Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 16:06

Hoi iedereen!

Na lang zoeken en wikken en wegen :+ heb ik beslist welke nieuwe telefoon ik ga kopen :)
Alleen zag ik dat de camera "uitsteekt" aan de achterkant, dus als je telefoon op tafel ligt, dan "wankelt" hij als het ware. Dat lijkt me eerlijk gezegd best vervelend :=
Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben (hoeft niet per se precies hetzelfde model te zijn) en of het opgelost is door er een hoesje rond te doen (want dat doe ik sowieso :) ).

Ik vond niet meteen een antwoord op mijn vraag online... Ik ben benieuwd! :D

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:07

Heeeeel irritant vind ik dat. Ik heb dan nu ook plat, veel fijner als het stabiel ligt!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:13

Ik heb het oudere broertje van de P30 Lite (de P20 lite) met ook een uitstekende camera. Met een hoesje valt het helemaal niet meer op. :D

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:15

Ik heb er sinds kort een (de P30 lite) en met hoesje nergens last van, fijn ding :j

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 16:16

Cioccolato schreef:
Heeeeel irritant vind ik dat. Ik heb dan nu ook plat, veel fijner als het stabiel ligt!


Ja, dat lijkt me dus ook! De telefoon die ik nu heb is wel helemaal plat.
Maar het was al zo moeilijk om iets te vinden dat niet giga is en betaalbaar en genoeg opslagruimte heeft := Dus hoop echt dat het met een hoesje te verhelpen is.


Ooh, ik zie nu net de nieuwe reacties, fijn dat het met een hoesje ok is!

lovelynutia, ben jij er voor de rest tevreden mee? :)

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:22

Houd er rekening mee dat Huawei niet meer samenwerkt met Android en Google en dat dat dus problemen op kan leveren met updates en de playstore. Ik was ook heel geïnteresseerd in de p30, maar heb nu toch voor een Samsung a71 gekozen. Dan kan ik het toestel iig 2 jaar gebruiken.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:25

Ja de ruimte was echt nodig en camera doet het goed (ik kwam vanaf de P9 lite dus best een sprong :') )

Beetje jammer dat ik de leuke kleur alleen niet echt meer zie (breathing-crystal) maar hoesje is wel nodig want soms vliegles haha

Ik heb bewust voor dit ouder model omdat de 40 lijn geen google apps heeft maar verwacht dat het nog wel even goed gaat met de android ondersteuning zelfs al zouden er geen updates meer komen.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:50

Doubtless schreef:
Houd er rekening mee dat Huawei niet meer samenwerkt met Android en Google en dat dat dus problemen op kan leveren met updates en de playstore. Ik was ook heel geïnteresseerd in de p30, maar heb nu toch voor een Samsung a71 gekozen. Dan kan ik het toestel iig 2 jaar gebruiken.

Ons is verteld dat de bestaande modellen wel ondersteund worden, maar de nieuwe modellen niet. (Door KPN)

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 16:51

Heb de P30 lite new edition (die krijgt gewoon netjes alle updates) en ja de cameras steken uit dus hij wankelt.. Echter leg ik het ding altijd met scherm naar beneden op tafel. Maar ik heb er een transparant anti val hoesje omheen zodat je wel de mooie kleuren ziet van de telefoon maar dat ie extra beschermd is. Hierdoor steken de cameras niet meer uit.

Cameras vallen me opzich wel tegen hoor qua kwaliteit maar dan moet je echt een dure variant nemen dan mag je echt betere kwaliteit verwachten. Tis prima voor wat leuke fotos van de paarden etc. Maar geen culinair hoogstandje ofzo.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:05

Ik heb de motorola G7 plus, deze camera steekt ook een beetje uit maar niet zoals de Huawei vermoed ik. Dit is met een hoesje opgelost maar nog steeds gevoelig voor krassen etc.

Ivm betaalbare telefoons met genoeg opslag enz, heb je al naar One Plus gekeken?

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:30

Doubtless schreef:
Houd er rekening mee dat Huawei niet meer samenwerkt met Android en Google en dat dat dus problemen op kan leveren met updates en de playstore. Ik was ook heel geïnteresseerd in de p30, maar heb nu toch voor een Samsung a71 gekozen. Dan kan ik het toestel iig 2 jaar gebruiken.


Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan :oo Maar als ik de andere reacties lees, is dat voor deze telefoon dus sowieso nog geen probleem?

Hutcherson schreef:
Heb de P30 lite new edition (die krijgt gewoon netjes alle updates) en ja de cameras steken uit dus hij wankelt.. Echter leg ik het ding altijd met scherm naar beneden op tafel. Maar ik heb er een transparant anti val hoesje omheen zodat je wel de mooie kleuren ziet van de telefoon maar dat ie extra beschermd is. Hierdoor steken de cameras niet meer uit.

Cameras vallen me opzich wel tegen hoor qua kwaliteit maar dan moet je echt een dure variant nemen dan mag je echt betere kwaliteit verwachten. Tis prima voor wat leuke fotos van de paarden etc. Maar geen culinair hoogstandje ofzo.


