Begin volgend jaar wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. De komende weken willen we ons gaan richten op het uitzoeken van de vloer.
In het kort: het gaat om de benedenverdieping, bestaande uit een woonkamer met open woonkeuken, samen ong 70m2 en een halletje van 2m2. Alles voorzien van vloerverwarming.
Het keukengedeelte zal ong. 35-38m2 beslaan met een groot kookeiland en een kastenwand. We willen de vloer over de hele benedenverdieping doorgetrokken hebben, dus geen tegels of andere vloer rondom het kookeiland.
De meest voor de hand liggende optie lijkt PVC, maar ik vind dit heel plastic aanvoelen en veelal niet natuurlijk genoeg ogen. Een gietvloer is ook uitgesloten van deelname
. Nou stuitte ik op lamelparket met een eikenhouten toplaag en dat is qua uitstraling en gevoel precies wat we zoeken. Het lijkt ook goed samen te gaan met vloerverwarming en het extra onderhoud ten opzichte van PVC vind ik geen probleem. Ik vraag me alleen af wat de ervaringen zijn om dit ook in de keuken te hebben liggen en of dit aan te raden is. En zo niet; wat dan in jullie ogen wél een aanrader is.
Ik ben benieuwd naar alle reacties en tips
.
Wij hebben een iets ander tintje, qua voeg kun je ook nog veel kiezen.