Welke stofzuiger??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarieskaBo

Welke stofzuiger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:12

Welke stofzuiger hebben jullie? Ik ben op zoek naar een goede nieuwe, maar ik weet niet welke.

Eisen:
- zakloos
- geen steelstofzuiger, vindt mijn schouder niet fijn
- om kunnen gaan met veel zand :D
- om kunnen gaan met veel haren (hond-paard-konijn)
- liefst niet al te zwaar, zodat ik makkelijk de trap kan stofzuiger.

Dus gooi maar in de groep, welke heb jij en ben je er tevreden over??

Anoniem

Re: Welke stofzuiger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:14

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:16

Ik heb tóch een steelstofzuiger maar hij weegt echt niks. Het is een dirt devil, ouder model. heel veel opzetstukjes en hij past in de lade van de kast. Ook fijn dat de katten hem niet zo eng vinden, mijn vorige was er een op wieltjes en dat is vaak toch wel eng. Nu blijft eentje gewoon slapen, de andere loopt rustig weg.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:25

Jintexx
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:32

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:47

wij hebben ik denk al ca 15 jaar een Dyson DC19. Filter is uitspoelbaar, het hepafilter vervangbaar en hij kan goed overweg met zand en haren (hier 2 honden in huis en er wordt veel zand mee naar binnen gelopen). Is vrij makkelijk vast te houden als je de trap doet

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:51

Gewoon benieuwd hoor, maar hoezo geen steelstofzuiger omdat je last hebt van je schouder? Ik heb er een en hij is juist heel licht, waar je met een 'normale' stofzuiger je soms een ongeluk sleurt en vooral trappen etc. zijn ideaal met de steelstofzuiger.

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:18

Waarom geen steelstofzuiger?? Ja ik weet het ook niet, maar als ik zo'n ding vast heb, krijg ik meteen het gevoel van een overbelaste arm en schouder... zwak puntje van mij.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:22

Zakloos en zand met haren gaat niet samen, niet als je er jaren plezier van wilt hebben :) Het filtersysteem werkt anders als eentje met zak. Haren, zand en stof gaan vaak door de filter en in de motor zitten.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:29

Change03 schreef:
Zakloos en zand met haren gaat niet samen, niet als je er jaren plezier van wilt hebben :) Het filtersysteem werkt anders als eentje met zak. Haren, zand en stof gaan vaak door de filter en in de motor zitten.

Ik heb een Phillips en daar absoluut geen last van.
Zit een retegoed filter in (2 stuks) tussen door even schoonspuiten met de hogedrukspuit en 1x per jaar vervangen (alibaba 8E per set filters).
Hier veel zand, vlas haren enz en hij doet het na 6 jaar nog prima.

BarieskaBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 21:31

@Brainless, welke Philips heb jij nu??

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:32

Brainless schreef:
Change03 schreef:

Ik heb een Phillips en daar absoluut geen last van.
Zit een retegoed filter in (2 stuks) tussen door even schoonspuiten met de hogedrukspuit en 1x per jaar vervangen (alibaba 8E per set filters).
Hier veel zand, vlas haren enz en hij doet het na 6 jaar nog prima.

6 jaar geleden was het ook nog enigszins fatsoenlijke kwaliteit _O-

Heb ze jaren lang verkocht en het lijkt alsof de kwaliteit met ieder model wat uitkomt achteruit gaat, terwijl ze alleen maar duurder worden. Ik zweer bij eentje met zak.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:34

Change03 schreef:

Hier een nieuwere Miele en het is juist perfect voor huisdieren. Gebruik hem met veel plezier nu een jaar. Maar hij zuigt geweldig en ik vind het heel fijn dat hij geen zak heeft.
Verder is hij wel vrij lomp. Mijn vriend tilt hem altijd omhoog.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:36

lenaa_tje schreef:
Change03 schreef:

Hier een nieuwere Miele en het is juist perfect voor huisdieren. Gebruik hem met veel plezier nu een jaar. Maar hij zuigt geweldig en ik vind het heel fijn dat hij geen zak heeft.
Verder is hij wel vrij lomp. Mijn vriend tilt hem altijd omhoog.

Helaas heeft Miele maar 1 lijn aan zakloze stofzuigers uitgebracht, idd grote lompe bakbeesten maar wel super sterk. Voordeel aan de Miele is dat hij een dubbel filter systeem heeft, waarvan ook dat knopje voor zelfreiniging. Maar inderdaad, groot en zwaar en hij past niet goed op een traptrede :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:38

Op de traptreden past hij hier wel maar we hebben ook een vreemde trap. Ik heb er ingeval nog geen spijt van gehad.

Brainless
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:45

Change03 schreef:

Heb ze jaren lang verkocht en het lijkt alsof de kwaliteit met ieder model wat uitkomt achteruit gaat, terwijl ze alleen maar duurder worden. Ik zweer bij eentje met zak.

Als ik met zak heb.. dan moet ik elke week een nieuwe er in doen.. dat was een flinke kostenpost.

Ik heb de FC 8732 anti-allergy

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:58

Wij hebben, met 2 honden sinds kort de dyson V7.(€299,-) Snoerloos en zakloos! Echt ideaal. In het begin wat wiebelig omdat de borstelkop heel flexibel is maar na een paar keer zuigen werkt het zooo fijn! Ik had altijd een hekel aan stofzuigen maar nu is het zelfs leuk :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:07

Kimsel94 schreef:
Wij hebben, met 2 honden sinds kort de dyson V7.(€299,-) Snoerloos en zakloos! Echt ideaal. In het begin wat wiebelig omdat de borstelkop heel flexibel is maar na een paar keer zuigen werkt het zooo fijn! Ik had altijd een hekel aan stofzuigen maar nu is het zelfs leuk :D

Maar tijdens het zuigen moet je de dyson ingedrukt houden toch?

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:15

lenaa_tje schreef:
Kimsel94 schreef:

Maar tijdens het zuigen moet je de dyson ingedrukt houden toch?

Ja dat wel, maar is heel licht en dat heb ik eigenlijk niet eens door, moest nu ook even nadenken of ik dat inderdaad doe :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:44

Ik had eerder een dirt devil, zakloos. Met (toen twee, nu drie) katten, hield het na drie jaar echt op. Regelmatig de filters die uitgewassen konden worden uit gewassen. Met compressor één x schoon geblazen. Maar toen mijn vriend met zijn enthousiaste bui ging stofzuigen, blies hij hem op. :')

Dus echt lang gaan ze niet mee met flink intensief gebruik.

Heb nu geen zakloze meer, maar de henry.

Één nadeel heeft ie wél.
Die stangen zijn gewoon kt...
Wie dat bedacht heeft, kan gewoon geen huishouder zijn geweest.

Edit... Mijn telefoon maakt van zakloos, dakloos.
Kuch... Wauw

LaDonna75
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:48

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:30

Change03 schreef:

Toch nog maar zuinig zijn op onze ouwe Dyson DC19 dan. Totaal geen problemen met zand en haren.
Overigens kan vrijwel geen enkele stofzuiger tegen bouwstof, dat trekt door elk filter heen de motor in.