Opblaas zwembad: chloortabletten etc nodig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Opblaas zwembad: chloortabletten etc nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 15:30

Hallo,

Vanmorgen heb ik bij het Kruidvat een opblaas zwembad gekocht: https://www.kruidvat.nl/playing-kids-fa ... /p/3677745

Mijn vraag is: hoe lang blijft water hierin zonder behandeling goed? Kan dat twee of drie dagen met gewoon kraanwater blijven staan of is dat al te lang? Of kan ik beter gaan werken met chloortabletten etc? Het is vooral bedoeld voor tijdens hittegolven.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:35

irryproppy

Re: Opblaas zwembad: chloortabletten etc nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:44

Wij verversden gewoon het water.
Wij deden nooit chloor in een opblaasbad.
Nu hebben wij een opzet zwembad die meer inhoud heeft en dus groter is. Er zit een pomp in.
Chloortabs in de drijver in de nacht en overdag even zeef erdoor voor de vliegjes ed.

BartVB
Eigenaar
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:38

Afgelopen twee jaar hier samen met wat buurkids een opblaaszwembad gehad. Dat moesten we toch wel om de 2 dagen leeghalen en schoonmaken, kwam dan een algenlaagje op het pastic en het water wordt niet echt beter.

Dat is nogal gedoe en zonde van het water en een hoop gedoe. Dit jaar iig aan het kijken naar een filter met pomp voor een paar tientjes, geen idee of chloor daar ook nog een positieve bijdrage aan levert. Ook benieuwd naar de ervaringen dus :)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:55

Gezien het formaat van het zwembad zou ik eerder elke keer schoon water erin doen dan een chloortablet. Die zijn toch echt voor de zwembadje waar meer water in gaat.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:01

Stilstaand water, zonder pomp dus wordt al snel vies en bacteriën krijgen de overhand. Zelfs met chloor is mijn ervaring.
Ik heb een groot opzet zwembad met popm etc, en dat is al een hele onderneming met ph waardes etc om dat goed te houden.
Dit zelfde badje van het kruidvat heb ik ook, maar dan voor als het niet warm genoeg is om het opzetbad voor langere tijd te kunnen laten staan.
Het kruidvat badje doe ik iedere keer leeg. Weleens geprobeerd te laten staan, maar dr volgende dag is het niet meer te doen is mijn mening en ervaring.

Eleionomae
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:58

Dit formaat bad zou ik ook gewoon elke dag of om de dag leeg halen en weer vullen. Zonder pomp heeft chloor in mijn ogen weinig zin. Het heeft niet genoeg effect dan.

Ik gebruikte het water uit het bad om ook de planten water te geven savonds die hebben anders in de zomer ook genoeg vocht nodig :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:13

Wij hebben ook zo een, 2 dagen gaat, 3 dagen is echt te lang.

Weet niet of je het op gaat lossen met alleen wat chloor. Als je langer wilt doen met je water moet je er ook een pomp in doen denk ik.
Wij gooien hem elke keer leeg over de planten en vullen hem dan weer opnieuw.

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:25

Ik zou zo'n bad ook iedere keer na gebruik legen, het water wordt niet rond gecirculeerd en wordt dus snel vies.

In ons zwembad hadden we eerst geen chloor en toen we het zwembad eens gingen stofzuigen (jawel :')) zaten er allemaal vieze rode wormpjes in het zakje, die we in het water zo niet zagen, maar in het zakje goed zichtbaar waren. Echt heel erg goor om daar dan in te zwemmen.
Bleken het muggenlarven te zijn, en echt veeeeeeel :wow:

Bij ons zwembed zit wel een pomp (Intex bad van 3x2m) en wij gebruiken altijd chloor en evt. Ph-verlagers. En het is suuuuuper schoon :) Geen wormpjes meer.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:42

Er is ook een heel topic over opzetzwembaden :) staat ook een hoop info in over chloor e.d.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:41

Zo'n bad niet je gewoon elke dag leeg mikken. Hier was hij de volgende dag al glibberig van de algen en vuil.
Chloor heeft geen nut als pH van het water niet goed is. Dus dan zou je dat allemaal moeten gaan testen en erbij moeten doen.
Maar, het water staat stil dus dat heeft weinig zin. Als je spul aan het water toevoegd dan moet het water ook een paar uur per dag door bijv een filter in beweging gehouden worden. Spul wordt anders niet goed verspreid en opgenomen.

karuna
Drukke kabouter
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:44

Ik gebruik geen chloor maar om de dag wordt het water gebruikt om de planten water te geven. Of als nodig de regenton ermee vullen. En gaat er weer vers water in het badje. Ik heb eerder in een vorig bad chloor en pomp gehad maar dit bevalt beter.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:49

Ik lees even mee, heb hetzelfde badje als TS staan met sinds gisteren dus water erin met het oog op morgen, maar dat is wel vrij smerig dus als ik het goed begrijp :D

We hebben er wel een afdekzeil op trouwens.