Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Luca03 schreef:Aangezien bokt toch wel vaak goed advies geeft op het vlak van auto's, vraag ik het hier maar even.
Niet onbelangrijk detail: ik woon in België
Over 2 jaar zou ik willen kijken naar mijn eerste eigen auto. Ik heb sinds september 2019 mijn rijbewijs en rijd momenteel met de Mitsubishi Colt (benzine) van mijn moeder. Opzich prima auto'tje maar uiteraard niet van mijzelf.
Ik studeer nu nog en ga naar school met de trein. Maar over 2 jaar ga ik (hopelijk) afstuderen en is het de bedoeling dat ik werk vind. Uiteraard nog geen idee hoe ver dit gaat zijn en hoeveel km ik dus ga doen per dag.
Nu staan m'n pony's op zo'n 10 km van bij mij thuis op een weide en ik heb daar een contract voor 3 jaar dus ze blijven daar ook zolang en hopelijk zelfs langer.
Dus geen idee wat handig is? een benzine wagen of een diesel?
even een lijstje
- woonwerk verkeer
- moet kleine aanhanger met hooi kunnen trekken: de aanhanger komt er nog niet meteen
- tweedehands
- liefst kleine bestelwagen (moet alleszins enkele balen hooi kunnen vervoeren zonder dat alle zetels vol hangen met hooi)
- zuinig
- max 3500 euro in aanschaf
- niet te duur qua wegenbelasting
- rijbewijs B
- Bestuurder + extra persoon is genoeg, ik hoef geen 5 mensen te kunnen vervoeren.
- KM-stand maximaal 175 000 km
Ik had al op m'n lijstje staan:
Fiat doblo
Citroën Berlingo
Renault Kangoo
VW Caddy
Wie weet raad of heeft ervaring met de bovenstaande auto's?
Goof schreef:Jeetje, ben je nu al aan het kijken voor een auto voor over 2 jaar?
Dat zou ik lekker loslaten. Wat je wensen zijn kan zomaar veranderen en wat je nu nog niet kan betalen is over 2 jaar misschien wel betaalbaar. je kan nu wel iets gaan bedenken, maar over 2 jaar moet je gewoon weer opnieuw gaan zoeken. Lekker laten gaan voor nu.