Gisteren voor de 2e x opgegaan voor mijn BE examen, wederom weer gezakt.
Echt heel erg balen want het wordt wel een duur grapje zo.
Het stomme is dus dat zowel de examinator als mijn instructeur het er beiden over eens waren dat ik het wel onder de knie had en het wel kon, en wat ik deed ook wel goed deed, maar dat de stress het in mij overnam.
Ik zelf had een goed gevoel over mijn examen tot ik net te dicht instuurde waardoor ik net een stoepje aanraakte.
Het bochtje achteruit ging weliswaar best netjes.
Maar goed, ik had dus grotendeels tijdens het examen voor mijzelf geen gevoel van stress. Maar toch kwam dat volgens de examinator wel zo over.
Maar ik wil natuurlijk ook geen duizenden euro's kwijt zijn aan dat rijbewijs.
Ik ben bekend met angst/stress/faalangst en prestatiedrang, waardoor ik het mezelf uiteraard moeilijker maak dan nodig.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik wil echt heel graag mijn E rijbewijs halen, want anders heb ik niet voor niks mijn auto gekocht

Is er iets wat kalmerend werkt, maar waar je wel mee mag rijden? En heel belangrijk wat goed met astma samen kan?
Of moet ik toch nog maar een keer een aanhanger huren en een dag moeilijke situaties opzoeken en zorgen dat ik echt comfortabel ga worden? Zodat ik geen onbewuste stress krijg van het rijden zelf?