Raamafdichting Airco

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Raamafdichting Airco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 17:23

Hoi!

Ik ben aan het kijken naar een airco en heb deze gevonden: https://www.bol.com/nl/p/tristar-ac-547 ... oductTitle .

Nu zit daar een buis aan die naar buiten moet. Ik ben erachter gekomen dat het handig is om een raam afdichtingsset te kopen. Nu heb ik een raam die als een deur naar buiten gaat. Zoals deze foto:
Afbeelding

Is het mogelijk om een afdichtingsset te gebruiken voor dit raam? Ik zie op alle foto's dat de ramen naar binnen opengaan en niet naar buiten namelijk :p

Zijn er bokkers die deze constructie hebben? Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit doen :)

Wijsje

Re: Raamafdichting Airco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:27

Wij hebben op de slaapkamer een plaat hout gemaakt die precies in het kozijn past. Klein hoekbeugeltje op het kozijn die ervoor zorgt dat de plaat er niet door valt. Gat erin waar de slang door kan en klaar.

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 17:38

Wijsje schreef:
Wij hebben op de slaapkamer een plaat hout gemaakt die precies in het kozijn past. Klein hoekbeugeltje op het kozijn die ervoor zorgt dat de plaat er niet door valt. Gat erin waar de slang door kan en klaar.

Heb je toevallig een foto hiervan?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:58

Wij hangen de slang gewoon naar buiten, gordijn ervoor en klaar. Hij staat wel in onze deuropening met de slang en het raam op een andere kamer waardoor we ook niet veel last hebben van de warmte die naar binnen komt.

Ik denk dat de raamafdichting ook prima op jullie raam kan hoor. Je plakt hem namelijk gewoon op je kozijn en op je raam en de ritsen doen het werk. Of hij dan naar buiten of naar binnen opent maakt niet zoveel uit denk ik :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:32

Maureen95 schreef:
Wijsje schreef:

Heb je toevallig een foto hiervan?

Wij hebben het ook ongeveer zo aangepakt. Hebben alleen wel een kantel/kiepraam. TS jij zou dan onderin nog een extra gat moeten maken voor je raamstandaard onderin.

Afbeelding

Afbeelding

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 20:18

Dat ziet er handig uit ja! Denk alleen dat ik niet zo handig ben om dat te maken _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:48

Ik denk dat ik in dat geval eerder een gat in de muur zou laten boren en daar een passend rooster op laten zetten.

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:51

DubbelDun schreef:
Ik denk dat ik in dat geval eerder een gat in de muur zou laten boren en daar een passend rooster op laten zetten.

Ik denk niet dat mijn huisbaas dat goed gaat keuren helaas. Ik ga in ieder geval even kijken of ik zo een raamafdek pakket kan halen. Bedankt voor het meedenken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:39

Wij hebben een andere airco, maar doen ook gewoon de slang naar buiten en het gordijn ervoor. Zonder afdichting wordt het dan toch koud.

zonnebloem18
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:03

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:40

Afbeelding

Dit staat in het foldertje van de Makro

Maureen95
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 21:47

Dankjewel allebei voor de tips! Die van de Makro ziet er fijn uit. Denk dat ik die ga halen. Is ook een mooie prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:15

Wij hebben precies hetzelfde gedaan als Saintelette. Die raamafdichting zoals die van de Makro hebben wij ook gehad naar al snel weggegooid. Wat een ondingen. De warmte komt er alsnog door naar binnen.

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:52

Mijn buurman heeft dit voor me gemaakt. De afvoermond zit vast in het hout en die kan ik vastzetten aan de slurf. Het werkt erg goed en hij had dit met een uurtje klaar.

De schuifjes zorgen ervoor dat de plank op de plaats blijft en met de handvaten kan ik het makkelijk plaatsen en verwijderen.

Afbeelding
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:29

Simpel maar effectief :)

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:23

Mijn zus heeft ditzelfde principe gedaan als met de houten plaat hierboven, alleen dan met een isolatieplaat.
Iets handiger om mee te werken als je geen gereedschap hebt, deze kan je nl gewoon snijden met een mes!
En nog isolerend ook :+