Droogkast kapot? Overhit?

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LWDaisy

Droogkast kapot? Overhit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 08:56

Hoi,

ik hoop dat iemand van jullie dé oplossing heeft! Ik heb gisteren 3x een was gedraaid - niet dat ik zooo veel was had liggen, maar ik had zondag marinade over mijn favoriete tuniek gekregen en die had 3 wasbeurten nodig om de vlekken er weer uit te krijgen. Uiteraard heb ik niet alleen die tuniek gewassen; de eerste lading was een vol wasmachine, de 2de was al wat minder en de 3de lading bestond buiten de tuniek uit vodden en dweilen.

De eerste 2 ladingen heb ik kunnen drogen in de droogkast. Daarna deed de droogkast het niet meer.

We hebben een Whirlpool, E400, max 7 kilo en dat zat er zeker niet in. Tegen dat ik lading 3 wilde drogen, waren lading 1 en 2 droog en zaten die niet meer in de droogkast. Na de eerste lading de filter en waterbak leeg gemaakt, zo ook na de 2de. Maar ik krijg hem niet meer aan, er branden geen lichtjes meer.

Het was best heet in ons washok - er staan ook 2 diepvriezers waarvan er eentje zondag volledig ontdooid geraakt is (deur laten open staan, oeps). Die diepvriezer steekt sinds gisteren weer in dus die heeft ook overuren moeten draaien en voelde ook vrij warm aan. De diepvriezers staan aan 1 kant, de wasmachine en droogkast aan een andere kant, de droogkast staat het verste van de vriezers.

Ondertussen is het nu wel weer normaal qua temperatuur in het washok. Gisteren voelde de droogkast zelf vrij warm aan, ik dacht dus in eerste instantie dat hij overhit was geraakt, wat overigens nog nooit eerder gebeurd is. We hebben hem een beetje naar voren gezet om hem wat meer ruimte te geven om af te koelen. Het washok zelf en de droogkast zijn dus weer afgekoeld - maar hij doet het nog steeds niet. Mijn vriend heeft er even snel naar gekeken - we ruiken niks verbrand oid, de filters zijn allemaal schoon. Stekker uitgetrokken en weer ingestoken. De stekker zit in dezelfde stekkerblok als de wasmachine, het ligt niet aan de stekkerblok want de wasmachine doet het gewoon.

Iemand een idee? We zitten net 2 maanden over de garantie, ik wil écht nog geen nieuwe kopen... 8)7

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Know when to hold 'em - fold 'em - when to walk away - know when to run.

Complete bosal te koop!

Caira

Re: Droogkast kapot? Overhit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:03

Heb je het over een droogkast of een wasdroger, gezien je tekst denk ik het laatste. Kan er water van de vriezer bij de droger gekomen zijn?

http://www.anamcaracoaching.nl
instructie en coaching Noord Holland
Klassieke dressuur, grondwerk, werken aan de hand

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 09:12

Caira schreef:
Heb je het over een droogkast of een wasdroger, gezien je tekst denk ik het laatste. Kan er water van de vriezer bij de droger gekomen zijn?

Die Belgen haha, een wasdroger idd!

Het water kan het niet geweest zijn, de wasmachine en droger staan op een betonnetje en staan dus hoger :)

Complete bosal te koop!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:18

Heb wel een tip voor de vlekken.
Je had je tuniek gewoon in de zon moeten leggen / hangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:19

LWDaisy schreef:
Iemand een idee? We zitten net 2 maanden over de garantie, ik wil écht nog geen nieuwe kopen... 8)7

Alvast één advies: accepteer niet dat je een reparatie aan je machine volledig moet betalen als hij kapot gaat 2 maanden na aflopen van de garantie. Bij dit soort machines verwacht je een levensduur van ongeveer 10 jaar, en kapot gaan na 1 jaar (of na 2 jaar of zelfs 3 jaar als je langere garantie had) en 2 maanden is níet normaal. Je kunt je dus beroepen op wat een gebruikelijke levensduur is, en dat is níet de garantieperiode, dus de firma die het ding geleverd heeft mag je niet de volle mep rekenen voor reparatie als een apparaat zó snel de geest geeft. Ook niet als het door de warmte zou komen, tenzij er duidelijk in de handleiding staat dat de bedrijfstemperatuur tussen de - ik noem maar wat - 5 en 25 graden zou liggen.

