Ik heb jaren Peugeot 107 gereden maar die worden helaas niet meer gemaakt dus sinds vorige week in het bezit van een Peugeot 108 uit 2016 met zeer weinig kilometers.
Als ik wat langere afstanden rijd krijg ik last van mijn been. Ik kan mijn voet niet ontspannen op het gaspedaal laten rusten zonder gas bij te geven en moet mijn voet dus krampachtig houden om niet te hard te rijden. Had ik bij de 107 geen last van. Ik denk dat hij dus te licht ingesteld staat en hopelijk wat strakker kan worden gezet zodat ik mijn voet erop kan laten rusten.
Wie herkent dit? Zou er wat aan gedaan kunnen worden? Ik zal ook contact opnemen met de Peugeot garage waar ik m gekocht heb maar hoop op positieve reacties dat er wat gedaan kan worden...
Wat onhandig. Ik ken wel de PSA cruise / begrenzer, maar de 108 is misschien meer Toyota dan PSA. Maar zo te lezen kun je die begrenzer laten ombouwen tot cruise control: https://www.zielemanhasselt.nl/inbouw-cruise-control/
Ik heb zelf ook een 108 gereden uit hetzelfde bouwjaar, maar dit probleem heb ik nooit ervaren. Dat koekblik ging ook amper harder dan 100.
Stoel inderdaad niet te dicht op je stuur zetten scheelt een hoop kramp. Moest ik zelf ook erg aan wennen, maar ik zette hem iedere dag een klein stukje meer naar achteren toen ik begon met rijden.