_

Berichten: 9654
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:59

Ahh topic naar mijn hart!

Wij hebben ook drempels. Verder een donkere vloer, maar geen kabels of kleden.
Is er een stofzuiger onder de 100 euro voor mijn wensen?

Gaat om dezelfde drempels als xSwanheart

xSwanHeart schreef:
xChantal94 schreef:
Kunnen robotstofzuigers ook over kleine drempeltjes van deuren?

Die van ons gaat prima over kleine drempeltjes (wel met wat herrie).
Deze hoogte gaat het dan om:

[ [url=m/D3dGBs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/e807Pq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Roihi

Berichten: 2893
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:09

Wij hebben sinds februari een Tesvor robotstofzuiger. Deze heeft ook een dweilfunctie maar daar moeten we een extra reservoir voor aanschaffen. Dweilfunctie hebben we dus nog niet kunnen uittesten.

Ik ben heel tevreden met onze "cleany". Je kan deze instellen zodat die op een bepaald uur start. Als je thuis komt is die klaar en heb dus geen last gehad. De Tesvor heeft ook twee of drie manieren in stofzuigpatronen. Wij gebruiken altijd de "smart cleaning" mode, hierbij maakt die dus banen en nadien nog eens de omtrek van de ruimte. Als die klaar is rijdt die ook schattig zelf naar het laadstation.
Had zoiets al veel eerder moeten aanschaffen, heerlijk.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:15

xSwanHeart schreef:
idylle schreef:
Is xiaomi (zeg ik het zo goed) geen chineese rommel? Ben altijd zo bang dat die goedkopere merken zo kapot zijn, of de zuigkracht of batterijduur snel eruit is ofzo.

Nee, juist niet! Kijk even de reviews van vacuumwars op YouTube. Die hebben ons enorm geholpen.
Xiaomi kwam er daar juist als beste uit. In een naar mijn idee redelijk objectieve test :)

Even twee linkjes opgezocht:
De stofzuiger die wij hebben: https://youtu.be/VSkw5FFur7Y
Een ranking van (bijna) alle beschikbare stofzuigers, verdeeld over verschillende prijsklassen: https://youtu.be/4Fed8durfb4
(Hier was de S5 Max nog niet uit, dus die staat er nog niet tussen.)
Hier ook bewust gekozen voor de Xiaomi. :j

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:23

Gaan robotstofzuigers ook over tapijten heen? En een deurmat>

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:28

Ja! Hoogpolig hebben sommige wel iets meer moeite mee. Als het licht in mijn gang niet te donker valt neemt hij de deurmat ook goed mee (heel af en toe denkt hij dat het een afgrond is :') )

Mijn vloerkleed neemt hij ook goed mee :j

Die van mij heet trouwens Roombi :')

Hutcherson

Berichten: 7378
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:59

Wij hebben de Eufy robovac E35 geloof ik. Of C35. Hij heet Alfred (assistent van batman) en we zijn super blij met hem.
Langharige hond in huis dus met de handmatige dyson konden we er niet tegenaan boksen qua haarverlies. We kwamen ermee niet onder de kast en bank. Nu alles een halve cm verhoogt en Alfred rijdt er zo onderdoor. Echt perfect.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:01

Wij gaan er ook een kopen! :D Nog even kijken welke, maar wel net even m'n vriend overtuigd. :+

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:15

Oh ik wil er ook een!!

Zijn er ook stofzuigers die je bijv de ene dag de bovenverdieping en de andere dag de benedenverdieping kunt laten doen zonder dat ze in de war raken? Zijn andere vloeren (qua kleur) bijv.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:19

Ik heb een Midea, van bol.com. Ideaal ding, totaal niet duur (139,-) en doet zijn werk zo goed! Ben echt verrast. Ik ben van 1-2x per dag stofzuigen naar 1x per week grondig stofzuigen gegaan.

Scheelt me zeker een halfuur werk per dag. Had hem 5 jaar eerder moeten hebben :-D
Kan niet meer zonder onze Robbie.

Dagelijks doet hij beneden en als ik hem boven neer zet doet hij daar ook zijn ding :-D

Nu nog een dweily.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:24

Ik heb de Roborock S6. Deze heeft ook een 'dweil' functie als vind ik deze niet zo heel geweldig, misschien wel overigens als je een gladde tegelvloer hebt.

Ik vind de app die erbij zit erg goed en uitgebreid, dat is wel een ding om op te letten bij aanschaf.

In de app kun je alles instellen:
Zuigkracht
Hoe vaak een bepaalde ruimte gezogen moet worden (bijv. bij erg vies kun je hem ook 2 of meer keer dezelfde kamer later zuigen)
De volgorde van de te stofzuigen ruimtes (in mijn geval handig met hoge dorpels, de woonkamer kan hij wel in maar niet uit dus die doe ik dan als laatste en zet hem dan handmatig weer in zijn laadstation)
In de kaart/map die hij maakt kun je invisible walls en no go zones maken, evenals no mopping zones (denk aan vloerkleed)
In de map kamers samenvoegen of juist opsplitsen
Zoned cleanup (je maakt op de kaart een zone op de gewenste plek en deze gaat hij dan zuigen)
Verschillende maps (beneden en boven)
Houdt zelf draaiuren en daardoor benodigd onderhoud bij
Automatisch harder zuigen op kleden en tapijten (optioneel)

Ben vast nog wel iets vergeten maar ik ben er heel erg tevreden mee!

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:31

Hier hebben we een Roomba die amper gebruikt wordt. Het onding rijdt zich iedere keer vast op de poten van een bijzettafeltje en op het onderstel van één van onze stoelen. Een robotstofzuiger is dus geen goed idee als je meubilair hebt met een onderstel zoals dat van bijv. de Poäng fauteuil van Ikea. Dus ik stofzuig gewoon weer zelf. Het enige dat de robotzuiger goed kan is onder bed stofzuigen :D

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:33

Wij zijn ook super tevreden van onze Roborock. Zeker geen "chinese brol", het omgekeerde zelfs. Een van de meest "slimme" robots op de markt denk ik. Ook de dweil functie wordt hier regelmatig gebruikt. Niet om het echte dweilen te vervangen, maar het frist toch duidelijk op.

De roborock kan je van verdieping wisselen, wij nemen hem soms zelfs mee naar familie zodat hij daar een toertje kan doen terwijl we op visite zijn :D

Ik zou als typ meegeven om voor een "slimme" versie te gaan en geen goedkopere versie die een random patroon aflegt. Dat lijkt me alles behalve efficiënt.

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:39

Hier ook de roomba e5. Heb hem nu ongeveer een half jaar en vind het ding geweldig.
Ze zuigt echt alles op, kan onder de bank en kasten door dus ideaal.
Al heeft Fatima nu even huisarrest wat ze zijn aan het stucen en dan botst ze tegen het stucwerk en rijdt over de klodders _O-

Bagheera_206

Berichten: 25898
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:26

Eilandje schreef:
Hier hebben we een Roomba die amper gebruikt wordt. Het onding rijdt zich iedere keer vast op de poten van een bijzettafeltje en op het onderstel van één van onze stoelen. Een robotstofzuiger is dus geen goed idee als je meubilair hebt met een onderstel zoals dat van bijv. de Poäng fauteuil van Ikea. Dus ik stofzuig gewoon weer zelf. Het enige dat de robotzuiger goed kan is onder bed stofzuigen :D


Hier ook de poäng. _O- Ik zet dan maar de marker onder de stoel en gaat hij in boog om de stoel heen. :D