Alternatief vuurschaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Alternatief vuurschaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 16:38

Hoi! :)

Ik wil al heel lang een vuurschaal/-korf voor in de tuin want vind zoiets echt heel erg gezellig en voor de koude avonden is het ook nog eens praktisch. Enige nadeel vind ik dat je dus helemaal naar de rook stinkt 's avonds, inclusief haar, en dat vind ik dan weer vreselijk :+ . Douchen nadien is geen optie want als ik de hele avond in de tuin zit heb ik nadien om 23u ook geen zin meer om te douchen haha. Ik denk dat het antwoord op mijn vraag nee is, maar niet geschoten is altijd mis dus: zijn er mogelijkheden om die stank achteraf te vermijden of bestaan er alternatieven voor een vuurschaal waar je niet met die rook zit en die toch hetzelfde effect hebben?

Britt_xxx

Re: Alternatief vuurschaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:46

Je ziet (vaak in restaurants) wel eens van de “vuurbakken” in tafels, of los waar je omheen kan zitten die op gas branden. Ik denk dat je daar geen stak van hebt, maar dan heb je wel een vuurtje. Alleen niet dat gezellige geknetter bijvoorbeeld.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:54

Je hebt ook gietijzeren kachels voor buiten, die hebben een rookkanaal. Dan hebt je dus én een hout/kolenvuur, maar de rook is afgeleidt. Google maar eens op "buitenkachel hout".

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:01

Wij hebben gewoon een houtkachel (met rookafvoer dus) onder de overkapping staan

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:28

Je hebt ook vuurschalen op gas bvb... zit je helemaal niet meer met rook of geur.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 19:18

Bedankt voor de tips!!