laura1987 schreef:Wij hebben nieuwbouw gekocht en ik heb er totaal geen spijt van gehad.
Tijdens de bouw moet je overal op letten, vooral dat je goed nadenkt over de inrichting. Zo hebben wij bijv in de slaapkamer een stopcontact op 1.50’m zodat de tv daar kan hangen en je geen kabels hebt.
Het is na de oplevering een hoop geruzie geweest om alles “perfect” te krijgen.
Wij hadden 38 punten die niet goed genoeg voor oplevering waren en dit kwam er onder andere uit toen wij bij de eind oplevering iemand van eigen huis mee hadden genomen.
Verder gaat er veel meer geld in zo’n huis zitten dan je denkt ( althans bij ons).
Een tegelvloer in de woonkamer hadden wij van tevoren nooit €5500 voor in ons hoofd gehad ( en dan hebben we niet eens de duurste tegels).
Zonwering, gordijnen enz zijn ook van die dingen die veel duurder uitvallen dan je zou denken.
Wij weten wel dat mochten we ooit weer nieuwbouw kopen, dat we de keuken en badkamer bijv achteraf doen en niet door de bouwer, dat kan een hele hoop geld schelen.
Al met al zou ik zeker weer nieuwbouw kopen, maar let wel op dat je veel zwart op wit hebt en laat je niet op je kop zitten!
Ja bij het huis wat we nu op het oog hebben bespaart de optie om de badkamer+wc's niet te laten doen 'maar' 3400 euro, dus moeten even goed erin duiken wat we dan wél krijgen. Gaan nog even in gesprek, mits het huis na het weekend nog beschikbaar is haha (vrijdag iig wel nog).
Ghostattack schreef:Ik ben net vorige week verhuisd! Hele bizarre ervaring. Keuken hadden we 1.5 jaar geleden uitgezocht en ik wist al niet meer precies wat, dus dat was een verrassing

Wij hebben weinig opties genomen en heel veel zelf gedaan om geld te besparen. Maar ik heb dan ook een hele handige vader die alles zelf kan. 16 juli was de oplevering en 8 augustus zijn wij verhuisd.
Dat is inderdaad handig!