Dus check even of er iets in de handleiding staat over gebruik bij temperaturen boven de 25 graden, en ga dan naar de leverancier en laat hem het probleem oplossen. Met minimale kosten, bv alleen onderdelen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:28

Idd gewoon effe in o verleg met verkoper gaan hebben wij al eens gehad met wasmachine 6 maan na garantie lagers er uit liggen... en dat mocht echt niet... Dus kosten 3/4 winkel 1/4 voor ons..
En ja de wasmachine er na ook weer bij hun gekocht was nette service

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 09:30

Ibbel schreef:
LWDaisy schreef:

Alvast één advies: accepteer niet dat je een reparatie aan je machine volledig moet betalen als hij kapot gaat 2 maanden na aflopen van de garantie. Bij dit soort machines verwacht je een levensduur van ongeveer 10 jaar, en kapot gaan na 1 jaar (of na 2 jaar of zelfs 3 jaar als je langere garantie had) en 2 maanden is níet normaal. Je kunt je dus beroepen op wat een gebruikelijke levensduur is, en dat is níet de garantieperiode, dus de firma die het ding geleverd heeft mag je niet de volle mep rekenen voor reparatie als een apparaat zó snel de geest geeft. Ook niet als het door de warmte zou komen, tenzij er duidelijk in de handleiding staat dat de bedrijfstemperatuur tussen de - ik noem maar wat - 5 en 25 graden zou liggen.

Dus check even of er iets in de handleiding staat over gebruik bij temperaturen boven de 25 graden, en ga dan naar de leverancier en laat hem het probleem oplossen. Met minimale kosten, bv alleen onderdelen.

Geldt dat ook bij tweedehandsjes? Hij komt van de kringloop :D Mijn vriend wilde al heel lang een droger, ik vond het nooit nodig want ik had een droogrek haha. Uiteindelijk toch deze gevonden voor een schappelijke prijs - alhoewel ik die prijs al minder schappelijk vind als hij na 14 maanden de geest geeft..

Een handleiding heb ik niet meteen. Online vind ik die ook niet terug.

Complete bosal te koop!

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:37

Nee, dat wordt of een nieuwe of deze laten repareren.
Je hebt een tweedehands product gekocht en daar gelden geen of afwijkende voorwaarden met mbt reparaties.
Alleen met dit weer een wasdroger aan. Ben bang dat ie gewoon oververhit is geraakt omdat ie zijn warmte niet kwijt kan
Heb je een serienummer of type. ga ik eens spitten.

If you can't beat them join them

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:55

Met deze temperatuur zou ik de was lekker buiten hangen. Is dan zowat eerder droog dan in de wasdroger.

Hoe oud is die wasdroger? Via de kringloop weet je dat nooit, dus hij kan 'gewoon' al aan zijn eindje zijn. Dat jij hem pas 14 mnd hebt zegt niks. Had je een jaar garantie vanuit de kringloop ? Je zou ze kunnen vragen of ze kunnen repareren, vaak hebben ze een mannetje daarvoor.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 10:03

Morganlefay schreef:
Je hebt een tweedehands product gekocht en daar gelden geen of afwijkende voorwaarden met mbt reparaties.
Alleen met dit weer een wasdroger aan. Ben bang dat ie gewoon oververhit is geraakt omdat ie zijn warmte niet kwijt kan

Ik ben wat foto's gaan trekken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Complete bosal te koop!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 10:04

cissy schreef:
Met deze temperatuur zou ik de was lekker buiten hangen. Is dan zowat eerder droog dan in de wasdroger.

