10 april: 18 zaadjes geplant in het potje.

29 april: er begint al vanalles te groeien, ik zet het potje zoveel mogelijk in de zon.

6 mei: de plantjes werden te groot voor het potje en ik heb hem meegenomen naar de zorgboerderij waar we de grootste 7 plantjes in een mand hebben geplant. De overige hebben we ook in een andere mand gezet maar dat werd niets meer. Van deze 7 plantjes zijn er 5 uitgegroeid tot een mooie plant.

10 juni:

22 juni zijn ze op kamers gegaan in de moestuin!

29 juli: eerste bloemetje

Maar toen kwamen en gingen de bloemen maar kwamen er geen paprika's. Dus ik weer gaan lezen en hoe trots ik ook op mijn grote planten was, waarschijnlijk waren ze te groot waardoor de energie niet naar die ene paprika kon gaan. Dus ik ben gaan snoeien maar vond bij 1 plant wel 2 heuse echte mini paprikatjes! (wat was ik trots

12 augustus:

14 augustus:

En nog een kleintje gevonden.

17 augustus:
Zo zijn de grote nu.

De 3e op dezelfde plant.

De 4e op komst.

En nu zag ik gisteren ineens op een andere plant dit tevoorschijn komen:

Ook 2 beginselen van paprika's. Dat snoeien was een goed idee, weer wat geleerd, had ik veel eerder moeten doen. Maar zouden dezen het nog redden deze zomer? Ze groeien als kool maar ik denk niet dat het nog veel richting de 30 graden zal gaan. En wanneer is nou echt het goede moment om ze te plukken?
Ik zal hier updates plaatsen over hoe ze groeien en ik ben heel benieuwd naar tips voor volgend jaar.