4G modem voor thuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T
Amazone

4G modem voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 22:42

Lieve bokkers,

Sinds een kleine week ben ik de bewoner van het fijnste huisje ooit, maar ik loop tegen een ding aan.

Ik heb hier geen aansluiting voor televisie of internet. In het “hoofdhuis” bevind zich de aansluiting, maar die hier bij mijn woning krijgen lukt niet. Daarnaast is er een WiFi versterker, maar helaas haalt deze te weinig uit, waardoor ik regelmatig geen verbinding heb en op dit moment voor alles de hotspot van mijn telefoon gebruik.

Wat ik nodig heb is een stabiele internetverbinding zonder vaste aansluiting, dus dan kom je volgens mij op een 4G modem uit, met onbeperkt internet. Dit zodat ik op mijn smart-tv, Videoland/Netflix/ZiggoGo kan kijken en met mijn laptop wat mail kan checken enz.

-Ik heb contact gehad met KPN voor hun pakket ‘Buitengebied’, dat is hier helaas niet beschikbaar.
-T-mobile bied ook 4G voor thuis aan, 100GB per maand, daarna is het wel onbeperkt maar moet je bundels aanzetten. Hebben mensen hier ervaring mee?

Andere tips zijn uiteraard ook welkom. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: 4G modem voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:49

Krijg je de stroom vanaf een eigen meterkast of ook vanuit het hoofdhuis? Als je die vanuit het hoofdhuis krijgt, kun je met een power adapter het internet bij jouw woning krijgen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:20

Hier T-Mobile. Prima verbinding, snel en stabiel. Maarrr als je een game of Netflix verslaving hebt minder ideaal.

Wij zijn met z’n tweeën. Ik kijk misschien een aflevering op Netflix per dag. Vriend werkt nu thuis maar dat is alleen mail. In het weekend kijken we gemiddeld 2 films. Wij zijn in een dag of 10 door 100gb heen. Je kunt inderdaad aanvullen onbeperkt maar het is super irritant als je film stopt met lopen omdat je mbtjes op zijn.

Spellen downloaden kan maar dan is t op. Wij doen dat met een hotspot via de telefoon :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:21

Wij hebben jaren terug T-mobile gehad. Toen was dat nog met datalimiet. En niet onbeperkt te krijgen.
Bundels aanzetten herken ik dan ook niet.
Maar we hadden altijd internet, rond de 40 mb.
Mist, onweer, wat ook hij deed het altijd.
Maar wij netflixen niet, dus daar geen ervaring mee.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:03

T mobile voor thuis gehad in een pand waar geen internetaansluiting zat. Verbinding was stabiel, straal binnen huis waarin je WiFi had veel en veel te beperkt, dat t mobile kastje moest je gewoon achter je aan het huis door slepen. En verschrikkelijk die bundellimiet als je met zn 2en bent en veel download, streamen via spotify en Netflix, etc. Op gegeven moment ben je gewoon 30x per dag aan het inloggen en aanklikken dat je meer internet wil. En dan stopt je download weer, 5x per aflevering dat je Netflix eruit klapt omdat je MB’s weer op zijn. Vreselijk irritant en zou het nooit weer doen!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:10

Wifi hebben wij als goed ervaren.
Stond in de huiskamer en daar is hij alle jaren blijven staan.
Ook in de tuin en achter op stal was er verbinding.

Maar daar zou je altijd nog een repeater tussen kunnen zetten.

Douce
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:22

Ik heb ook ervaringen met T mobile voor thuis, maar eerlijk gezegd alleen maar goede. Ik werk vanuit huis, stream zeker wel iedere avond een uur (soms wel meer) naar de tv via de chromecast en we hebben eerlijk gezegd nog nooit over het limiet heen gezeten. Daarnaast zelden tot nooit vastlopers, alleen videoland loopt wel eens vast. Gezien we dit met name met videoland meemaken zal daar ook wel ergens iets niet 100% optimaal zitten.

Let wel: we zitten in een gebied waarvan T mobile aangaf dat het 4G bereik optimaal is. Hier kan natuurlijk ook verschil in zitten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:05

Douce, hoe dan? Een voorbeeld spel dat vriend laatst wilde downloaden was 42gb dat is bijna de helft van de maandbundel. Gooi er 2 laptops en een pc bij die willen updaten (Windows) en het gaat hard.

