aanrechtblad schilderen, wie heeft het gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

aanrechtblad schilderen, wie heeft het gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 16:33

Wij hebben een oerdegelijke handgemaakt eiken keuken, gemaakt door de vorige eigenaar. Niet kapot te krijgen,maar ik zou wel wat anders , moderners willen. Nu hebben we het idee om hem te schilderen. Kastjes e.d. gaat wel goed, daar ben ik niet zo bang voor, die worden mosgroen. Een mat zwart aanrechtblad lijkt me daar heel stoer bij. Het idee was om het aanrechtblad, welke nu van massief eiken is, met mat zwarte bootlak te behandelen. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Vindt het wel spannend, stel dat het niet mooi wordt. Nieuw aanrechtblad kan ook, maar ik ben bang dat je met de keuken aan het trekken komt, dat hij er niet beter op wordt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:38

Ik had ons huisnummer op hout en gelakt met bootlak, maar na 2 jaar zat er wel een soort van groene aanslag op. Die hing wel buiten, maar wel onder een afdak. Heb deze opnieuw geschuurd en in de lak gezet, maar dat moet dan wel om de zoveel tijd. En op het aanrecht zou dat er al snel een beetje vies uitzien dan? Als dat hetzelfde effect zou hebben.

tamary

Re: aanrechtblad schilderen, wie heeft het gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:41

Als dat blad behandeld is met olie zal dat lastig worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:32

Ik zou geen bootlak gebruiken, maar epoxy. Dat is veel harder, en je kan er veel meer mee qua kleur en evt structuur en effectjes. Google eens op resin pouring.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:00

Ik heb mijn keukenblad in de epoxy gezet.
Ziet er na 2 jaar nog top uit, en moest je toch veel krassen krijgen kan je het makkelijk schuren en terug laagje zetten of polijsten.

Ik heb er kleuren in gemengd die ik zelf mooi vond en het is een beetje een abstract blad geworden haha.

Alleen géén hete pannen opzetten!!

Mijn zus heeft gewoon een dunne plaat inox op het blad gelijmd. Ook een optie.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 21:08

Dank jullie wel! Daar kan ik weer verder mee

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:03

Ik zou het blad schuren en in de zwarte indringolie zetten en dan met goed uithardende olie (tungoil) afwerken. Áls je dan eens een kras krijgt is die ook makkelijk bij te werken zonder een hoop werk.