( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:35

Ik heb net het hele topic doorgelezen en wat is het al veranderd zeg! Ziet er echt goed uit :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:41

Je woonkamer heeft een fijne sfeer zo te zien. Gaaf!

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:49

Wat een onwijs knus plekje <3

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 20:30

Taucha schreef:
Whoeha heb je nou bic op bank uitgezocht? Of de kleur van de bank gematcht? <3
Leuk zeg! Welke plek hops jij in je neopreen?

Maarrreh.... zonder wax voor de foto of is het verse wax?


Past goed he! Maar dat het kleurtje matcht is echt toeval :D

Wax die er nu op zit is half jaartje oud, in het echt wel een stukje viezer dan te zien op de foto hoor, lang leve goede belichting :') Maar ook weinig kunnen surfen.
Oktober weekje Frankrijk geweest, maar in Nederland surfen is sinds de verhuizing en corona niet echt meer te doen. 150km rijden naar de kust, als ik er een dagje van kan maken wel leuk, maar nu met deze kou en geen restaurants etc die open zijn om op te warmen is dat uurtje surfen de afstand niet waard. Indien dat wel weer zo is ben ik meestal te vinden op Scheveningen of Maasvlakte :j

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 20:57

Grappig die toevallige kleurmatch :Y)

Ja jammer idd dat het tegenwoordig zo ver rijden is voor je. Maar mocht je een keer een surfje willen doen, dan ben je hier van harte welkom. Niet zo fancy als scheef etc. maar warme koffie, thee, etc. en omkleedcontainer of bij erge kou een douche op 500m vh strand beschikbaar. :j

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 13:40

Taucha schreef:
Grappig die toevallige kleurmatch :Y)

Ja jammer idd dat het tegenwoordig zo ver rijden is voor je. Maar mocht je een keer een surfje willen doen, dan ben je hier van harte welkom. Niet zo fancy als scheef etc. maar warme koffie, thee, etc. en omkleedcontainer of bij erge kou een douche op 500m vh strand beschikbaar. :j


Dank voor het aanbod, dat zal ik zeker onthouden!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 18:26

Nog lang niet af, maar heel langzaam word het wat meer huis. Ik wil vooral nog heel veel meer (grote) planten, en wat aankleding op de muren e.d. Maar dat wil ik in het echt bekijken, dus wacht tot de winkels open zijn.

Wel al een multifunctionele lamp met krabpaal gemaakt voor de kat van een oude boomstam uit het bos, als ze omhoog klimt kan ze lekker naar buiten kijken en ik heb licht boven de zithoek :D Heb alleen foto in daglicht, maar in de avond is het een heel sfeervol hoekje


Afbeelding

Afbeelding

En dan de keuken, eindelijk af.. _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

En daar achter de zithoek, die moet ook nog een beetje aangekleed worden en er komt nog een zelfde stoel bij


Afbeelding

Afbeelding

Urona447
Berichten: 2802
Geregistreerd: 13-05-07

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:55

Ziet er leuk uit en wat goed bedacht met die tak!

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:03

Het wordt al echt leuk zo :)
Ik hoop dat de kat de bol niet als speeltje gaat zien en er naar meppen :D

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 19:12

DubbelFun schreef:
Het wordt al echt leuk zo :)
Ik hoop dat de kat de bol niet als speeltje gaat zien en er naar meppen :D


Doet me denken aan happen naar peijnenburg :Y)
Maar daar kan ze bij lange na niet bij gelukkig

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:57

Superleuk!!! :j

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:43

Leuk!

Voor planten, houdt marktplaats in de gaten. Je wil niet weten hoe vaak er gratis planten aangeboden worden. Zeker omdat je ze wat groter wil is dat een leuke optie.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:48

Ik heb hier nog 2 draceana's staan die te groot worden en wel weg mogen. De potten zijn echt veel te klein, maar groter past niet in huis.

Van mij mag je ze zo op komen halen, woon in hetzelfde dorp :)

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:14

Wauw, wat super mooi geworden <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:15

Heel erg mooi, Faelynn <3.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:09

Wauw wat een prachtig huis wordt het zo <3 die lamp is geniaal bedacht!

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 09:58

EmptyWords schreef:
Ik heb hier nog 2 draceana's staan die te groot worden en wel weg mogen. De potten zijn echt veel te klein, maar groter past niet in huis.

Van mij mag je ze zo op komen halen, woon in hetzelfde dorp :)


Wat een super lief aanbod! ik stuur je even een pb'tje

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 20:47

zo even een tijdje niet actief geweest, de sluiting van de winkels was en is voor ons best wel een behoorlijk opstakel in de verbouwing. Nu we op afspraak kunnen shoppen, wat ik overigens hoogst irritant vind, maar toch aan toegegeven heb :') , zijn er weer langzaam vorderingen. EINDELIJK heb ik schappen kunnen kopen voor in de CV kast, mijn kledingkast en de badkamer, al mijn spullen hebben maandenlang op de grond moeten liggen en het was een hele verademing toen we de bouwmarkt weer mochten betreden. Bestellen online was geen optie ivm de lengte van de planken bezorgde ze die niet, en 3 meter zelf in de auto meenemen via click en collect zat er ook niet in, zagen wouden ze niet doen en toen bleef dus wachten tot de winkels open gingen als enige optie over. Tevens wilden we ook graag gewoon de producten in het echt zien, kwaliteit en kleur is immers voor zo iets niet geheel onbelangrijk, het moet er toch hopelijk de komende 15 jaar minstens hangen.
Maar mijn geduld is beloond, het moet voor als nog afgewerkt worden, maar alles hangt in ieder geval.
(schrik niet van de kleding kast, kun je dus na gaan hoeveel daar op de grond gelegen heeft, de before foto zal ik jullie besparen :') )

Badkamer hoek met eiken houten plankjes voor de handdoeken e.d.

Afbeelding


Afbeelding

CV hok aantal schappen voor voorraad en schoonmaakspullen


Afbeelding


En dan de kledingkast..


Afbeelding

Afbeelding

Woonkamer word beetje bij beetje wat meer ingericht, maar ook hiervoor wil ik eigenlijk beetje normaal naar de ikea en woonwinkels e.d. kunnen, dus dit laat nog even op zich wachten, zodra dat allemaal wat meer ingericht is zal ik daar ook nog een foto van plaatsen.

Ook hebben we onderweg nog wel wat pech gehad, zoals met de hevige sneeuwval een gigantische lekkage op 8 plekken in mijn dak.. Een lekkende verwarming, doucheput die niet doorloopt, kookpit die maar half werkt, ja goed, je snapt het wel, allemaal kleine klusjes die we met de tijd wel een keer herstellen :')
Verder is het ontzettend genieten op mijn eigen stekkie. :j

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:37

Oh wow watwordt het mooi

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:14

Die spiegel staat wel heel strategisch :) De kast lijkt meteen 2x zo groot (en hij is al groot :D )

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 21:05

Het begint een heuse mini jungle te worden (let niet op het kattenspeelgoed :+ )
ben de afgelopen 2 dagen dat de winkels open zijn snel wat winkels af geweest, tuincentrum voor decoratie, potten en planten voornamelijk, maar ook nieuwe eetkamer stoeltjes en behang voor de slaapkamer uitgezocht bij de bouwmarkt en wat praktische zaken bij de ikea gehaald. Overigens allemaal op de vroege ochtenden en het was verassend genoeg ondanks de recente opening heerlijk rustig in de winkels :j


Afbeelding


Afbeelding


Voor de eettafel 4 nieuwe blauwe stoeltjes gekocht voor een hele leuke prijs (de bruine had ik al)
Afbeelding

Overigens wel weer meteen een nieuw obstakel getroffen met dit huis, er liep laatst een rat op mijn balkon :roll: Wist toch echt even niet wat ik zag, (had nog nooit wilde in het echt gezien) maar ik hoor ze nu dus 's avonds aan mijn dak knagen, verre van ideale situatie, en moet zeker niet hebben dat ze zich vermenigvuldigen of binnen weten te komen. Nu blijkt dat de vorige bewoners van dit pand het al eerder gehad hebben en het vermoedelijk komt omdat de buren kippen hebben. Nu maar vallen geplaatst in de hoop dat ik er morgen ochtend eentje of meer in heb zitten, de vreemde dingen houden hier in ieder geval nog even niet op :')

