Hallo bokkers! Ergens in het komende jaar willen wij een dakkapel op zolder laten plaatsen om daar een extra slaapkamer te maken. Op de voorzolder wil ik dan graag ruimte voor de was. En nu ben ik eigenlijk op zoek naar jullie tips en ervaringen!
Stroom, water en afvoer zijn aanwezig. Aan die kant van de zolder zit ook de ketel. Er komt een raam (in de dakkapel). Ik wil graag een wasmachine en een droger kunnen plaatsen en wat bergruimte hebben voor wasmiddelen e.d. (wasrek komt dan boven de trap).
Wat vinden jullie praktisch? Machines op elkaar of naast elkaar, moet er zo’n lekbak onder? Raam dat open kan - hoe groot, welke hoogte, wat voor bediening? Andere mogelijkheid tot ventilatie zoals een roostertje? Washok afgesloten of beter de voorzolder open laten? Is het handig om op dezelfde plek te kunnen strijken en/of vouwen of neem je toch liever de boel mee naar beneden? Waar laat je je wasmiddel, op planken of in een kast/lade/krat/mand? Andere tips, vergeet ik nog iets? Alvast dank voor de hulp!
Onze droger en wasmachine staan ook op de voorzolder, onder de schuine wand. Ze naast elkaar op de grond, geen lekbak. Wasmiddel, mandje met knijpers, bolletjes voor wasmiddel en prullenbakje voor de troepjes uit de droger en broekzakken staan allemaal op de wasmachine en droger.
De voorzolder is dmv een wand (gipsplaten) gescheiden van de slaapkamer erachter. Als je de trap op komt, staan wasmachine en droger links tegen de schuine wand. Tegen de tussenwand staat de strijkplank (die we gebruiken voor opvouwen van was, strijken doen we beneden voor de tv ). Rechts staat een staand wasrek. Boven het trapgat hangen waslijnen van balk tot balk gespannen.
zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar
Geplaatst: 13-06-20 13:31
Als je de ruimte hebt zou ik ze naast elkaar plaatsen. Op een mooie hoogte een plank er boven zodat je daar meteen op kan vouwen en een plankje aan de muur voor alle wasmiddel enz.
Naast elkaar en een werkblad erover maken, zodat je kunt vouwen. Bovenkastjes hangen voor je wasmiddel en dergelijke, is het netjes opgeborgen maar wel handig dichtbij je machine.