Wij hebben nog nooit een maand gered zonder bijvullen :=

Overigens is het WiFi bereik hier prima. Ik heb een wificamera in de stal hangen en daar zitten meerdere dikke muren tussen en zo’n 20 meter en dat doet ie moeiteloos.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:17

Hier ook T-mobile, eerst in huis, met veel films kijken loop je uiteindelijk wel tegen de datalimiet aan. Nu hebben we hem bij de paarden om de camera's te laten draaien. Dat werkt áltijd. Daar zijn we nog niet mee over de datalimiet gegaan en hij draait al maanden. Wij hebben beter internet als de huizen om ons heen en er is ook een groot bereik.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:30

In plaats van zo'n klein Wifidoosje van je provider kun je ook een zogenaamde 4G WIFI router of 4G WIFI box kopen. Die leveren een goede WIFI dekking. Je stopt daar gewoon de SIM van je provider in.

Deze moet wel op een plek staan waar je het beste 4G signaal hebt. Er bestaan zelfs buitenantennes voor.

Bij mijn weten kun je Netflix ook wel op een lagere beeldkwaliteit zetten om Giga gebruik te voorkomen.

Zoals deze bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/TP-Link-TL-MR6400 ... 576&sr=8-1
Laatst bijgewerkt door pjotrg op 26-05-20 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:46

Selka schreef:
Douce, hoe dan? Een voorbeeld spel dat vriend laatst wilde downloaden was 42gb dat is bijna de helft van de maandbundel. Gooi er 2 laptops en een pc bij die willen updaten (Windows) en het gaat hard.

Wij hebben nog nooit een maand gered zonder bijvullen :=

Overigens is het WiFi bereik hier prima. Ik heb een wificamera in de stal hangen en daar zitten meerdere dikke muren tussen en zo’n 20 meter en dat doet ie moeiteloos.

Eerlijk is eerlijk, een spel van 42 GB downloaden doe ik niet :D

Heb even gekeken, afgelopen week hebben wij tussen de 1700 mb (dag waarbij we veel weg waren) en 9000 mb gebruikt. Verder terug kan ik helaas niet. Begin nu ook te twijfelen of bij ons de max gewoon niet werkt maar er is net een nieuwe periode begonnen en krijg het niet voor elkaar eerdere periodes in te zien.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:43

Nou vriend mocht t van mij ook niet hoor haha :D

Ja 10gb per dag doen wij gemiddeld wel als je t weekend erbij pakt. Ik vond t al zo gek aangezien wij beide fulltime werken en dus niet zo veel tijd hebben om het op te maken :)

Amanda_T
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 09:29

Thanks voor jullie adviezen! Vanaf morgen krijg ik een unlimited data Sim van T-mobile in combinatie met de Huawei 4G Wifi Hotspot. Op advies van de verkoper gegaan voor gewone mobiele data, dit in verband met de snelheid. Via 4G voor thuis zit je op 25mbits, en via de mobiele data op (uit m’n hoofd) 255mbits. Daarbij kun je hierop ook 10 apparaten toevoegen en is onbeperkt, ook echt onbeperkt. Natuurlijk is het vervelend dat je met regelmaat even moet aanvullen, maar ik heb nu helemaal niks en dat is echt hopeloos. Chromecast werkt bijvoorbeeld niet via de hotspot van mijn telefoon.

Gelukkig heb ik alles wel 30 dagen op proef, mocht het bereik toch slecht zijn, niet goed bevallen of ik toch liever kies voor de 4G voor thuis, kan ik nog switchen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:54

Mocht het niet bevallen en je toch naar 4G voor thuis moet, wij halen 130mb met onze verbinding. Bij 25mb zou ik echt gaan huilen haha.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:56

Wij zaten rond de 40 mb.
Maar dat is neem ik aan regio gebonden?

Amyyy
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:00

Kun je niet gewoon tele2 simkaart gebruiken in een losse telefoon oid, waar onbeperkt 4g op zit? Onbeperkt bij tele 2 is ook echt onbeperkt en kost je 25 euro per maand.
Chromecast via telefoon hotspot kan wel, maar je moet hem met een omweg (andere telefoon of tablet) instellen.

4g is hier ook sneller dan wifi bijvoorbeeld

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:04

_Penotti schreef:
Wij zaten rond de 40 mb.
Maar dat is neem ik aan regio gebonden?

Zou goed kunnen. Ik heb uitzicht op een zendmast van T-mobile. Zal allicht helpen.

Amanda_T
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 02:59

Ik heb sinds vandaag de WiFi hotspot (HUAWEI) in combinatie met de mobiele unlimited data en het werkt uitstekend. Telefoon verbind en functioneert goed, laptop was zo verbonden en werkt naar behoren, maar het allerbelangrijkste, de smart tv werkt ook. Heb al uitgebreid televisie gekeken met de Chromecast/ziggo go en de verbinding is super snel en stabiel. Dus tot nu toe erg tevreden. Het werkt nu eindelijk zonder haperende WiFi, een televisie die meer op laden blijft hangen dan wat anders, dus dat is al een Hoop waard.

Bedankt in ieder geval voor jullie tips en het meedenken!