@juut
eigenlijk nog maar net. Particulier zit ik ook aan te denken. Ik kan nu de komende 2 jaar eigenlijk nog niet het huis uit dus ik heb daarom ook niet heel veel haast.
@Telpeva
Thanks voor je lijstje zijn inderdaad veel dingen waar ik nog niet aan gedacht had. Meeste heb ik al wel zoals inderdaad kosten voor de paardjes en zorgverzekeringen en kosten voor de auto. Ik zal eens kijken hoe het zit met de huurtoeslag. Ik heb nu nergens een contract omdat ik studiefinanciering krijg en stagevergoeding en daar nu van kan rondkomen.
@blue_flower
Gelukkig onder het oude leenstelsel. Ik leen net zoveel als dat ik hiervoor kreeg. Ik zit na een jaar nog onder de 5000 euro. Als het goed is kan ik op mijn stageplek aan het werk en woon ik dus nog thuis. Ik blijf daarom ook nog even thuis wonen zodat ik die schuld kwijt kan.
@Hutcherson
Ligt er ook wel aan waar je wilt wonen. Ik vindt een dorpje met een stukje afstand tot een grotere plek ook niet heel erg. Ik krijg gewoon huurhuizen vanaf 400 euro wat nog wel te doen is. Daarom ga ik ook niet naar Groningen daar zijn de prijzen weer heel hoog. Ik sta nu op plek 206 dus valt mij echt nog mee.
@Fillis
Oh wat fijn dat je al zo snel een plekje hebt gevonden. Geluk moet je ook zeker hebben. Klopt ik woon in Drenthe en ben ook van plan om hier gewoon te blijven. Mijn paardjes staan echt op een top stal en daar wil ik ze ook graag laten dus genoeg redenen om hier te blijven. Meeste studiekosten worden inderdaad vrij gescholden dus ik heb nog mazzel dat het maar lenen voor 1 jaartje is. Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk te sparen omdat kopen nog wel iets aantrekkelijker lijkt. En misschien krijg ik inderdaad toch nog een vriend de komende jaren....
@love_western
Ja dat is echt mazzel hebben!
Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush