) van die vieze vuilbak-wormpjes in huis. Sindsdien niet meer gebeurd hoor, we hebben ze vermoord en met een vuilblik opgeveegd, in de vuilbak gegooid en de zak meteen buiten gegooid, een dag later werd die sowieso opgehaald. Onze vuilbak staat in de keuken, een halve meter van de deur naar de gang en een kleine meter van de (altijd open) deur naar de woonkamer. We hebben de wormpjes vooral in de keuken gevonden bij de vuilbak, eentje in de gang en een paar in de woonkamer. Probleem is dat wij maar met 2 zijn en die grote vuilzakken niet vol krijgen op 1 week. Eerder 2 weken, soms zelfs 3. Vandaag ben ik dus kleine vuilzakken gaan halen, zodat we ze niet te lang in huis moeten houden.
We hebben compostbakken in de tuin, dus in principe moet ik geen etensresten in de vuilbak in de keuken gooien, maar ik ben te lui om altijd naar buiten te lopen
Ik heb een tijdje een klein emmertje met deksel geprobeerd voor GFT-afval, maar dit begint ook algauw te stinken en trekt van die fruitvliegjes aan, en die wil ik natuurlijk ook niet in huis. Sinds een paar dagen komen we vliegen tegen in zowat elke kamer (gelijkvloers huis). Geen honderden hoor, maar dagelijks toch zeker een stuk of 10.
Gisteren ontdekte in 2 levende vliegen in onze stofzuiger. Die gebruik ik niet om vliegen te vangen, en heb ik ook niet gebruikt om de vuilbak-wormpjes op te zuigen. Mijn idee is dus dat één van die worm-krengen eitjes gelegd heeft, en dat die zijn uitgekomen waardoor we nu met vliegen zitten? Ik heb de stofzuiger aangezet en er insecticide in gesprayd. Daarna heb ik een prop keukenpapier in de buis gepropt.
We hebben die wormpjes toen 's avonds laat pas ontdekt, een stuk of 15, we hebben een uitgebreide speurtocht gehouden, en de dag erna heb ik heel het huis gestofzuigd en gedweild met javel. Ook heb ik die vuilbak schoon gemaakt.
Nu is het wel zo dat dit geen modern huis is, we zitten met een aantal nissen en hier en daar zullen er wel gaatjes zijn. Bijvoorbeeld bij de plint onder de keukenkasten. Ik heb zonet weer heel uitgebreid gestofzuigd, en ben in die gaatjes en nissen aan het sprayen met insecticide.
Kan mijn idee kloppen, ivm de eitjes? Komen de vliegen daarvan?
Kan ik nog iets doen om ze te bestrijden?
Zo'n geel plaklint wil ik niet ophangen, dat vind ik vies
Maar vliegen in huis zijn natuurlijk ook vies
Ik ga zometeen de boel nog eens uitgebreid dweilen met javel. Ben tijdens het stofzuigen 2 vliegen in de keuken tegen gekomen, aan de raam. Daar heb ik de insecticide ondertussen ook gebruikt.
Ramen open gooien doen we altijd maar even, bij gebrek aan vliegenramen (die zijn in de maak).
Ik durf, als ik alleen thuis ben, de achterdeur wel eens open laten - mijn vriend niet, die is daar heel streng over
Ik kan dus best wel een vlieg hebben binnen gelaten, maar niet de hoeveelheid die we de afgelopen dagen zijn tegen gekomen.De twee van vandaag is een positief record, gisteren ook maar een stuk of 5, wat ook een verbetering is tegenover de dagen daarvoor. Kan ik hopen dat het ergste voorbij is?
Even pauze want ik hoor gezoem Nog 3 vliegen gescoord: twee aan de ramen in de woonkamer, en eentje halfdood op de vensterbank in de keuken waar ik insecticide gebruikt heb. Omdat ik net een nieuwe vuilzak in de vuilbak gestoken heb, heb ik ze maar doorgespoeld. Ondertussen ook insecticide aan de ramen gebruikt, daar lijken ze heen te trekken.
Ik heb vandaag, voor ik ben beginnen stofzuigen, de stofzuiger leeg gemaakt en de vuilzak buiten gegooid. Daar niks speciaals in gevonden, de 2 vliegen die ik daar eerder in zag leefden niet meer door de insecticide.
Ik hou de deur van de gang naar de woonkamer, en de deur van gang naar de keuken, nu dicht. Zo blijf wat hier zit, hier, en wat daar zit, daar. Ik heb de tv en radio niet aanstaan, zodat ik gezoem duidelijk kan horen. So far so good, ik hoor geen gezoem meer, dus hoop nu echt dat het ergste voorbij is.
Iemand die weet of mijn idee kan kloppen? En tips wat ik nog kan doen?
Geen vieze plaklinten dus, daar loop ik waarschijnlijk toch tegen
), daar heb ik ook insecticide in gesprayd voor de zekerheid. Hoorde geen gezoem, dus dénk dat er niks zit. Hoop ik toch