(Terug) emigreren naar Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

(Terug) emigreren naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 22:39

Ik heb geboren en getogen Nederlander, maar woon al 5 jaar in verschillende landen.

Nu komt er sinds een aantal maanden toch langzaam aan weer die kriebel op om terug te gaan naar de regio waar ik opgegroeid ben. Maar amaai! Da's duur :oo

Ik woon op dit moment in een grote stad van België, in een huis in het centrum met een grote tuin, carpoort en schuur en voor een appartement in een dorp in de achterhoek met helemaal niks erbij zou ik 200,- per maand meer moeten betalen?! %)

Ben ik nou gek? Vind ik de verkeerde sites of is het echt normaal dat je 800 a 950,- voor een appartement betaald in Nederland? :')

Shalimar

Re: (Terug) emigreren naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:46

Welkom op de Nederlandse woningmarkt :j

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:46

Huurhuizen kan ik je niks over zeggen, maar koopwoningen zijn in NL veel duurder.
Wij zijn na 15 jaar Belgie ook terug verhuisd naar NL.
Onze hoeve met 4 hectare eigen grond in BE is voor minder verkocht als waarvoor we onze woning in NL gekocht hebben. Op maar een perceeltje van nog geen 1300m.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 22:48

Shalimar schreef:
Welkom op de Nederlandse woningmarkt :j

Bizar! Dan ga in gewoon lekker niet terug emigreren :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:53

Nou, hier in het Belgische boerendorp gaan de appartementen (huur) met gemak €900. Mijn ouders hun huurhuis, 3 slaapkamers, echt niet groot, met een kleine tuin en oprit: €1150.

Alles is regiogebonden.

Art_ofLiving

Re: (Terug) emigreren naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:00

Als ik hier (vrij grote stad in NL) appartementen zoek en ik kom er een voor 800 euro tegen dan is dit een 'klus appartement' dat uit elkaar valt. Mooie appartementen zijn al snel boven de 1000, ik ken genoeg mensen die nog veel meer dan dat betalen. Ik huur nu een paar jaar zo'n klus appartement dat er met een likje verf en wat kluswerk een stuk beter uit is gaan zien. Als ik nu aanbiedingen van huurwoningen om de hoek van de straat bekijk (dezelfde m2 maar dan met een tuin) betaal is al 500 euro méér per maand dan ik nu betaal..