Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
laura1987 schreef:Wij hebben nieuwbouw gekocht en ik heb er totaal geen spijt van gehad.
Tijdens de bouw moet je overal op letten, vooral dat je goed nadenkt over de inrichting. Zo hebben wij bijv in de slaapkamer een stopcontact op 1.50’m zodat de tv daar kan hangen en je geen kabels hebt.
Het is na de oplevering een hoop geruzie geweest om alles “perfect” te krijgen.
Wij hadden 38 punten die niet goed genoeg voor oplevering waren en dit kwam er onder andere uit toen wij bij de eind oplevering iemand van eigen huis mee hadden genomen.
Verder gaat er veel meer geld in zo’n huis zitten dan je denkt ( althans bij ons).
Een tegelvloer in de woonkamer hadden wij van tevoren nooit €5500 voor in ons hoofd gehad ( en dan hebben we niet eens de duurste tegels).
Zonwering, gordijnen enz zijn ook van die dingen die veel duurder uitvallen dan je zou denken.
Wij weten wel dat mochten we ooit weer nieuwbouw kopen, dat we de keuken en badkamer bijv achteraf doen en niet door de bouwer, dat kan een hele hoop geld schelen.
Al met al zou ik zeker weer nieuwbouw kopen, maar let wel op dat je veel zwart op wit hebt en laat je niet op je kop zitten!
Ghostattack schreef:Ik ben net vorige week verhuisd! Hele bizarre ervaring. Keuken hadden we 1.5 jaar geleden uitgezocht en ik wist al niet meer precies wat, dus dat was een verrassing
Wij hebben weinig opties genomen en heel veel zelf gedaan om geld te besparen. Maar ik heb dan ook een hele handige vader die alles zelf kan. 16 juli was de oplevering en 8 augustus zijn wij verhuisd.
IMANDRA schreef:laura1987 schreef:Wij hebben nieuwbouw gekocht en ik heb er totaal geen spijt van gehad.
Tijdens de bouw moet je overal op letten, vooral dat je goed nadenkt over de inrichting. Zo hebben wij bijv in de slaapkamer een stopcontact op 1.50’m zodat de tv daar kan hangen en je geen kabels hebt.
Het is na de oplevering een hoop geruzie geweest om alles “perfect” te krijgen.
Wij hadden 38 punten die niet goed genoeg voor oplevering waren en dit kwam er onder andere uit toen wij bij de eind oplevering iemand van eigen huis mee hadden genomen.
Verder gaat er veel meer geld in zo’n huis zitten dan je denkt ( althans bij ons).
Een tegelvloer in de woonkamer hadden wij van tevoren nooit €5500 voor in ons hoofd gehad ( en dan hebben we niet eens de duurste tegels).
Zonwering, gordijnen enz zijn ook van die dingen die veel duurder uitvallen dan je zou denken.
Wij weten wel dat mochten we ooit weer nieuwbouw kopen, dat we de keuken en badkamer bijv achteraf doen en niet door de bouwer, dat kan een hele hoop geld schelen.
Al met al zou ik zeker weer nieuwbouw kopen, maar let wel op dat je veel zwart op wit hebt en laat je niet op je kop zitten!
Ja bij het huis wat we nu op het oog hebben bespaart de optie om de badkamer+wc's niet te laten doen 'maar' 3400 euro, dus moeten even goed erin duiken wat we dan wél krijgen. Gaan nog even in gesprek, mits het huis na het weekend nog beschikbaar is haha (vrijdag iig wel nog).Ghostattack schreef:Ik ben net vorige week verhuisd! Hele bizarre ervaring. Keuken hadden we 1.5 jaar geleden uitgezocht en ik wist al niet meer precies wat, dus dat was een verrassing
Wij hebben weinig opties genomen en heel veel zelf gedaan om geld te besparen. Maar ik heb dan ook een hele handige vader die alles zelf kan. 16 juli was de oplevering en 8 augustus zijn wij verhuisd.
Dat is inderdaad handig!
IMANDRA schreef:Met wat voor kosten hadden jullie bijv. geen rekening gehouden, waar je achteraf achter kwam?
