Seniorentablet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Seniorentablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 14:24

Hey bokkers,

De moeder van mijn stiefvader zit momenteel alleen in een verzorgingstehuis en de familie wil graag met haar beeldbellen.
Nu heeft ze erg parkinson en is het daardoor lastig voor haar om dingen te bedienen.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een seniorentablet voor haar maar ik kan er niks wijzer van worden online.
Wie heeft er ervaring met een tablet voor haar? Het enige wat dat ding moet kunnen is beeldbellen.
Het moet zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn (zij heeft geen ervaring met tablets, telefoons, computers, etc.).

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Merci alvast!

Lisa

Achterom

Re: Seniorentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:34

Heb je weleens gehoord van de compaan? Die gebruiken wij o.a. in het verpleeghuis, en is denk ik precies wat je zoekt.
www.uwcompaan.nl

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Seniorentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:57

Een simpele tweedehands iPad kan ook een prima optie zijn. Je kan ze helemaal instellen voor ouderen door bv het lettertype te vergroten, instelmenu's uit te zetten, zelfs tekst op het scherm te laten voorlezen, en doordat ze met een enkele knop weer op het homescreen zijn zullen ze niet snel verdwaald raken op de iPad. Dikke hoes met stootrand er omheen, en de meeste ouderen zullen er prima mee overweg kunnen na een paar lesjes.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:57

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 16:31

Achterom schreef:
Heb je weleens gehoord van de compaan? Die gebruiken wij o.a. in het verpleeghuis, en is denk ik precies wat je zoekt.
https://www.uwcompaan.nl

Dit klinkt goed, dankjewel! Ik ga er even naar kijken

8nnemiek schreef:
Een simpele tweedehands iPad kan ook een prima optie zijn. Je kan ze helemaal instellen voor ouderen door bv het lettertype te vergroten, instelmenu's uit te zetten, zelfs tekst op het scherm te laten voorlezen, en doordat ze met een enkele knop weer op het homescreen zijn zullen ze niet snel verdwaald raken op de iPad. Dikke hoes met stootrand er omheen, en de meeste ouderen zullen er prima mee overweg kunnen na een paar lesjes.

Dit had ze maar dat gaat dus niet meer goed. Die buttons zijn veel te klein om op te klikken en ze snapte er niet zo veel van omdat ze steeds naar het verkeerde scherm swipete. Dat was niet zo'n succes :+

Badeendje schreef:
https://www.omafoon.nl/

Ik zag dit laatst via linkedin, klinkt als de oplossing!

Dit ziet er inderdaad super uit, alleen dan zit je met iPad en alles (die van haar is te oud voor deze) al op 825 euro... Dat is wel heeel duur beeldbellen haha