Topdekker op 2 losse matrassen, of nieuw matras?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Topdekker op 2 losse matrassen, of nieuw matras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 09:54

Ik heb op dit moment 2 losse matrassen op bed liggen. Ze blijven goed bij mekaar en het zijn in principe prima matrassen.

Het punt is dat mijn vriend een heel stuk groter en logischerwijs zwaarder is en zijn matras verder in zakt als het mijne. Het gevolg is dat er toch altijd een harde rand ontstaat tussen de matrassen.

Nu overweeg ik al een poosje een stevige topdekker te kopen. Maar zou dat wel helpen? Of is het beter om gewoon een nieuw matras aan te schaffen?

Iemand ervaring?

BiBiQ

Re: Topdekker op 2 losse matrassen, of nieuw matras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:08

Heeft je vriend dan wel het juiste matras? Ik denk dat als hij zo ver erin weg zakt, het niet het juiste matras voor hem is.

Wij hebben ook 2 losse matrassen en één topper. Een soort randje in het midden "voelen" is bij ons minimaal.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 10:49

Ik zou voor een nieuw matras gaan.. Als hij zwaarder is heeft hij een matras met een andere stevigheid nodig als jij. Een topper zou tijdelijk kunnen helpen, maar dan hebben jij en je vriend allebei een andere topper nodig, hij een stevige variant, jij de minder stevige...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:13

Even checken of jullie allebei de goede stevigheid qua matras hebben helpt inderdaad het beste. Mijn vriend en ik hebben twee matrassen en geen topper maar de rand is te verwaarlozen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 12:41

@cubone: google eens op matraswig. Die kunnen je probleem ook oplossen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:26

Als je matras goed is, zou ik die nog niet vervangen. Ons bed is 160 en wij hebben dezelfde, maar eigen matrassen en eigen toppers. Dat randje merken wij niet per se.
Ik heb een verstelbare bodem, dus vandaar apart. Mijn man heeft wel een verstelbaar hoofd deel, maar gebruikt dat niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 13:28

Cubone schreef:
Het punt is dat mijn vriend een heel stuk groter en logischerwijs zwaarder is en zijn matras verder in zakt als het mijne. Het gevolg is dat er toch altijd een harde rand ontstaat tussen de matrassen.

Dan heeft hij niet een goed matras passend bij zijn gewicht/grootte.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 21:41

Brainless schreef:
Cubone schreef:

Dan heeft hij niet een goed matras passend bij zijn gewicht/grootte.

Klopt ook. We wonen nog niet samen, dus het is er ook niet speciaal voor hem gekocht. Maar gezien hij steeds vaker bij mij blijft is het wel tijd om eens te kijken naar een (tijdelijke?) oplossing.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 21:47

Wij zijn voor 1 groot matras gegaan met ook nog een topmatras, omdat je die makkelijk kunt opschudden.
Want vooral als je vaak tegen elkaar aan wil liggen, lig je op de rand van je matras.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:03

Hier 2 losse matrassen met een stevige topper erop. Ik voel echt geen rand of iets.. Maakt niet uit wie waar ligt of wat zwaarder is.
Volgens mij zou het een prima oplossing zijn om er een topper op te leggen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 22:09

Ik zou gewoon kijken voor een steviger matras. Een topper gaat een te zacht matras niet oplossen :)