foto behang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

foto behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 13:24

Wij willen op 1 muur foto behang. Moet op die muur, maar daar zit ook de deur. De deur zit wel gelijk in de hoek, maar heeft erboven nog een stuk muur.

Nu wil mijn man het gewoon om de deur doen, maar raak je de plaat van het deel van de deur kwijt.

Ik zei we schilderen de muur en maken een soort kader waar we wel zo groot mogelijk de foto print doen.

Meer mensen foto behang?

Brainless

Re: foto behang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:25

Het ligt er aan welke foto het is.. maar je kan ook de foto door behangen op de deur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 13:27

Brainless schreef:
Het ligt er aan welke foto het is.. maar je kan ook de foto door behangen op de deur.

Hoezo zou het uitmaken qua foto? Je raakt toch gewoon een stuk kwijt van je foto?

Ja, mijn man zei ook al dat het op de deur kon.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:28

Het ligt denk ik idd aan de afbeelding en de verhouding daarvan in verhouding met de verhouding van je muur. Ik zou zelf niet zo snel boven de deur wel behangen en de deur niet. Dan vind ik jouw idee van behangen tot aan de deur of net daarvoor. En dat gedeelte schilderen en een soort kader maken mooier. Eventueel kan je onder en boven het behangen nog een paar centimeter in dezelfde kleur verven. Dat je een kader rondom krijgt. Wel gaaf denk ik maar ook super veel werk. Want zie dat maar eens straks te behangen. Of eventueel de deur meebehangen. Heb ik ook wel eens gezien

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 13:31

Daantj__ schreef:
Het ligt denk ik idd aan de afbeelding en de verhouding daarvan in verhouding met de verhouding van je muur. Ik zou zelf niet zo snel boven de deur wel behangen en de deur niet. Dan vind ik jouw idee van behangen tot aan de deur of net daarvoor. En dat gedeelte schilderen en een soort kader maken mooier. Eventueel kan je onder en boven het behangen nog een paar centimeter in dezelfde kleur verven. Dat je een kader rondom krijgt. Wel gaaf denk ik maar ook super veel werk. Want zie dat maar eens straks te behangen. Of eventueel de deur meebehangen. Heb ik ook wel eens gezien

Wij hebben een mega verbouwing, dus dit is maar een klein dingetje, haha

Ik kan bestellen in elke maat, dus foto blijft hetzelfde. Alleen als je zelf de deur eruit knipt, ben je dat deel kwijt.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:50

Ik heb even wat foto's van googel vandaan. En eeehhh ben even los gegaan met de linkjes :o

hier in een soort kader
net als hier
en hier
nog eentje in een kader. Wel kleine afbeelding voor grote muur
nog eentje kader zelfde achtergrond kleur als foto
hier eentje naast een deur, moet je de 2de afbeelding even bekijken

hier is de deur meebehangen
net als hier

en hier eentje waarbij ze de deur niet meegenomen hebben maar erboven wel

Misschien heb je wat aan deze voorbeelden. Ik vind in een soort kader persoonlijk mooier. Bij een deur zie je altijd het kozijn en oogt drukker. En als je behang al druk is, is dat wat te veel misschien. En als je de deur niet meebehangt valt hij juist zo in het oog en zonde van je fotobehang. En als jullie al een hele verbouwing gedaan hebben moet dit behangen met een kader toch wel lukken.
Zag laats iemand die had haar muur een kader van verf gegeven. Niet tot helemaal boven aan het plafond en niet helemaal de muur omdat ze de kozijnen niet mee wilde nemen in die kleur maar ook niet wilde dat die eruit zouden springen omdat ze wit bleven. En ik vind het eigenlijk best leuk. zie hier. Als je dit met het behang doet zij mij dat niet storen. En anders gewoon van vloer tot plafond hoef je maar 1 zijkant netjes recht te krijgen.

Sommige foto's hebben wel een bepaalde verhouding toch. 2x zo breed als hoog bijvoorbeeld. Waardoor als het over een muur wil doen die 4x zo breed is dan hoog het toch wat anders uitpakt. Dat bedoelde ik eigenlijk met de verhouding van de foto en of het dan makkelijker is voor de deur te stoppen of dat je hem eigenlijk mee moet nemen of anders een stuk van de foto af moet halen als je voor de deur stopt

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 15:42

Ik ken het dilemma! Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om het behang tot aan de deuren te laten komen en dus de print niet te verstoren. Ik ben er erg blij mee!
Alleen in het toilet hebben we wel om het raam heen moeten werken, maar dat kan prima met die print.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

superpony

Re: foto behang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 17:44

Daantj_ dank je wel. Veel voorbeelden zo. Ik vind met deur mee niet zo mooi. Geen idee waarom niet....

Plukje, mooi gedaan allemaal zo!

Die in de kamer met blauw/groen is een beetje onze situatie.

Ik denk dat ik even afwacht tot het in huis is en dan de goede kleur erbij ga zoeken voor toch een kader. Misschien dan alleen links en rechts en niet onder en boven.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:48

Plukje schreef:
Ik ken het dilemma! Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om het behang tot aan de deuren te laten komen en dus de print niet te verstoren. Ik ben er erg blij mee!
Alleen in het toilet hebben we wel om het raam heen moeten werken, maar dat kan prima met die print.
[ [url=m/7Kz4cH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8rOUFe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dzaKuo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7dtHUM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V8UEhn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nMeH0J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar heb je dat behang van de toilet weg? En is dat goed reinigbaar?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:00

belle_boef schreef:

Dat is van Wall&Deco. Het is speciaal behang. Je kunt het zelfs in de douche gebruiken. Het is afgewerkt met 3 lagen speciale coating. Supergoed afneembaar dus!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:44

Plukje schreef:
belle_boef schreef:

Dat is van Wall&Deco. Het is speciaal behang. Je kunt het zelfs in de douche gebruiken. Het is afgewerkt met 3 lagen speciale coating. Supergoed afneembaar dus!

Dat wordt dus geplaatst? Of heb je dat zelf gedaan?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 18:49

belle_boef schreef:
Dat wordt dus geplaatst? Of heb je dat zelf gedaan?

We hebben al het behang in ons huis laten doen, dus deze ook. Maar het voorwerk (2 x primeren) en het nawerk (1 laag extra lijm over het behang, 2 lagen twee componenten coating en nog een laag andere coating), heb ik zelf gedaan. Het behang zelf is veel dikker en stugger dan normaal behang, dus ik ben blij dat de behangers dat om het toilet en urinoir konden frommelen.