Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
KimD schreef:Geen planten zetten.We hebben meters hortensia's in de (voor)tuin, ik probeer ze al vier jaar dood te krijgen door ze geen water te geven, ze leven nog steeds. Mijn conclusie is dus dat ze prima zonder kunnen ook al denken we van niet.
Gras sproeien we niet, dat trekt ook uiteindelijk wel weer bij.
Douche hoogstens vijf minuten en tussendoor de kraan uit. Tandenpoetsen onder de douche in de ochtend en/of avond en we spoelen de WC niet iedere keer door.
Door het vele water drinken plas je vooral ook kleine beetjes water. Aangezien mijn blaas niet groter is dan een knikker is het nutteloos om steeds zoveel water te verspillen!
fjordjes schreef:Grondwater put laten slaan. Dan maak je in ieder geval geen gebruik van het drinkwater.
Serendipity1 schreef:Een regenton kan een deel van de oplossing zijn, maar daar heb je nu niet zoveel aan helaas
ellepel schreef:ik heb de tuin vol en geef alleen de planten in pot water.
in de grond zit echt voldoende vocht hier.
dat slap hangen komt door de warmte,zodra ze in de schaduw staan trekken ze bij![]()
verder zorgen voor veel planten, scheelt je onkruid wieden en schoffelen en zij houden het vocht beter vast.
Annetje schreef:Interessant dit. Mijn vriend en ik hadden het hier laatst ook over. Wij merken in onze zeer groene tuin dat we ook echt moeten sproeien. Zeker nu er ook een paar bomen in de tuin staan, kunnen we niet zonder. We proberen echt weinig te sproeien, maar als ze planten geel worden of slap hangen, dan moeten we toch echt bijwateren.
ikke schreef:Om te beginnen is sproeien een domme bezigheid; zeker de helft komt niet aan.
Als je met bewateringsslang werkt, heb je veel minder water nodig voor hetzelfde effect.
https://www.wildkamp.nl/assortiment/ber ... en/5001020
Gebruikers op dit forum: ChrisXe, Femek2902, luxx, Maaaarije, MaiMai, MariskaFally, Rock, Tazzey, Yltje en 36 bezoekers