Mails komen niet aan, wat te doen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Mails komen niet aan, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 10:32

Ik heb al jaren een Hotmail.com account en tot op heden altijd erg tevreden over. Ik ga altijd via een webbrowser erheen en kan dus altijd waar dan ook bij mijn mails.

Echter kom ik er per toeval achter dat ik sommige mails niet ontvang. Nu is dit best wel lastig aangezien ik op dit mailadres ook mails krijg voor de vereniging....

Toevallig van de week iemand die belde en vroeg heb je mijn mail gelezen? ik dus nee niks gezien? We hebben onderling proberen te mailen. Hij krijgt mijn mails binnen maar ik die van hem niet. Ook niet als hij op beantwoorden drukt. Hij krijgt echter ook geen melding dat de mail niet aan komt dus er is ook geen signaal voor diegene die iets stuurt dat ik het niet ontvang.

Wat zou ik kunnen doen?

Memories

Re: Mails komen niet aan, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:35

Heel suf misschien maar krijg jij zijn mails niet in jouw ongewenst/spam postvak?
Heb je dit probleem alleen met die ene persoon of weet je of je van anderen ook dingen niet binnenkrijgt?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:36

Je kunt even naar de indeling van je mailbox kijken. Soms staat hij op prioriteit o.i.d en dan staan je mails ook niet op chronologische volgorde. Uiteraard komen de mails wel aan, maar zijn ze in een andere lijst te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:37

Is je inbox niet vol?

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:38

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 10:45

De map ongewenst en spam houd ik nauwkeurig bij aangezien dus ook voor mij vreemde mailadressen mailen rondom de vereniging.
Nu van verschillende mensen, dus ook niet echt specifiek van een bepaald mailadres of zo dat hij blokkeert. Er zijn nu 3 mails waarvan ik op de hoogte ben dat deze niet zijn aangekomen. Ook gewoon per toeval.

Mailbox ben ik wel aan het opschonen. Te vol zou kunnen maar dan zou het toch geen verschil moeten maken welke mails er binnen komen?

Har166 maar dan zou ik toch ergens een nummer moeten zien dat er een nieuwe mail zou staan?

Brainless ik ga het eens doornemen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:49

heel herkenbaar! en dan staan ze bij mij ook niet bij spam...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 10:52

Ik heb hetzelfde met Hotmail, familie en kennis ook. Ik vond het op een gegeven moment zo raar dat we door familie al weer niets hadden gehoord wat betreft vieren van verjaardagen :P Hoeveel meer mail ik gemist heb, moet je maar naar gokken dan.. Zelfs mijn eigen mail van een caiway account komt niet op mijn Hotmail aan. Heel frustrerend, zit niet in de spam folder, mijn mailbox is niet erg vol. Voor mij niets anders dan Hotmail niet als voornaamste mailadres meer te gebruiken.. Wel kreeg ik via Hotmail heeft veel sexueel geteinte onzin, dat kwam wel door de spambox heen.. Na maanden van die adressen te hebben geblokkeerd, lijkt dat nu aardig opgelost, maar ben wel klaar met Hotmail.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:03

Ik heb het grapje vanaf de andere kant, maar ik weet precies waar het aan ligt. Mijn provider heeft een probleem met de reputatie van de servers. Via die servers wordt kennelijk veel spam verspreid, waardoor bij sommige providers bij aankomst ook mijn mail meteen wordt geweigerd. Die komt dus niet in een spambox of iets dergelijks.

Het kan zijn dat hotmail, juist vanwege die spam, daar een beetje te enthousiast in is geworden. Maar dan moet de verzender daar ook bericht van hebben gekregen. Dat zou je nog kunnen controleren - in dat bericht moet dan ook de reden staan waarom de mail geweigerd is. Dan weet je waar je het zoeken moet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 11:05

Prrrr schreef:
Ik heb het grapje vanaf de andere kant, maar ik weet precies waar het aan ligt. Mijn provider heeft een probleem met de reputatie van de servers. Via die servers wordt kennelijk veel spam verspreid, waardoor bij sommige providers bij aankomst ook mijn mail meteen wordt geweigerd. Die komt dus niet in een spambox of iets dergelijks.

Het kan zijn dat hotmail, juist vanwege die spam, daar een beetje te enthousiast in is geworden. Maar dan moet de verzender daar ook bericht van hebben gekregen. Dat zou je nog kunnen controleren - in dat bericht moet dan ook de reden staan waarom de mail geweigerd is. Dan weet je waar je het zoeken moet.

Helaas de verzender krijgt dus helemaal geen mail terug ook niet dat hij niet is aangekomen. Ze denken dus dat het gewoon aan komt...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:05

klopt sommige servers staan op de zwarte lijst door dat spam versturen met hotmail accounts, dan kan het zijn dat het onderweg al ergens uitgefilterd wordt. Ik heb een webshop en daar kwam ik hetzelfde probleem tegen.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:06

Vanuit mijn werk ervaring met particulieren die hotmail gebruiken en mail moeizaam ontvangen. Google eens op SPF records.

dierliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:08

Hier de laatste tijd hetzelfde probleem met mijn hotmail. Het lijkt er echter op dat er 1 bewust mailadres van caiway wordt uitgefilterd :x. Al had ik laatst wel een mail die er doorheen kwam, dus stiekem hoop ik dat t nu opgelost is

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:11

Ik had onlangs zoiets,blijkt dat hotmail was geupdate. Bij mij heb ik buiten de spam en andere mappen,mijn postvakIn verdeeld in Prioriteit en overig.
Zie foto:
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 11:17

nondeju ik al hard aan het werk met alles nakijken moest ik mij opnieuw aanmelden en nu blokkeert hij helemaal. :+ duimen maar dat ik op een of andere manier er wel nog in kom.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:26

dierliefde schreef:
Hier de laatste tijd hetzelfde probleem met mijn hotmail. Het lijkt er echter op dat er 1 bewust mailadres van caiway wordt uitgefilterd :x. Al had ik laatst wel een mail die er doorheen kwam, dus stiekem hoop ik dat t nu opgelost is

Ik heb ook problemen met caiway mailadressen.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:00

Mijn hotmail account werkt sinds vandaag ook niet meer. Misschien is er gewoon een storing bij hotmail.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:15

Hier werkt hij wel gewoon.

Ik heb wel de laatste dagen last met laden op mijn telefoon en Ipad.
Dat hij het de eerste keer niet doet, en als ik dan op verversen druk dat hij wel laad.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 15:42

Sabbientje schreef:
Hier werkt hij wel gewoon.

Ik heb wel de laatste dagen last met laden op mijn telefoon en Ipad.
Dat hij het de eerste keer niet doet, en als ik dan op verversen druk dat hij wel laad.

Ja dat deed hij ook wel bij mij.

Soms kon hij ook mailadressen niet vinden terwijl ze normaal zo omhoog sprongen omdat ik deze vaker gebruik.

maar ik kom er weer op. Heb maar een automatische beantwoorder erop gezet dat ik de mails soms niet binnen krijg en dat als het te lang duurt ze voor de vereniging een ander mailadres kunnen gebruiken.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 16:47

Ik heb dit dus ook, mails die niet binnenkomen (prive). Maar ook mails vanuit mijn webshop komen bij veel hotmail klanten niet aan. Ik heb al vanalles gecheckt, mail staat goed ingesteld, heb het idee dat hotmail de spamfilter veel te hoog heeft gezet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 16:49

Mij viel het wel op dat de mails van de website om wachtwoord te resetten eigenlijk nooit bij de gmail adressen aan kwamen. Die kan ik dan weer handmatig aanpassen. Dus gmail is ook voor sommige dingen geen oplossing waarschijnlijk.