Suzanne F. schreef:Ik zou niet snel voor nieuwbouw kiezen. Je denkt goedkoper uit te zijn maar dat ben je echt niet. Er komen zoveel kosten bij. Ik zie het nu hier in het dorp. Iemand die ik ken heeft een nieuwbouwhuis gekocht maar moet het door priveomstandigheden weer verkopen vlak voor de eigenlijke oplevering. Hij haalt zijn gemaakte kosten er niet uit, staat al maanden te koop en niemand wil het voor die prijs hebben. Terwijl hij geen winst wil maken, alleen zijn eigen kosten eruit. En dat lukt gewoon niet.
Dan maar de kosten koper maar je verkijkt je snel op wat muren stucen, vloeren leggen, schilderwerk en tuinen kosten. Badkamer en keuken heb je meestal wel een goed beeld van.
Suzanne F. schreef:Ik zou niet snel voor nieuwbouw kiezen. Je denkt goedkoper uit te zijn maar dat ben je echt niet. Er komen zoveel kosten bij. Ik zie het nu hier in het dorp. Iemand die ik ken heeft een nieuwbouwhuis gekocht maar moet het door priveomstandigheden weer verkopen vlak voor de eigenlijke oplevering. Hij haalt zijn gemaakte kosten er niet uit, staat al maanden te koop en niemand wil het voor die prijs hebben. Terwijl hij geen winst wil maken, alleen zijn eigen kosten eruit. En dat lukt gewoon niet.
Dan maar de kosten koper maar je verkijkt je snel op wat muren stucen, vloeren leggen, schilderwerk en tuinen kosten. Badkamer en keuken heb je meestal wel een goed beeld van.
marloe schreef:Ik volg! Wij zijn sinds november vorig jaar bezig met een nieuwbouwwoning.
Wat tot nu toe het meest tegen valt is dat alles zo lang duurt (het gaat via een project). Inmiddels is de bouwvergunning dan eindelijk bijna rond. Volgende maand kunnen we naar de notaris. Aannemer hoopt dan half september te kunnen beginnen. Oorspronkelijke planning was dat de woningen eind 2020 opgeleverd zouden worden.
Verder vond ik het erg tegenvallen dat na het uitzoeken van de keuken bleek dat er per groot apparaat nog eens 300 euro extra bij kwam voor een extra groep (vaatwasser, oven, quooker, kookplaat). Hiernaast wilden wij wat extra zonnepanelen bijkopen (standaard zaten er 3 bij). De keuze voor hoeveel extra panelen stond helaas al vast. 9 extra of 21 extra.
Ik vind het wel super leuk om het proces helemaal te kunnen volgen en na te denken over hoe je alles precies wil hebben. Daarnaast hebben we al contact met alle buren. Mooi om dat contact vanaf het begin op te starten.
Lindor92 schreef:Suzanne F. schreef:Ik zou niet snel voor nieuwbouw kiezen. Je denkt goedkoper uit te zijn maar dat ben je echt niet. Er komen zoveel kosten bij. Ik zie het nu hier in het dorp. Iemand die ik ken heeft een nieuwbouwhuis gekocht maar moet het door priveomstandigheden weer verkopen vlak voor de eigenlijke oplevering. Hij haalt zijn gemaakte kosten er niet uit, staat al maanden te koop en niemand wil het voor die prijs hebben. Terwijl hij geen winst wil maken, alleen zijn eigen kosten eruit. En dat lukt gewoon niet.
Bizar zeg! Ben benieuwd wel regio dat is. Als wij onze woning te koop zouden zetten zouden we minimaal 50k winst kunnen maken (juli 2019 opgeleverd). Wij hebben dan ook net op tijd gebouwd en de huizen zijn ondertussen erg duur geworden.
Mri schreef:Wij hebben op zolder veel te weinig stroompunten en loze leidingen laten leggen. Daarnaast niet vooraf goed nagedacht over de indeling van de zolder. Hierdoor zaten de afvoer en stroompunten voor wasmachine en droger op de standaard plek. Dat betekende dat de droger voor de opening van het knieschot zou moeten staan.
Achteraf gezien hadden we ook meer elektra naar buiten moeten doen voor screens (grote ramen op het zuiden en geen beschutting mogelijk) en hadden we bv een draai-kiep raam moeten eisen in de keuken. Daar zit nu een kiepraam. Erg onhandig, hor moet vanaf buiten erin, je kan amper doorlichten etc.
Gebruikers op dit forum: Annefleur200, Berdien, DeEenhoorn, DogWords, Eleadoras, GoogleAdsense, Lauss_, LuCa88, MSNbot, Myrthe64, ryukapple, SemrushBot, xLiez en 41 bezoekers