Welke zitmaaier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chica12

Welke zitmaaier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 15:59

Welke zitmaaier gebruiken jullie om onkruid uit de weide weg te halen?
Ik ben dus niet op zoek naar een gazonmaaier die alleen maar op vlakke ondergronden kan maaien.

superpony

Re: Welke zitmaaier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:02

Wij hebben een Partner, maar die maakrt geen onderscheid tussen gras en onkruid. We maaien het af. Heb wel speciaal eentje met opvang bak, dus wat er nu groeide en niet gewenst is, voeren we af.

We slepen er ook de bak mee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:39

Ik heb een Husqvarna ruwterreinmaaier maar dat is er ééntje om achter te lopen :D

Als je echt wil zitten denk ik dat je misschien beter naar een kleine tuinbouwtraktor kan kijken als het echt voor ongelijke grond is.

belle_boef
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:41

Ik maai met een stigma zitmaaier maar die lijd er flink onder. Wij stappen over op iets voor achter de trekker

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 16:57

Ik heb een white et13. Genaamd Etje.
Had voorheen een MTD maaier maar die was echt zo slecht en kon alleen heel kort maaien (gras was dan 1 cm lang ofzo) die hebben we retour gebracht. Nu etje en die maait prima.

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 17:15

Hutcherson schreef:
Ik heb een white et13. Genaamd Etje.
Had voorheen een MTD maaier maar die was echt zo slecht en kon alleen heel kort maaien (gras was dan 1 cm lang ofzo) die hebben we retour gebracht. Nu etje en die maait prima.

Ook echt een naam gegeven, heerlijk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:43

Ik lees ook even mee, zit ook enorm te twijfelen tussen een zitmaaier of een weidebloter voor achter de kubota

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 17:48

Ons gras stond hoog en wei is niet vlak. We gaan er eerst in de hoge stand overheen en laten hem dan zakken. Maait het echt netjes en zonder problemen eigenlijk. Omdat we het hadden laten uitgroeien, stond het hoog en was de bak snel vol. Dat is dan een paar keer extra werk om te legen. En er stond vorig jaar veel braam,. als je nu over een jonge braam of steen rijdt voel/hoor je dat, maar geen probleem.

Bak is ook wel zwaar en slepen we er gewoon mee.

Het ligt ook aan je budget. Een trekkertje en allerlei losse hulpmiddelen erop zijn wel andere bedragen dan 1 zo een zitmaaiertje.

Chica12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 18:43

superpony schreef:
Ons gras stond hoog en wei is niet vlak. We gaan er eerst in de hoge stand overheen en laten hem dan zakken. Maait het echt netjes en zonder problemen eigenlijk. Omdat we het hadden laten uitgroeien, stond het hoog en was de bak snel vol. Dat is dan een paar keer extra werk om te legen. En er stond vorig jaar veel braam,. als je nu over een jonge braam of steen rijdt voel/hoor je dat, maar geen probleem.

Bak is ook wel zwaar en slepen we er gewoon mee.

Het ligt ook aan je budget. Een trekkertje en allerlei losse hulpmiddelen erop zijn wel andere bedragen dan 1 zo een zitmaaiertje.

Budget is max. 2500 voor een nieuwe. Comfortabeler bij 2000

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 01:16

Oke, daar krijg je geen mini trekker nieuw voor met alle aanhangsels die je zoekt dan.

Ik heb onze zitmaaier zo goed als nieuw gekocht. Maar ik wilde per se een opvang bak om evt slechte planten weg te gooien. Maar kan ook een prop in en dan zonder.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 06:47

Mijn vader deed het land van m'n paard met een bloter. Die zijn ervoor gemaakt en stuk sterker dan een zitmaaier. Ik zou dit overwegen, als je al een trekker hebt uiteraard.