Begin februari hebben mijn vriend en ik een aantal meubels gekocht in een woonwinkel en afgelopen woensdag zijn deze meubels geleverd.
Bij het uitpakken van de meubels zagen we direct dat de meubels niet waren zoals we ze gekocht hadden. De kleur van de producten kwam totaal niet overeen met de kleur in de winkel. Zo hebben we een salontafel set gekocht dat bestaat uit 2 tafeltjes, deze tafeltjes zouden bij elkaar moeten matchen, echter is 1 tafeltje erg donker en het andere tafeltje erg licht van kleur. Het lijkt zelfs ander hout. Verder hebben we een boekenkast, tv meubel, wandmeubel en eettafel gekocht van allemaal hetzelfde hout, in dezelfde winkel. De kleuren van deze meubels zijn allemaal anders en matchen totaal niet met elkaar.
We hebben expres alle meubels van hetzelfde hout in dezelfde winkel gekocht zodat we zeker wisten dat de meubels bij elkaar zouden passen. Niet dus

We hebben woensdag direct contact opgenomen met de winkel en een mail met foto's gestuurd. Helaas krijgen we tot op heden nog geen reactie en zitten wij nu zonder meubels (dit is ons eerste huis dus we hadden nog geen meubels).
Via internet kom ik er niet helemaal uit wat onze rechten zijn. Het liefst zou ik willen dat ze de meubels op komen halen en dat wij ons geld terug krijgen, maar kan dit? Of dienen ze de meubels te vervangen voor dezelfde meubels in dezelfde kleur? (Al ben ik bang dat, dat erg lastig wordt gezien de grote verschillen in de kleuren). We hebben met het kopen van de meubels ook aangegeven dat deze meubels bij elkaar komen te staan en we dus expres meubels van hetzelfde hout willen zodat de kleuren overeen komen. We hebben de meubels zelfs (met toestemming) de hele winkel door gesleept om ze bij elkaar neer te zetten om te kijken of het bij elkaar past

Overigens hebben we bij deze winkel ook een bank, fauteuils en eetkamerstoelen gekocht en deze zijn wel erg mooi.
Hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken en wat onze rechten hierin zijn?
Alvast bedankt!