Hoe oud is die wasdroger? Via de kringloop weet je dat nooit, dus hij kan 'gewoon' al aan zijn eindje zijn. Dat jij hem pas 14 mnd hebt zegt niks. Had je een jaar garantie vanuit de kringloop ? Je zou ze kunnen vragen of ze kunnen repareren, vaak hebben ze een mannetje daarvoor.

Dat zou ik persoonlijk ook doen, maar mijn vriend is vrij obsessief als het op beestjes en insecten ed aankomt. Die denkt altijd dat er dan een miljoen spinnen in zijn kleren kruipen, als ik ze buiten hang...

Volgens de website heb ik idd een jaar garantie van de kringloop uit - ik bel hen zo meteen even op om dat te checken :)

Complete bosal te koop!

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:23

If you can't beat them join them

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 09:44

Morganlefay schreef:

Aha dankjewel!

Ondertussen nog steeds geen beterschap. Ik heb gisteren heel de dag de ventilator in het washok gezet. Mijn mama denkt aan een zekering oid - ik hoop van harte dat het zoiets is, dat kunnen we wel herstellen denk ik.

Ondertussen ook contact gehad met de kringwinkel - zoals al eerder gezegd zitten we over de garantie, en kunnen zij ons niet helpen, hun hersteldienst mag hiervoor niet ingeschakeld worden.

Complete bosal te koop!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:49

Buiten dat het heel slecht is voor het milieu, is het nu met deze warmte ook echt ongelooflijk dat men hun wasdroger aandoet..
Dat doe je toch niet? Of ik denk daar te moeilijk over.

Je vriend heeft angst voor beestjes?
Dam laat jij hem toch zien dat dat niet zo is... Je klopt de kleding lekker even uit, klaar is kees.

Dit is een duur grapje zo.. Want ik vermoed dat ie het gewoon begeven heeft van de hitte.

UrbexteamJJ Youtube

Urban Exploring the world.
UrbexteamJJ

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-20 10:53

Jolliegirl schreef:
Buiten dat het heel slecht is voor het milieu, is het nu met deze warmte ook echt ongelooflijk dat men hun wasdroger aandoet..
Dat doe je toch niet? Of ik denk daar te moeilijk over.

Je vriend heeft angst voor beestjes?
Dam laat jij hem toch zien dat dat niet zo is... Je klopt de kleding lekker even uit, klaar is kees.

Dit is een duur grapje zo.. Want ik vermoed dat ie het gewoon begeven heeft van de hitte.

We hebben 4 jaar op een appartement gewoond. De laatste 2 maanden dat we daar woonden, ben ik pas overstag gegaan voor een droger, daarvoor gebruikte ik altijd een droogrek. Vind het zo'n verspilling van elektriciteit, ik ben echt een f*cking gierig mens hoor haha. Maar je bent met z'n tweetjes, en na net geen 4 jaar heb ik moeten toegeven :+

Dit is ons eerste huis. Ik heb, voor wij samen waren, eerder in huizen gewoond en voor mij is het dan gewoon normaal dat je daar sneller een insect zal tegenkomen dan op de 9de verdieping. Mijn vriend echter blijft er panisch over doen :+ Ik heb bijvoorbeeld een open schoenenkast - ik heb voor hem een gesloten schoenenkast moeten aanschaffen. Hij zette daarvoor zijn schoenen altijd in de woonkamer, omdat hij er van overtuigd is dat er in de gang beestjes zitten die in zijn schoenen willen wonen :+ We wonen hier nu een jaar - hij is al een klein beetje gebeterd als het op insecten aankomt, maar hij heeft nog een lange weg te gaan :+

Als ik alleen thuis ben, gooi ik makkelijk de deuren open. Als hij ook thuis is, is dat echt not done haha. Ik heb nooit geweten dat hij zo obsessief was over insecten. Hijzelf ook niet, hij heeft altijd op appartementen gewoond en daar kom je ze toch minder tegen. Scheelt misschien ook dat ik een paard heb, en op de wei ook veel beestjes tegenkom. Ik wordt er niet blij van, maar ik trek het me niet zo aan als hij.

