Houten vloer whitewash

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Houten vloer whitewash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:46

Mijn vriend en ik hebben zo goed als zeker een huis gekocht. Nu vinden wij de kleur plankenvloer die in de woonkamer en op de hele bovenverdieping ligt echt lelijk. De vloer eruit halen en simpel laminaat leggen wordt een duur klusje gezien er dan nog eerst beton gestort zou moeten worden. Dit willen wij nu niet doen omdat wij over een aantal jaren (Als we wat meer gespaard hebben) waarschijnlijk willen gaan verbouwen. Nu zij mij deze week iemand dat we de vloer ook konden opschuren en met whitewash konden behandelen. Heeft iemand hier ervaring mee? En eventueel een voor en na foto?

De kleur die er in zit is ongeveer zo als de linker vloer in de onderstaande link. De kleur rechts is iets dat wij beide mooi vinden.
https://nl.pinterest.com/pin/304837468518501156/

eva1969

Re: Houten vloer whitewash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:57

janouk hier op bokt heeft een parketwinkel, die kan je vast adviseren, ik zou er even een pbtje aan wagen.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 23:42

Ik heb een vloer met soortgelijke kleur geschuurd en in de olie gezet. Ook ik vond die gelige kleur niet mooi, maar met een gewone olie komt die kleur schijnbaar naar verloop van tijd weer terug. Ik heb daar toen een speciale olie voor gevonden die dat tegengaat. Na het schuren behandel je de vloer daarmee. Je zou het dan zo kunnen laten (bij mij had het hout toen een mooie lichte kleur), maar je kunt er ook nog een tweede laag olie in elke gewenste kleur overheen doen. Ik heb dat toen wel gedaan. Ondanks dat ik absoluut niet handig ben, heb ik het allemaal zelf kunnen doen en is het resultaat echt heel mooi geworden. Ik kan morgen wel even voor je opzoeken welke olie het ook alweer was, mocht je geïnteresseerd zijn!

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:22

Splashislief heeft hetzelfde in haar nieuwe huis en die hadden daar via de vloerenman een mooie oplossing voor gevonden. Ze heeft er in het interieurtopic sowieso iets over laten zien volgens mij.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:47

Wij hebben ook een huis gekocht met een houten vloer erin, die vloer was echt oranje. Door een bedrijf laten opschuren en de kleur double Alaska White er overheen laten doen. Dat is een soort White wash.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:10

Wij hebben jaren geleden een heel oud huis gehad met een oude houten vloer.
Beneden hadden we hem in de bijenwas gezet op aanraden van iemand die er verstand van moest hebben’ ( geen aanrader. Wel mooi maar het blijft afgeven en je loopt altijd met zwarte voeten )
Boven hebben we de vloer geschuurd en niet behandeld.
Op aanraden van iemand anders hebben we de vloer kaal gelaten en dweilden we hem met schoon water en een scheutje bleek.
Deze vloer bleef heel erg mooi, ook in de kinderkamers waar nog wel eens een beker limonade omging.
Omdat je de vloer mettertijd wil vervangen is dit misschien een goedkope oplossing ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:09

Dankje voor de reacties!
Vloer kaal laten zou misschien ook nog een optie zijn. Afhankelijk van denk kleur die de vloer origineel heeft.