Wonen omgeving harderwijk/zwolle/dwingeloo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Wonen omgeving harderwijk/zwolle/dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 15:06

Heyhey,

Ik wil mettertijd graag weg uit het Gooi an gezien de enorme wachtlijsten hier in de omgeving (woningbouw) ga ik ervan uit dat dat in a dere regio's net zo is, maar ik wil graag een beetje inventariseren en ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

Ik ben redelijk bekend met de veluwe, Hattem, Dwingeloo en Havelte, een breed gebied, maar heb ze allemaal in mijn achterhoofd.

Op het moment sta ik bij woningbouwverenigingen ingeschreven in omgeving het gooi en Amersfoort en omgeving maar wil me dus graag nog elders inschrijven om mijn kansen wat te vergroten.

- Welke woningbouwverenigingen zijn verantwoordelijk voor noordelijk Veluwe, Hattem, dwingelo en Havelte? (Graag sociale huurwoningen).
- Ik woon graag in een rustig dorp of in een buitengebied, welke dorpen zouden jullie verder nog aanraden om naar te kijken? Ik heb geen belang bij scholen of treinverkeer.
- Kennen jullie toevallig een regio waar korte wachtlijsten zijn nabij de aangegeven dorpen? (Friesland heb ik geen interesse in).

Heel erg bedankt!

Lau

Re: Wonen omgeving harderwijk/zwolle/dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:09

Entree, die hebben vaak ook wel wat in de kleinere dorpjes. Niet volledig de omgeving die je zoekt maar ik denk dat er wel wat leuke plekken bij zitten. En gratis inschrijven dus baad het niet dan schaadt het niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 15:09

Ook in Friesland zijn de wachtlijsten lang.
Hoe lang wil je wachten?
Want ook hier is het voor een goedkoop appartement +/- 3 jaar, voor een huis 7-10 jaar.

Dorpen waar je naar zou kunnen kijken zijn dorpen aan en rondom de N375. Hier is veel rust.

Sociale woningbouw weet ik niet, maar dat weet de gemeente vast wel! :D

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:01

Voor Drenthe kan je je inschrijven bij Thuiskompas. Dat is het samenwerkingsverband van alle woningbouwverenigingen in Drenthe.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 16:32

Harderwijk eo is geloof ik Uwoon.
Maar de wachtlijsten/inschrijftijden zijn ontzettend lang, 8-12 jaar is geen uitzondering!

Almelo eo (wel aardig uit de richting maar goede ov- en snelweg mogelijkheden) is Beter Wonen of sint Joseph.
Hier zijn de inschrijftijden beduidend korter, afhankelijk van je eisen maar je moet dacht ik al minimaal een jaar ingeschreven staan als inwoner voordat je je kunt inschrijven.
Dit kun je oplossen door particulier te gaan huren, gelijk met een jaar inschrijven en dan overal op reageren.
Huren hier zijn vanaf de €350,- ongeveer voor sociale huur, dit is wel ex servicekosten en g/w/l etc.
En uiteraard afhankelijk van welke buurt/wat voor woning je betrekt etc. :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 10:56

Is de noordoostpolder niets voor je?
Over het algemeen rustige dorpjes en heel gemoedelijk, met vriendelijke mensen.
Ik woon er met veel plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 11:04

Ik weet dat je hier in de buurt ([***]) Actium kunt aanspreken, volgens mij is dat ook thuiskompas.

Dorpen die leuk zijn, Diever, Uffelte, Frederiksoord, Wittelte, Wapserveen, [***], Vledder.
Allemaal een beetje zoals [***] :j

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 13:30

Thanks voor alle reacties! En sorry voor mijn late. Ik heb niet gek veel haast maar 9 jaar wordt me te gortig, ik zit eerder te denken aan een jaar of 3. Ik ben over aan het schakelen naar mijn eigen bedrijf en ben nu nog afhankelijk van mijn vaste baan, zodra dat niet meer het geval is wil ik hier gewoon weg. Ik ben dan niet meer afhankelijk van een woonplek en het is niet de intentie om elders voor een baas te gaan werken.
Ik krijg de indruk dat dat een probleem gaat zijn voor het vinden van een huurhuis?

Voor mij is het belangrijkste dat ik in een rustig dorp woon (rustiger dan Bussum) of op de grens van een drukker dorp, in ieder geval ruimtelijk, en nabij afwisselende natuurgebieden op fietsafstand. Een flat of maisonette oid is dus geen optie voor mij, ik ben echt op zoek naar een rijtjeshuis, 2 onder 1 kap, of beter nog, een alleenstaand huis (maar dat is misschien een beetje te ambitieus). Uiteindelijk wil ik gaan kopen maar dat is voorlopig nog even niet ter sprake. Qua huurprijs zit ik te denken aan ongeveer 600 max exclusief, minder is mooi meegenomen maar het moet minstens 2 slaapkamers hebben ivm werken vanuit huis.

Particulier huren is eventueel een optie mits de huurprijzen en de staat van de woning acceptabel zijn (dat is in mijn geval op dit moment namelijk echt niet zo, woning is nog net geen bouwval maar betaal er 740,- per maand voor en na een incident is mijn huisbaas zo slim geweest om de woning aan de absolute minimale eisen te laten voldoen om acceptabel te zijn voor de huurcommissie). Dat wil ik niet nog een keer meemaken zegmaar.

Dus inderdaad, 8-12 jaar wordt me te gortig, dat is hier precies hetzelfde. Maar 3 jaar kan ik prima mee leven.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:33

Wat ik via Thuiskompas zie is dat er huizen soms met anderhalf jaar inschrijftijd al verhuurd worden. Volgens mij is inschrijven gratis en het geldt meteen voor heel Drenthe en een deel van Oost Friesland.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:51

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:00

Ik denk dat je wellicht een wat vertekend beeld hebt van de woningmarkt hier. Voor 600 euro ga je hier nooit een vrijstaande woning vinden... meeste sociale huurwoningen zullen ook niet zo op de ruimte liggen. Uiteraard ben je in dorpen wel sneller buiten en dichtbij de natuur. Maar een dorp als Havelte of Dwingeloo zal best een populaire woonplaats zijn.