Wat Zijn je rechten ? Elektrische fiets 5e keer kapot

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Wat Zijn je rechten ? Elektrische fiets 5e keer kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 19:08

Weet iemand wat precies je rechten zijn?
Heb nu sinds 1,5 maand een elektrische fiets spul splinter nieuw gekocht .
Ondertussen is die nu voor de 5e keer terug naar de winkel omdat motor niet opstart .
Er staat nog geen 400km op. En heeft meer bij de fietsenmaker gestaan dat ik hem kan gebruiken .

Probleem is dat als ze de computer uitlezen ze geen storing vinden .
Ze hebben al verschillende dingen gedaan en dachten het op te lossen met een nieuwe display. Helaas gisteren weer niet op starten. Zit er wel een noodknop op dan gaat die aan. Maar ja nieuwe fiets ik wel aanzetten en fietsen en geen noodknop hoeven te gebruiken . Gelukkig heb ik kunnen filmen wat er gebeurt ..

Ik ben vandaag redelijk boos geworden en gezegd dat ik een nieuwe fiets wil van een ander merk. Dat mijn vertrouwen in deze geheel weg is.
Maar ze kunnen dat niet zomaar doen. En willen hem opsturen naar de fabriek . Ik zeg daar ga ik niet op wachten jullie regelen het maar .
De persoon aan de telefoon begreep mij maar ja afhankelijk van zijn baas die op vakantie is.

Wat zijn mijn rechten? Lijkt mij dat ik ze nu 4x de kans heb gegeven het op te lossen ik geduldig genoeg ben geweest . En nu bij de 5e keer ik gewoon een nette andere oplossing mag verwachten ? Ben ook berijdt om als nieuwe fiets iets duurder is bij te betalen maar ik wil wel een goede oplossing .
Ook wil ik dat hun evt nieuwe kosten voor de verzekering betalen want heb meteen 3 jaar premie betaald .
(Krijg ik overigens keurig een leenfiets als ik hier om vraag dus daar is niks van te zeggen )

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:00

Citaat:
Wat kan ik doen als het product niet goed is gerepareerd?
Als een product niet goed is, heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw product. Repareert de verkoper uw product niet goed? Dan kunt u nog een keer aan de verkoper vragen om het te maken. Dit kan net zo lang totdat het is gerepareerd.

Heeft de verkoper het product meerdere keren gerepareerd, maar is het nog steeds niet goed? Dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden.

Gaat het gerepareerde of nieuwe product kapot na de wettelijke garantietermijn of de extra garantie van de verkoper? Dan heeft u waarschijnlijk geen recht meer op gratis reparatie of een nieuw product. U heeft namelijk de hele garantietermijn een werkend product gehad.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/

Ik geloof dat je officieel na 3 pogingen recht hebt op een nieuw product, maar daar kan ik zo snel niets over vinden.

hwn

Re: Wat Zijn je rechten ? Elektrische fiets 5e keer kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:03

Kan je geen nieuwe fiets krijgen van hetzelfde merk/type? Mss gewoon een foutje in deze, en gaat het met een ander exemplaar wel goed? Dat lijkt me iets makkelijker te argumenteren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 20:07

-O-
zonnebloem18 schreef:
Citaat:
Wat kan ik doen als het product niet goed is gerepareerd?
Als een product niet goed is, heeft u recht op gratis reparatie of een nieuw product. Repareert de verkoper uw product niet goed? Dan kunt u nog een keer aan de verkoper vragen om het te maken. Dit kan net zo lang totdat het is gerepareerd.

Heeft de verkoper het product meerdere keren gerepareerd, maar is het nog steeds niet goed? Dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden.

Gaat het gerepareerde of nieuwe product kapot na de wettelijke garantietermijn of de extra garantie van de verkoper? Dan heeft u waarschijnlijk geen recht meer op gratis reparatie of een nieuw product. U heeft namelijk de hele garantietermijn een werkend product gehad.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... k-product/

Ik geloof dat je officieel na 3 pogingen recht hebt op een nieuw product, maar daar kan ik zo snel niets over vinden.

Thanks dat ga ik even goed lezen ,

@hwn vertrouwen is een beetje kwijt in dit merk omdat ze het probleem niet kunnen vinden . Ze doen wel van alles maar het werkt niet helaas

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:24

genja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 20:51

Ergste wil ik net de leenfiets aanzetten doet die het ook niet...aan de oplader laadt die niet op.
Geloof dat ik geen goed aura met fietsen heb.
Morgen maar weer bellen