Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dblijham schreef:Je zou iig kunnen regelen dat de boer als hij zijn oogst er af heeft het even inzaait voor je. Jij laat hem zijn oogst houden en als je zelf wat goed graszaad investeerd heb je dat alvast voor elkaar.
Hier komt hooien voor mij op 2,50 per baal, dat is een euro per pak minder dan wanneer ik het koop van dezelfde man dus dat kan zeker uit.
Of het zich dus loont daar hooi van te maken hangt van de prijs van hooi af en ook van wat je zelf aan kosten gaat hebben om er hooi van te laten maken en hoeveel je eraf kan halen.
Als je afhankelijk bent van een boer die het dan maait en in pakken maakt, heeft diegene wel tijd (meestal zijn ze dan zelf ook aan het hooien) komt die nog op tijd om te maaien, keren en pakken. Het zelf dan maaien, keren en pakken. Machines die net op een verkeerd moment kapot gaan. Toch weer die regen die niet voorspeld was. En het kost tijd, best veel tijd. De keren dat hier het hooien zonder enig tegenslag ging kan ik op 1 hand tellen
Juist met die kleine stukjes gebruik je veelal ouder materiaal, dat gaat een stuk sneller kapot dan die nieuwe machines. Maar die zijn zo groot dat ze op zulke kleine stukken niet kunnen werken. joyce83 schreef:- waar vind ik ook alweer welke bestemming erop zit? Bij Kadastrale kaart krijg ik niet de kaart die ik meende, ruimtelijke plannen ook niet.