Moderators: Giolli, ynskek, Mjetterd, Hanmar, Dani, Maureen95, Polly
prugelpiet schreef:Bladblazer? Of eentje die juist zuigt?
DubbelDun schreef:Om ze op te zuigen heb je iets met flink wat motorvermogen nodig en dat is dan geen goedkope oplossing
Misschien dat een grote grasmaaier met mulch-instelling ze dusdanig klein maakt dat de robot er geen problemen meer mee zal hebben.
DubbelDun schreef:Maar die naalden vallen maar een beperkte tijd in het jaar, dus voor de rest kan de robot nog gewoon zijn werk doen.
DubbelDun schreef:Overigens ligt het ook aan de kracht en de zwaarte van de messen of de robotmaaier er een probleem mee gaat hebben.
Ibbel schreef:Naaldbomen die naalden verliezen, dan hebben je buren dus lariksen staan? Da's de enige naaldboom die 's winters kaal is. Dat zijn kleine fijne naaldjes, kan een robotmaaier daar niets mee? Zo groot kan het verschil tussen gras en een naald toch niet zijn? En als die robot de hele dag rondrijdt kan er toch nooit een laag naalden op je gras liggen?
Ik snap het probleem geloof ik niet zo...
DubbelDun schreef:Ik heb in de tuin ook een naaldboom staan die nu wat naalden verliest, maar die 's winters niet kaal is. Ik gok dat het nu door de droogte komt. Die heeft naalden van 5 a 6 cm lang.
MarliesV schreef:Wij wonen aan het bos (naaldbomen) en hebben na de storm van afgelopen week ook veel dennennaalden in het gras liggen.
Dit is puur door de droogte/hitte van de afgelopen tijd, in combi met de harde wind van deze week.
Normaal hebben wij dit nooit, is echt een uitzondering. Dus 1x nu de tanden op elkaar en opruimen zou ik adviseren.
Kan je geen grasmaaier van iemand lenen voor 1x?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers