Ik ben van plan een nieuwe ren te bouwen voor de bunnies maar ben aan het twijfelen over wat voor dak ik erop wil. Het staat sowieso vast dat de volledige ren overdekt wordt. Voor het idee, het wordt een ren van 4,5x1x1,8m waarbij de laatste de hoogte is. Op de huidige ren heb ik doorzichtige golfplaten nu, en dat bevalt op zich prima, maar erg mooi is het natuurlijk niet. Ik wilde graag iets als op onderstaande foto voor het dak, maar de enige manier die ik kan bedenken om zoiets te krijgen is om er overal houten platen op te leggen waar die "pannetjes" dan op vastgemaakt kunnen worden, en voor zo'n oppervlakte zouden die platen een pak geld kosten. Ook de pannetjes zelf kosten best wel wat.

Heb al uitgerekend wat de rest van materialen me gaat kosten en dat vind ik toch al wel aardig wat voor een konijnenren

Graag zou ik dus een dak hebben dat mooi is, niet al te duur en wat de ren uiteraard ook geen serre maakt (maar dat zal wel meevallen denk ik vooral omdat de ren zo hoog is en omdat de zon er enkel in de voormiddag komt). Iemand met een briljant idee?