Ik vroeg me af of hier op het forum mensen zijn die ervaring hebben met het bezwaar maken tegen de huurprijs in de particuliere huur, als de huur hoger is dan dat dit wettelijk mag volgens het puntensysteem. (Of op deze zelfde gronden bezwaar hebben gemaakt tegen de jaarlijkse huurverhoging).
Ik zit helaas zelf in deze situatie en ik ben benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost of hebben ervaren. Vooral met zicht op het contact met de huurbaas/ er uit gezet worden / meewerking.
Het puntensysteem geld niet voor de particuliere verhuur, dus op deze grond bezwaar maken heeft geen zin.
Eef_Bam
Geplaatst: 25-05-20 19:00
Volgens mij kan dit helemaal niet? Dat puntensysteem is toch voor sociale huurwonibgen? Hele idee van particuliere huur is dat ze mogen vragen wat ze willen.
Ik ken wel iemand die het gedaan heeft voor particulier. Dus het kan wel degelijk. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zij heeft er echt een FLINKE huurverlaging mee afgedongen.
Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet, en dit is ook een jaar of 5 geleden geweest. Dus weet ook niet of er dingen veranderd zijn. Succes iig!
Ik heb in de praktijk gezien dat het wel mogelijk is bij particuliere verhuur. Is via de huurcommissie gegaan (procedure duurt wel lang ivm achterstanden).
fransje23
Geplaatst: 25-05-20 22:59
Heb je de huurprijscheck gedaan via de site van de huurcommissie? Die kunnen je ook verder helpen!
Overigens kun je met een huurcontract niet zomaar uit het huis gezet worden. Als huurder sta je best sterk
Ik heb destijds via de huurcommissie en de kantonrechter flinke huurverlaging afgedwongen voor mijn studentenkamer. Was huurbaas niet blij mee, maar wij stonden in ons recht.