Themba

Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:10

Faelynn schreef:
Het begint een heuse mini jungle te worden (let niet op het kattenspeelgoed :+ )
ben de afgelopen 2 dagen dat de winkels open zijn snel wat winkels af geweest, tuincentrum voor decoratie, potten en planten voornamelijk, maar ook nieuwe eetkamer stoeltjes en behang voor de slaapkamer uitgezocht bij de bouwmarkt en wat praktische zaken bij de ikea gehaald. Overigens allemaal op de vroege ochtenden en het was verassend genoeg ondanks de recente opening heerlijk rustig in de winkels :j


[ [url=m/7JqqlE.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/l1QYcP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Voor de eettafel 4 nieuwe blauwe stoeltjes gekocht voor een hele leuke prijs (de bruine had ik al)
[ [url=m/KlEiSS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Overigens wel weer meteen een nieuw obstakel getroffen met dit huis, er liep laatst een rat op mijn balkon :roll: Wist toch echt even niet wat ik zag, (had nog nooit wilde in het echt gezien) maar ik hoor ze nu dus 's avonds aan mijn dak knagen, verre van ideale situatie, en moet zeker niet hebben dat ze zich vermenigvuldigen of binnen weten te komen. Nu blijkt dat de vorige bewoners van dit pand het al eerder gehad hebben en het vermoedelijk komt omdat de buren kippen hebben. Nu maar vallen geplaatst in de hoop dat ik er morgen ochtend eentje of meer in heb zitten, de vreemde dingen houden hier in ieder geval nog even niet op :')


Ziet er leuk uit!
Ons dorp is een ratten dorp. Suez de ongediertebestrijding van de gemeente is een veel geziende gast in het dorp. Wij hebben ze ook gehad un de trapkast door een gat in het riool :(. Je kan de gemeente bellen die sturen dan kostenloos de Suez en die plaats dan vallen of gif.

DubbelFun

Berichten: 88676
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:20

Ziet er gezellig uit :))

@qua ratten kun je heel makkelijk zelf een val maken voor meerdere dieren (een gewone val is 'vol' met een dier en bij vaker gebruik heb je kans dat de 'nieuwe' rat de dode nog ruikt en niet in de val trapt)
https://www.youtube.com/watch?v=pYCqWSz6lNg

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-21 10:14

Citaat:
Ziet er leuk uit!
Ons dorp is een ratten dorp. Suez de ongediertebestrijding van de gemeente is een veel geziende gast in het dorp. Wij hebben ze ook gehad un de trapkast door een gat in het riool :(. Je kan de gemeente bellen die sturen dan kostenloos de Suez en die plaats dan vallen of gif.


Oh werkelijk.. Nouja ik heb tamme ratten gehad als huisdier, dus ben er gelukkig niet bang voor, maar het idee dat ze mn huis op eten of binnen komen vind ik toch niet zo prettig :') In mijn vorige woonplaats hadden we dit echt helemaal niet.

Ik heb overigens vallen aangeschaft waarmee ik ze weer uit kan zetten (buiten bewoond gebied uiteraard), ik vang een mug nog en zet die weer buiten uit :') deze dieren zoeken natuurlijk ook alleen maar onderkomen en eten wat hun goedrecht is, dus vind het niet eerlijk om ze daar voor te doden, zou het ook niet eens kunnen, sommige methodes zorgen voor zo'n langzame gruwelijke dood.. Tevens vind ik gif wat veel bedrijven gebruiken gevaarlijk met mijn katten, als ze de dode rat of restjes dan ooit nog ergens vinden en opeten dan zijn we veel verder van huis. te vaak in mijn oude werk als paraveterinair gezien dat huisdieren er ook nog is de dupe van werden.
Vanmorgen helaas nog niet beet, maar ik zie dat ze veel in de dakgoot lopen (keutels) en daar past de val eigenlijk net niet in, heb de val dus een stukje verderop gezet op mn balkon, waar ik die ene heb zien lopen, maar vraag me af of ze daar echt veel komen. Even iets anders op verzinnen vandaag dus.

Prairy
Berichten: 9071
Geregistreerd: 28-12-03

Re: ( VOLG ) van oud kantoorpand naar woonhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:29

Kippenvoer heeft het bij ons gedaan voor 2 ratten, dat waren ze al gewend te eten, misschien dat je ze eerst even kunt voeren en het dan in de val kunt doen?