Hoe polyester boot schoonmaken

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Pandameisje

Hoe polyester boot schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 11:38

Sinds aantal dagen hebben mijn vriend en ik super leuke boot. Alleen is deze niet echt schoon ( nou wel schoon maar kan nog schoner)

Nu vroeg ik mij af hoe maak je een polyester boot schoon?

Kan dit gewoon met alles reiniger of moet je het echt schoonmaken met speciaal middel?

Verder hebben wij er ook zo kap er op zie foto. Ook de vraag hoe maak je die schoon?
Afbeelding

MarliesV

Re: Hoe polyester boot schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:41

Polyester kan je poetsen, net als autolak zeg maar. Bij oa de Welkoop hebben ze middelen daar voor. Verwacht ook wel bij de betere auto zaken.

Kap weet ik niet.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:48

Als er een goede verf of gelcoat op zit dan kun je zo'n boot polijsten en gaat die glimmen als een spiegel.
Vuil kun je eraf wassen met een normaal sopje met wat groene zeep of allesreiniger.
Zijn de ramen van glas of kunststof? Met kunststof moet je oppassen met bijtende reinigers en geen schuursponsjes gebruiken.
De kap kun je prima met groene zeep schoonmaken. Harde borstel en schrobben maar. Voorzichtig met de ramen in de kap, dat krast snel.
Als de kap niet meer helemaal waterdicht is dan kun je er een fles waterdicht-spray op spuiten. Die hebben ze ook bij de Action. Wel even de transparante delen afdekken/plakken.

En gele aanslag is heel makkelijk weg te krijgen met ontweringswater. Even met een spons aanbrengen en het trekt vanzelf weg.

Veel plezier ermee!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Blussem

Re: Hoe polyester boot schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:58

Met polijsten maak je juist de lak dunner. Ik zou dat niet zo snel doen.
Ik denk dat je trouwens voor dit soort vragen veel beter op een boten forum terecht kun.

Net als je naar de supermarkt gaat om muur verf te kopen _O-

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:16

8nnemiek schreef:
Als er een goede verf of gelcoat op zit dan kun je zo'n boot polijsten en gaat die glimmen als een spiegel.
Vuil kun je eraf wassen met een normaal sopje met wat groene zeep of allesreiniger.
Zijn de ramen van glas of kunststof? Met kunststof moet je oppassen met bijtende reinigers en geen schuursponsjes gebruiken.
De kap kun je prima met groene zeep schoonmaken. Harde borstel en schrobben maar. Voorzichtig met de ramen in de kap, dat krast snel.
Als de kap niet meer helemaal waterdicht is dan kun je er een fles waterdicht-spray op spuiten. Die hebben ze ook bij de Action. Wel even de transparante delen afdekken/plakken.

En gele aanslag is heel makkelijk weg te krijgen met ontweringswater. Even met een spons aanbrengen en het trekt vanzelf weg.

Veel plezier ermee!

Dankjewel dan ga ik vanmiddag maar even met de tuinslang spelen en met alles reiniger.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:43

Blussem schreef:
Met polijsten maak je juist de lak dunner. Ik zou dat niet zo snel doen.
Ik denk dat je trouwens voor dit soort vragen veel beter op een boten forum terecht kun.

Net als je naar de supermarkt gaat om muur verf te kopen _O-

Polijsten doe je ook niet elk jaar. Dat is heel normaal bij boten om zo nu en dan te doen. Een gelcoat is enorm dik. Daar ga je niet zomaar doorheen.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie