Digitenne in de achterhoek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Digitenne in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 18:15

Zijn er mensen met een werkende digitenne in de achterhoek? Of is het echt een achterhoek?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:41

Mijn ouders op de camping. Telt dat ook? Staan vlak bij Zelhem en hebben digitenne in de caravan. Kunnen alles ontvangen.

pillow

Re: Digitenne in de achterhoek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:59

Maar wat is je probleem en wat wil je weten, alleen of hij werkt? Digitenne werkt in heel Nederland.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:09

De theorie is dat je digitenne(DVB-T2) gewoon kan ontvangen in de achterhoek.
De ene plek zal wat beter zijn dan de andere net als met 4G etc

Een goede antenne kan al een hoop problemen oplossen.

kaart zendmasten digitenne
https://www.arobantennebouw.nl/userfile ... 281%29.png

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 19:17

Ah signaal is 0% of 0 % of helemaal niks -O- dacht dat ik wat fout deed maar na lang telefoontje met kpn komen zij tot de conclusie dat de ontvangst hier onmogelijk is. Terwijl het geen verlaten uithoek is. De keuze uit masten was Arnhem, doetinchem of Enschede wordt gezegd en zijn kennelijk te ver weg voor ontvangst. :o?

Zelfs antenne op het dak van de berging geeft 0 ontvangst. En na bijna 8 weken zonder tv begin ik het wel te missen. Oude adres was alles veel te vroeg de nek omgedraaid door ze maar de verhuizing hangt vervolgens nu al weken ergens in het onbekende. Inmiddels heb ik een mobiel wifi ding van ze dat soort van een beetje werkt. En dus een digitenne ontvanger. Maar digitenne wil gewoon echt niet.

Na ruim een week martelen vandaag maar kpn gebeld met dus de mededeling dat het niet werkt hier, dat lijkt me zo raar, maar zelhem is best een eind van hier ook. -O- als ik dekaart zo zie zit ik aardig in het grote luchtledige. Al is groningen friesland en drenthe nog erger zo te zien. -O-

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:20

Gebruik je de standaard antenne die je krijgt bij KPN?

Zo ja dan is dat ws een 21dB antenne. Je hebt andere antennes met een hogere dB

De theorie is dat een hogere dB antenne beter overweg kan met een zwak signaal (versterking)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 01-06-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 19:22

Kreeg een doos met van alles, waar onder een soort ovaal 20 cm hoog kastje met een voetje erbij. Ga er van uit dat die standaard is.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:25

Laatst bijgewerkt door PascalB op 01-06-20 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:26

Wij hebben in de Achterhoek gewoond en de ontvangst met digitenne was vrijwel altijd prima, wel eens wat storing gehad, maar niet zo vaak. Daarna overgestapt op interactieve tv van KPN en dat werkte ook goed. We zaten toen in het buitengebied tussen Halle en Zelhem.

We hadden een binnen antenne ( op de slaapkamer) en voor de woonkamer een buitenantenne.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 19:39

Ontvangst is helaas 0% en is geen enkele keer meer geweest dan dat. Ik heb sateliet gehad en schotel en ben vrij handig in gied signaal vinden maar het is er gewoon niet. Ergerlijk vooral omdat door klachtenafdeling dit pakket is opgestuurd van het werkt. En vervolgens hoor je van een collega nee dat gaat bij u niet werken wegens te ver van de mast af.

Gewoon vreemd, op de bovenste verdieping ook 0%, op een dakje 0% enz. Antenne werkt wel want wordt netjes blauw

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:43

Ben je afhankelijk van digitenne ? anders is een andere antenne proberen nog een optie?
Gevoeliger model en dan buiten plaatsen.

En digitenne kastje keer resetten?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:47

Bij ons in de Achterhoek werkte het perfect, tenzij het onweerde.
Dus geen idee waarom het bereik het niet doet daar.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:01

Bij ons in Gelselaar/berkelland had je ook bijna geen bereik met digitenne. Als het dan ook nog regende kon je helemaal niks meer ontvangen. Gelukkig hebben ze glasvezel aangelegd buitenaf.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:21

Zijn aardig wat blinde vlekken daar. Wordt überhaupt tijd dat ze dat gaan opdoeken, gewoon overal kabel of glas.

Waarom geen schotel weer dan? Of TV via DSL of kabel?

