Mijn paard weegt zo'n beetje zwaarder dan de UP en van het werk mag hij ook niet over de grens.Wegens een nieuwe functie wordt het nu interessanter om te kijken naar een eigen auto. Dus vol goede moed ging ik naar de bekende autosites
Om vervolgens hopeloos en reddeloos en kansloos maar weer af te sluiten. Wát een aanbod. Uiteindelijk ben ik wel een beetje verder, maar wie weet hebben jullie nog handige do's en don'ts!De harde (!) eisen zijn:
- max 80.000 km op de teller
- prijsklasse tot € 15.000
- bouwjaar vanaf 2010, liefst 2012/2013
- minimaal trekgewicht 1500-1600 kilo (jachtpaard is nl 700 kilo eneenbeetje
)- betrouwbare auto/solide merk
- geen! Franse auto's
Ik had mijn oog eerst laten vallen op de VW Tiguan. Mooie auto, goede trekker en knap om te zien. Maar de TSI motor die daar in zit lijkt nogal eens problemen te geven, en dat zijn dan ook direct dúre problemen. Daar heb ik niet zoveel zin in. Een stevige VW Golf zou ook kunnen, maar ook daar zit die TSI motor in.
Toyota Avensis is ook een optie, maar dat is zo'n... station-auto. En ik weet niet of ik daar al klaar voor ben
We zijn ons nu aan het verdiepen in de Hyundai ix35 en de Nissan Qashqai, en dan de 2.0 versie. Komen beiden goed uit de tests, zijn goede trekkers en ook qua merk zit dat wel goed. Ik vind zelf de Hyundai knapper, maar die heeft dan weer als nadeel dat het zicht naar achteren niet al te best is.
Al met al zijn we dus best al een eind, maar ik weet hoe oneindig de kennis en ervaring op Bokt is dus ik wil die bron niet overslaan
Tot een ton op de teller is ook acceptabel, maar niet meer dan dat. Auto zal voornamelijk voor werk gebruikt worden. In mijn geval is dat zo'n 40.000 km per jaar. Daarom wil ik niet direct te hoog in het aantal km op de teller gaan zitten, want hij moet wel een aantal jaar (lees: 5+) mee gaan.