Telefoon vervangen... dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Telefoon vervangen... dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:12

Hey bokkers,

Ik zit met een klein luxe dilemma :')

Ik heb mijn telefoon, een nokia 7 plus, nu bijna 2 jaar (november 2018).
Eigenlijk ben ik er nog super tevreden mee en werkt het super, maar hij is onlangs tijdens een val zo terecht gekomen dat er een klein stukje beeldscherm rechts beneden weggebroken is, en er zit een scheur langs het onderste rechter kwart van het scherm.
Ook functioneert het opladen niet meer zoals het hoort. Eigenlijk heeft deze telefoon een usb-c aansluiting, waarbij het dus niet uit mag maken 'hoe om' je de oplader insteekt. Hij laadt echter alleen maar goed op één kant, op de andere kant ziet het uit alsof hij laadt, maar loopt ie lijkt het zelfs bijna sneller leeg.

Volgens de telefoonwinkel kost het scherm alleen al, zonder de reparatiekosten, 250 euro :+

Nu twijfel ik dus, eigenlijk vind ik mijn telefoon nog te goed voor een nieuwe, maar het verzwakte scherm door die scheur zit me toch niet helemaal lekker. Ook is het tricky opladen natuurlijk irritant.
Maar ik ben ook niet van het onnodig nieuwe dingen kopen...

Wat zouden jullie doen? -O-

NinaCharlie

Re: Telefoon vervangen... dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:14

Voor die €250 zou ik eerder kijken naar nieuwe of anders een refurbished telefoon.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:16

Dit is een toestel die ik zou vervangen, je hebt geen recht meer op garantie ook niet voor het opladen. Vaak als dat eenmaal fout is gaat dat zeer snel achteruit

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:48

Ik ga hem ook zeker niet laten repareren, maar ik vraag me af of ik me aanstel als ik nu al een nieuw toestel koop :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:51

Hoe afhankelijk ben je van je telefoon? Maak je regelmatig backups en kan het dan niet schelen als je een paar dagen zonder zit? Of heb je al een telefoon die je eventueel een paar dagen als backup kan gebruiken? Als je dat geregeld hebt en je bent er verder best blij mee zou ik lekker wachten tot hij echt overlijdt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 14:52

In principe ben ik er niet super afhankelijk van, maar ik rijd heel veel en lang buiten en heb dan toch graag de zekerheid dat ik een functionerende telefoon bij me heb :')

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:21

Ik zou gaan voor een nieuwe, eventueel deze als backup met een prepaid kaartje voor als je bij de paarden bent ofzo.

Nou koop ik al een nieuwe telefoon als de oude me niet snel genoeg meer reageert en slecht laden zijn voor mij hjelemaal een no go zijn.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:24

Een telefoon gaat gemiddeld 2 jaar mee, dus het is niet raar om een andere te kopen hoor :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:32

Skessa_ schreef:
Een telefoon gaat gemiddeld 2 jaar mee, dus het is niet raar om een andere te kopen hoor :)

Volgens mij is het eerder zo dat men een nieuwe telefoon koopt wanneer de oude 2 jaar oud is en dan niet omdat hij kapot is maar omdat hij niet meer ‘mee kan’ met de nieuwste gadgets. Maw de fabrikant wil je graag laten geloven dat telefoons maar 2 jaar mee gaan.

TS in jouw geval zou ik eens kijken wat het schermpje daadwerkelijk kost bij bijvoorbeeld Amazon en of er filmpjes te vinden zijn om het zelf te wisselen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:39

Nou kweenie hoe het bij jou is, maar na 2 jaar is mijn batterij wel redelijk op. Hangt meer aan de lader dan dat ie dat niet zit :+

Ze worden daar idd een beetje op gemaakt. En na langere tijd worden er ook geen updates meer ondersteund etc.

(Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind, zeker voor de duurdere telefoons van + 500€ enz.)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:40

Ik werk nog steeds met een eerste serie iPhone 6 dus we kunnen stellen dat die al wel even mee gaat :j

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:47

Zegt me niks, niet bekend met Iphone :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:52

Ik zou een nieuwe kopen. Waarschijnlijk voelt dat een beetje als 'zonde geld', maar er is niets vervelender dan een ontbetrouwbare telefoon. Stel dat je hem op buitenrit nodig hebt en dan blijkt dat hij toch niet goed is opgeladen...

Bij mijn telefoon liep de batterij na 4 jaar enorm snel leeg. Zeker nu met thuiswerken (en dus regelmatig beeldbellen) was vier keer per dag opladen echt wel nodig. Verder werkte 't ding nog perfect, dus ik heb heel lang getwijfeld over het kopen van een nieuw toestel. Uiteindelijk heb ik met pijn in mijn hart (en portemonnee) een nieuwe gekocht en man, dat had ik veel eerder moeten doen. Wat een verademing!
Bedenk je, een telefoon gebruik je iedere dag, en veel ook. Dan kan hij maar beter goed werken :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:58

Mijn lief heeft een ouwe Samsung 3 van intussen... eh... 7 jaar oud? Toen de batterij doodging heeft hij een nieuwe gekocht en hij doet het weer prima. Hij gebruikt hem ook nergens voor, alleen bellen, appen, sms-en, weer checken en eventueel een beetje navigatie. Een dooie batterij houdt niet in dat je ook een nieuwe telefoon moet kopen (ja, met die nieuwere vaak wel, die hebben geen verwisselbare batterij meer :\)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:05

maar een nieuwe telefoon hoeft toch geen 250 euro te kosten.
voor veel minder heb je prima toestelletjes.
en anders even in de vriendengroep of familie vragen of iemand niet een ouder toestel heeft liggen waar hij of zij niks mee doet.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:23

Toevallig had ik dezelfde problemen als jij hebt met je telefoon, maar dan had ik een Samsung van 4 jaar oud. Was ik supertrots op, want veel mensen nemen om de haverklap een nieuwe terwijl het oude toestel nog prima functioneert.
Toen 1,5 week geleden het beeldscherm ineens helemaal overleed van het een op het andere moment, moest ik wel een nieuwe telefoon kopen én baalde ik dat ik niet eerder die stap gezet had want het is echt ellende als je geen bestanden of wat dan ook meer van je telefoon kunt halen.

Ik zou zeggen; koop een nieuwe en lever je oude mobiel in voor recycling, dan snijdt het mes aan 2 kanten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:31

Ik kan je ten zeerste de Nokia 1600 aanraden :D
Mijne is 13 jaar oud. Batterij 1x per week opladen.
Kostprijs : 50 euries 8-)

Maar dat is niet wat je zocht waarschijnlijk :))