Esther
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:26

In Terborg/Silvolde werkte het goed als de antenne goed uitgericht was.
Weet niet hoe het nu is, was een jaar of wat geleden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:42

Heb je wel een nieuwe digitale? Het is in de loop van vorig jaar allemaal veranderd. Ik heb ook een nieuwe aan moeten schaffen. Heb je een abonnement bij KPN dan heb je hem gekregen waarschijnlijk. Ik heb dat niet en heb zelf 1 gekocht.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 23:35

Het is een oplossing aangeboden door kpn omdat ik al 8 weken zonder iets zit. -:(- geen idee dus wat voor type, nieuw of oud. Huis waar ik heenga/nu soort van zit heeft nooit internet gehad en daarvoor moest er nog gegraven worden. Maar ik ben 5 weken te vroeg uitgeschakeld in het oude huis en al drie weken zonder iets in nieuwe huis.

Er is iets? aangelegd nu in de meterkast vrijdag (was keuze meterkast of meterkast die midden in het huis ligt), maar daar kan ik helemaal niks mee. :n er kan geen kabel heen, niks in een stopcontact behalve hun glasvezel? Kastje. Kortom kansloos. Mijn verhuizing schijnt ergens halverwege te zwerven maar geen mens weet precies. 8)7

Om me tegemoed te komen hebben ze een mobiel wifi ding gestuurd en digitenne kastje zodat ik tv kon kijken in ieder geval. Maar nee dus, een zwart leeg gat gevuld met niks. -O- omdat ik kennelijk in een blinde vlek zit.

Inmiddels in huis 5 experia boxen (die blijven ze maar naar ode adres sturen :roll: ) := deels zelfde deels ander type, een mobiel wifi ding, een niet werkende digitenne en een vaag wit kastje in de meterkast. En niks werkt. :+

Morgen weer bellen, heb geloof ik al 20 mensen gesproken of zo

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:55

Vraag ze dan om een login voor interactieve TV online, kan je in ieder geval via de iPad via dat mobiele ding kijken. Of, als je zoals je zegt handig bent met schotel uitrichten, die verplaatsen en uitrichten op de Astra 3 en oude CanalDigitaal kaartje weer activeren :)

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 10:33

Die had ik ook netjes, maar ook die is door de verhuizing om zeep geholpen -O- en krijgen ze niet werkend nu. Zoals gezegd niks werkt hier behalve mijn mobieltje. Waar door de klachtenafdeling iedere keer nieuwe internet bundel en telefoon minuten opgezet wordt. Ik zwerf ergens in het luchtledige waardoor ze niks kunnen doen wat normaal bij een abbonement wel kan. Overigens betaal ik wel gewoon de volle mep voor alles nu. 8)7 :o? Al verwacht ik wel daar kompensatie voor. :list:

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 10:34

Wij hebben een digitenne en die werkt prima hier in de achterhoek. Af en toe met slechter weer zijn sommige zenders wat minder maar hij werkt perfect.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:35

Anders neem je even een maandje NLZiet, kan je ook alles kijken. Scheelt een hoop stress.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-20 11:38

Stress, ach tv is geen noodzaak, ben vooral verbaasd dat er kennelijk toch best plekken zijn waar er domweg geen ontvangst is. -O- er is dus wel digitenne ontangst hier maar niet overal weet ik nu. :j

Ik hoop gewoon dat kpn de boel snel op orde krijgt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:46

Kiki1995 schreef:
Wij hebben een digitenne en die werkt prima hier in de achterhoek. Af en toe met slechter weer zijn sommige zenders wat minder maar hij werkt perfect.

De Achterhoek is nog best groot :+
Toen wij hier kwamen wonen deed ook niks het... Internet was er eigenlijk niet, Digitenne deed het niet, mobiel bereikbaarheid was ook niet echt best...
Gelukkig inderdaad glasvezel nu, en er wordt eindelijk een mast geplaatst voor betere mobiele bereikbaarheid. Komen we toch een keer in de 21e eeuw hierzo :')

Balen Karuna!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:47

Hier zelfde verhaal.
Digithene zijn ze van frequentie verandert. Alle Digithene apparatuur is hier door onbruikbaar geworden en je moet een nieuwe speciaal ontvanger via kpn kopen wat dan wel weer werkt.
Echt absurd. Hoezo weggooi maatschappij.

Maar kan je geen tv nemen via internet of uitzending gemist?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 16:21

Heeft niets te maken met frequentie, heeft te maken met dat ze (EINDELIJK!!!) overgestapt zijn van het hopeloos verouderde DVB-T zonder HD naar DVB-T2 met HD. De oude apparatuur kan dat signaal niet verwerken. Maar die decoders hebben sinds het begin van Digitenne gewerkt. Dat was 2002/03. Dus weggooimaatschappij, weinig apparatuur die 16 jaar mee gaat in die business.