Wanneer regel ik wat?
Goed, mijn vriend en ik gaan voor het eerst een huis kopen en "echt" samenwonen. Ik woon nu inmiddels ruim 2 jaar bij hem en zijn ouders in en dat gaat prima maar het is tijd voor een volgende stap.
We hebben een huis gekocht en gaan 1 augustus tekenen. Dan even een paar weken verven, behangen en kleine klusjes doen voor we echt gaan verhuizen.
MAAAAAR
Nu komt het lastige, wanneer regel ik wat, waar regel ik dit en hoe pak ik dit aan?
Bijvoorbeeld een energie contract, waar begin ik? Hoe zoek ik uit wat voor ons het beste is?
Hetzelfde geld voor het water, moet ik dit aanmelden/registreren of hoe gaat dit?
De afvalcontainers, worden die automatisch op ons overgeschreven, of zijn die aan het adres gekoppeld?
De verzekeringen worden geregeld, hier hebben we een mannetje voor godzijdank

Dus zoals jullie lezen, heb ik eigenlijk een boek "Wat moet ik regelen voor ik in mijn nieuwe huis trek - Voor Dummies" nodig

Alle hulp is ontzettend welkom, ik snap dat sommige dingen ook streek/provincie/gemeente gebonden zijn. Onze ouders hebben beiden meer dan 30 jaar geleden gekocht dus hun kennis is ook redelijk verouderd, en in onze directe vriendenkringen ook niet echt veel ervaringsdeskundigen..