Fijna dat de camera dan niet niet meer uitsteekt met een hoesje :) Ik ben sowieso niet zo van de speciale kleurtjes, haha, dus ik ga sowieso voor de zwarte met een hoesje errond :)

Luca03 schreef:
Ik heb de motorola G7 plus, deze camera steekt ook een beetje uit maar niet zoals de Huawei vermoed ik. Dit is met een hoesje opgelost maar nog steeds gevoelig voor krassen etc.

Ivm betaalbare telefoons met genoeg opslag enz, heb je al naar One Plus gekeken?


De goedkoopste die ik momenteel zie is 400? Dat is op zich nog betaalbaar (als je vergelijkt met sommige andere := ) maar vind het toch best al veel geld voor een telefoon...

Anoniem

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:33

P20 lite heeft dat ook, nergens last van. Heb er ook altijd een hoesje om heen. En dan steekt de camera niet meer uit.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:35

De Samsung Galaxy A41 is mijn tweede optie, maar die heeft het ook :+
Met die misschien wel mindere risico ivm Google?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:38

Iolanthe schreef:
De Samsung Galaxy A41 is mijn tweede optie, maar die heeft het ook :+
Met die misschien wel mindere risico ivm Google?


Android moet gewoon nog steeds updates bieden voor de p30 serie dscht ik. De nieuwste telefoon straks heeft wss wel problemen.

Ik blijf ondanks dat gezeur wel bij huawei. Ze zijn ook bezig met een eigen besturingssysteem en het zijn gewoon super telefoons. Inmiddels bijna 2 jaar de P20 lite, en hij doet het nog steeds uitstekend.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:44

Doubtless schreef:
Houd er rekening mee dat Huawei niet meer samenwerkt met Android en Google en dat dat dus problemen op kan leveren met updates en de playstore. Ik was ook heel geïnteresseerd in de p30, maar heb nu toch voor een Samsung a71 gekozen. Dan kan ik het toestel iig 2 jaar gebruiken.


Bevalt de Samsung a71 een beetje? Ik keek ook op sites waar ze gingen vergelijken met camera's en mijn oog viel ook op deze.
Persoonlijk zou ik ook geen telefoon met een uitstekende camera kiezen..

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:56

Hiraeth schreef:
Ik heb het oudere broertje van de P30 Lite (de P20 lite) met ook een uitstekende camera. Met een hoesje valt het helemaal niet meer op. :D



Hier ook een huawei P20 lite met camera, en ik wist niet eens dat de camera uitsteekt, omdat ik bij aankoop al een hoesje eromheen had gevraagd. :D

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:58

De Samsung a51 is ook een fijne telefoon! Fijner dan Huawei, vind ik. Blij dat ik terug ben :j

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:19

Ik heb vorige week nog de P30 Lite gekocht en daar staan zowel de normale android apps als Huawei apps op. Geen probleem dus :)
Ik vind het ook vervelend dat de telefoon uitsteekt maar dat heb je tegenwoordig bij heel veel telefoons vrees ik. Mijn backcover is dan ook onderweg, probleem opgelost.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:51

Ik heb de normale p30 van Huawei. En ook deze camera steekt uit. Ik heb er een hoesje omheen en ook nog een extra gehard glazen plaatje op de camera geplakt voor extra bescherming. Nu nergens meer past van, het steekt niet meer uit.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:01

Ik heb voor de tweede keer de p30 lite, nu sinds een week de nieuwe editie. Paar dagen een Oppo geprobeerd maar daar werd ik gek van. Ik zweer bij Huawei, veel telefoon voor niet te veel geld en je krijgt meer vergeleken met andere merken.
Randje van camera? Heb er een gewone TPU cover om en je merkt er niks van. Mijn vorige p30 lite geen enkel krasje op de camera.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:12

Kan je er geen dik hoesje omheen doen zodat ie plat is?

Anoniem

Re: Smartphone met "uitstekende" camera (Huawei P30 Lite)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:17

Motorola kan ik ook aanbevelen als budget telefoon :)
Ik heb de c plus voor meer dan 2 jaar gebruikt en hij was 80,-
Nu heb ik de g8 power en weer tevreden. Was 190,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:19

Divers schreef:
Kan je er geen dik hoesje omheen doen zodat ie plat is?


Niet nodig. Zoveel steekt de camera ook weer niet uit. Met een simpel flexibel tpu hoesje is het al opgelost.

maj0

Berichten: 6592
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:26

Ik heb de p30 lite met hoesje heb je geen last van de camera

Wat betreft camera overdag prima camera echt super.
In het donker merk je echt wel dat hij het moeilijk heeft
Maar hij valt mij echt super mee

Vandaag met dit wat slechtere weer

Afbeelding

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:52

Ik heb de p 20 lite en even gekeken hoe dat zit met die camera. De camera steekt misschien een mm uit. En hij wiebelt echt niet zo ontzettend zonder hoesje. Ik vind dat reuze meevallen. Ik heb er zo'n rubberhoesje omheen tegen stoten en vallen en dan merk je helemaal niet meer dat de camera uitsteekt.