Leuk dat jullie hier komen kijken.
Ik ben zelf een erg groot fan van alle verbouwtopics hier op bokt en nu we zelf een woning hebben die ernstig verbouwd moet worden, dacht ik dat het wel leuk zou zijn om ook ons project op bokt te laten volgen

Mijn vriend heeft sinds 10 Juli 2020 zijn handtekening kunnen zetten onder het officiele koopcontract van zijn ouderlijk huis.
Het huis is een voormalig boeren bedrijf met 80 melkkoeien in nog en ouderwetse hollandse stal.
Wij gaan dit plekje niet meer gebruiken voor melkkoeien, er komen nog wel een stuk of 5 hobby koeien te staan en we gaan dit paradijsje in wording omzetten naar een paardenparadijsje in wording.
We hebben bij de ''boerderij'' 13 hectare pachtland zitten en ook nog 5 hectare koopland.
genoeg land dacht ik zo voor 2 paardjes (misschien 2 veulens en een pony erbij)
De boerderij komt uit de jaren '60 en is in behoorlijk slechte conditie.
Mijn vriend is zelf na het overlijden van zijn vader amper nog op de boerderij geweest, wel heeft er 1,5 jaar iemand anders in de woning gewoond.
sinds april staat de woning ''leeg'' en wij zijn sinds begin juli bezig gegaan in de woning.
voor het idee: dit zijn wij ( ik, mijn vriend en zijn zoontje) naast ons bescheiden nieuwe droomhuis op het platteland

Om maar meteen met de deur in huis t vallen:

De buitenkant valt nog best wel een beetje mee haha

Er moet in het gehele huis nieuw kozijn en raamwerk zoals te zien.
Okee, gaan we even een subtiel kijkje in huis nemen:
bij binnenkomst door de grote groene deuren heen naast het hokje kom je hier uit:

De bijkeuken...
vanuit de Bijkeuken komen we in de woonkeuken:

Wij waren al begonnen met het enakleinste hokje van het huis leegruimen, de kelder:

bovenstaande rommel kwam allemaal uit die kleine kelder zetten

vanaf de keuken komen we in de woonkamer:

maar ook in de hal naar de voordeur en trapopgang:

eenmaal de trap omhoog kom je op de overloop:

op de eerste verdieping zijn 5 slaapkamers (1 grote, 1 kleine en 3 middelmaat slaapkamers) en een kleine badkamer:

grote slaapkamer:

kleine slaapkamer:

3 middelmaat kamers:

op de overloop zie je nog een steile trap omhoog naar de zolder alwaar vroeger ook 2 slaapkamers waren:

Zoals jullie kunnen zien, en erg groot opruim en verbouwproject.
Wij zijn al erg druk bezig met opruimen, slopen etc en het vordert al behoorlijk.
wij zijn van plan om grotendeels door een aannemer te laten doen, slopen wil wel met 2 linkerhanden maar opbouwen wordt wat lastiger.
In een volgende update ga ik graag verder met het proces van opruimen, slopen en ook dan komen er foto's van het stallengedeelte en de ruimte om het huis heen.
Bedankt voor het lezen en het zou leuk zijn als er volgers zijn