Beste keuze airco/ventilator icm baby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Beste keuze airco/ventilator icm baby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 11:41

Gezien de hoge temperatuur van gisteren en vandaag en vorige zomer in gedachten ben ik opzoek naar een optie om onze slaapkamer iets minder warm te krijgen.

Het is goed geïsoleerd, een rijhuis en de voor en achterzijde op het Noorden en zuiden zijn voorzien van rolluiken die standaard dicht zijn en blijven zodra het een beetje warmer wordt. Zo lukt het voor een paar dagen redelijk, maar eenmaal opgewarmd blijft de warmte goed hangen.

Nu slaapt onze baby ook op de slaapkamer en zoek ik iets wat de slaapkamer een paar graden kan doen zakken, maar zeker niet teveel. Door de bomen zie ik het bos niet meer, en ik heb er niet genoeg verstand van om de goede keuze te maken.

Extra moeilijkheid is wel dat het wiegje van de baby enkel en alleen voor het raam kan staan en er dus geen buitenunit aan kan? Bovendien is er een muggenallergie dus moet alles het liefst hermetisch af gesloten zijn.

Het oppervlakte is 16 m2 en budget ongeveer €400. Hoewel minder altijd leuk is. ;)

Iemand advies in welke richting ik het beste zoek en waar ik rekening mee houden moet?

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 12:06

Een simpele ventilator op poot is heel handig. Kun je goed richten (net over het kindje heen bv) en kun je ook bv in de woonkamer bij de box zetten de rest van de tijd. Geeft een rustig gezoem.
Aircolucht is vaak erg droog, dan kun je last krijgen van droge neus en niezen.

Doubtless

Re: Beste keuze airco/ventilator icm baby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:03

Ik denk dat je wensen niet realistisch zijn, in combinatie met je budget. Op welk vlak zou je bereid zijn om een concessie te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:29

Afhankelijk van de voordelen ben ik best bereid om het budget te verhogen. Maar dan verwacht ik wel iets wat inderdaad zijn werk goed doet. En dat vind ik lastig zoeken. Als het nodig is kunnen we gerust meer betalen, maar juist dan vind ik het lastig om het juiste te kiezen in plaats van 'het eerste het beste' wat een site toont.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:06

Er loopt al een topic met 5 pagina's en véél handige reacties over een mobiele airco.

Deze TS had ook een budget van 500euro.

Een mobiele airco met 2 slangen (aanvoer en afvoer dus buiten) bleek het beste, deze kan dmv van een plaat langs/in het raam(gat) bevestigd worden zodat alles afgesloten is en wat ook nodig is om geen warmte binnen te trekken.
Muggen kunnen er dan dus ook niet in.
Mijn zus gebruikt sinds vorig jaar een mobiele airco maar die zet er dan ook een humidifier bij voor de luchtvochtigheid omdat kids en zij zelf last kregen van droge neus/ogen.

Bij airco goed opletten met een baby! Zeker niet meer dan 2° verschil in temperatuur aanhouden dan. Ik zou dan ook eerder een goede ventilator aanraden.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:32

Ik heb een split unit in het trappengat hangen die boven én beneden goed koelt.
Alleen dan zul je het budget wel iets moeten verhogen ...

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:35

Ik zal zeker geen airco nemen gezien corona. Wat je beter kunt doen is zonnewering plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:38

BillyJ schreef:
Er loopt al een topic met 5 pagina's en véél handige reacties over een mobiele airco.

Deze TS had ook een budget van 500euro.

Een mobiele airco met 2 slangen (aanvoer en afvoer dus buiten) bleek het beste, deze kan dmv van een plaat langs/in het raam(gat) bevestigd worden zodat alles afgesloten is en wat ook nodig is om geen warmte binnen te trekken.
Muggen kunnen er dan dus ook niet in.
Mijn zus gebruikt sinds vorig jaar een mobiele airco maar die zet er dan ook een humidifier bij voor de luchtvochtigheid omdat kids en zij zelf last kregen van droge neus/ogen.

Bij airco goed opletten met een baby! Zeker niet meer dan 2° verschil in temperatuur aanhouden dan. Ik zou dan ook eerder een goede ventilator aanraden.

Dat was ik! Ik heb uiteindelijk een mobiele airco met enkele slang (afvoer van warme lucht) gekocht, daar was ik 800 euro voor kwijt. Nadelen: hij maakt wel flinke herrie en hij moet dichtbij het raam staan (afvoerslang is maar 1.5 meter). Je kan speciale afdichtkits kopen zodat er geen ongedierte mee naar binnen kan komen en de koele lucht iets beter bewaard blijft.

Afhankelijk van hoe warm het wordt zou ik persoonlijk kijken naar een goede ventilator, of eventueel iets als een Dyson dat er enigszins op gebouwd is om nog iets af te koelen. Het liefste wil je een split unit maar dan zit je al snel aan de 2000 euro inclusief plaatsing.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:48

Blussem schreef:
Ik zal zeker geen airco nemen gezien corona. Wat je beter kunt doen is zonnewering plaatsen.

Dit snap ik niet helemaal. Hoezo?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:09

Matheno schreef:
Blussem schreef:

Ik ook niet.
Zelfs met goede buitenzonwering kan het in huis nog steeds heel warm worden

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:30

Marie111 schreef:
Matheno schreef:

Ik ook niet.
Zelfs met goede buitenzonwering kan het in huis nog steeds heel warm worden

Wij hebben de airco sinds vorige week al aan staan :+
Ben erg warmbloedig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:34

Heel erg bedankt voor de adviezen,bij verband met de baby hebben besloten voor nu een goede ventilator te gebruiken en op termijn te investeren in een deftige airco.