Nu is de droger dus stuk, en volgens mij dus idd door de warmte, wat jij ook denkt. Mijn eigen kleren zou ik buiten kunnen drogen, die klop ik dan idd uit en hoppa klaar. Maar hij zou echt gek worden als ik dat met zijn kledij doe :+ Hij is er trouwens ook van overtuigt dat je verkleuring zal zien van de zon, als de kleren buiten hangen. Moeilijk ventje hoor :+ :+ :+

Ik hoop dus dat het "maar" een zekering is die het begeven heeft. Ik heb hem gisteren mijn idee hierover verteld, en we gaan er komend weekend eens naar kijken. Wasmachine en droger staan naast elkaar hier, met daarop een plank, daarop poten, en op die poten een kast. We moeten dus eerst de kast weghalen (en ik weet niet of die los staat, kan goed zijn dat hij aan de muur bevestigt is) en dan kunnen we pas de poten en plank weghalen, en dan is de droger eindelijk vrij om die eens open te gooien.

Complete bosal te koop!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:04

Hmm ik zou eerder vriend naar de hersteldienst dan dan de droger. Was buiten drogen lijkt me vele malen hygienischer dan in de droogkast. Dat vertel je beter niet aan je vriend of hij wil helemaal geen kleren meer aan.
Nu is een droogkast best nuttig voor de paar windstille en vochtige periodes in de herfst, dus toch maar proberen te maken. Heb je al op youtube gekeken? Daar vind je massa's how-to's over hte herstellen van huishoudapparaten. Ik ben de gelukkige bezitter van een oude vaatwasser, een nukkige espressomachine en een eigenwijze stofzuiger. Met behulp van youtube hou ik hen aan de praat. Ik vind het zelfs een beetje leuk om doen :+

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:06

Onze wasdroger heeft 2 weken geleden de geest gegeven na 7 jaar. Ik heb gebeld voor reparatie, maar dat was duurder dan heel die machine. Die van mij was ook gigantisch heet en ging niet meer aan. Ze dachten dat de warmteregelaar stuk was.

Maar ik gebruik hem voor de handdoeken en onderbroeken en sokken etc. Dat ga ik echt niet allemaal stuk voor stuk ophangen. Dan maar een luie huisvrouw/moeder... :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:10

LWDaisy schreef:
Morganlefay schreef:

[ [url=m/PwnJEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cl5skh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G6ZIoE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a3XzEH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt wel de hoofdprijs betaald voor een tweedehands wasdroger...Nieuw zijn Whirlpool condensdrogers €399,- namelijk....

http://www.hplt.nl Curing with the power of light!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:12

Daantjuh88 schreef:
Onze wasdroger heeft 2 weken geleden de geest gegeven na 7 jaar. Ik heb gebeld voor reparatie, maar dat was duurder dan heel die machine. Die van mij was ook gigantisch heet en ging niet meer aan. Ze dachten dat de warmteregelaar stuk was.

Maar ik gebruik hem voor de handdoeken en onderbroeken en sokken etc. Dat ga ik echt niet allemaal stuk voor stuk ophangen. Dan maar een luie huisvrouw/moeder... :')

Maar als je het ophangt kan je gelijk sorteren zodat je het daarna makkelijker en sneller kan vouwen en opruimen :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-20 06:42

janderegelaa schreef:
LWDaisy schreef:

[ [url=m/PwnJEQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cl5skh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G6ZIoE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/a3XzEH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt wel de hoofdprijs betaald voor een tweedehands wasdroger...Nieuw zijn Whirlpool condensdrogers €399,- namelijk....

Ik denk dat je ergens iets verkeerd gelezen hebt, waarschijnlijk E400? Ik heb er geen 400 euro voor betaald hoor :D :D

Complete bosal te koop!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie