Robotstofzuigers, ook voor kleinere oppervlaktes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaya_

Robotstofzuigers, ook voor kleinere oppervlaktes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 04:38

Hallo,

Met 3 honden en een baby stofzuigen we ons kapot. Nu had ik het idee dat een robotstofzuiger wel eens een optie kon zijn. Echter geeft manlief aan dat dit niet geschikt is voor onze woonkamer is omdat deze kleiner is en dus meer obstakels heeft.

Kunnen robotstofzuigers dit aan? Trekken ze hondenhaar van 3 honden?

Alle info is welkom!

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Robotstofzuigers, ook voor kleinere oppervlaktes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 07:45

Mijn woonkamer is ongeveer 4x6 meter, vol met obstakels (bank in het midden van de kamer, tapijt waar hij omheen moet, eetkamertafel en kastjes.. en hij houdt het erg goed bij als ie dagelijks of om de dag zuigt. Wij hebben maar een hond, maar wel een langharige, en dat doet ie prima.
Zelf heb ik de voorloper van deze: KLIK
Een goedkoop model, maar heel tevreden over en hij werkt al bijna 10 jaar prima.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:14

Ik weet niet wat een klein oppervlakte is maar ik ben super blij met mijn robotstofzuiger. We hebben 3 katten waarvan 2 langharig en het scheelt zoveel haar in huis. Laten dat ding iedere dag zijn rondje rijden. Onze woonkamer is met 65m2 niet super klein.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:18

Ik heb sinds deze week een tweede handse
Tot nu toe bevalt t prima heb een klein huis 2 katten 2 honden en een konijn en bevalt tot nu toe prima

Selina
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:25

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 09:26

Wij hadden vroeger een heel goedkoop model ergens tweedehands gekocht om te testen of een robotstofzuiger ons beviel. Dat ding reed zich altijd vast onder de stoelen en kwam dus nooit in de volledige kamer of terug in zijn basisstation. Terug eventjes handmatig alles gestofzuigd.

Op een bepaald moment waren we het handmatig stofzuigen echt moe. Wij hebben een berner sennen en een basset hound en dus best veel haar. Van vrienden hebben we een keertje hun roomba mogen gebruiken wanneer ze op verlof waren. Waar we zo ontevreden waren over die andere stofzuiger, kwam die roomba al zijn verwachtingen na! Zalig om elke ochtend beneden te komen en te zien dat alles netjes ligt. Wij hebben wel wat stoelen in onze ruimte, (salon)tafel, plantenpotten,... en daar weet hij perfect zijn blijf mee. Daarnaast laten we hem geregeld handmatig de garage (waar de honden zitten) stofzuigen, mag hij in de gang en de bureau, of af en toe ook de bovenverdieping doen.

Wij hebben een iets duurder model die in verbinding staat met een app en daarnaast ook een camera heeft om de kamer te scannen. Hij botst dus niet vol op de muren, maar remt af als hij iets tegenkomt. Hij staat ingesteld dat hij elke nacht rijdt en 's morgens hebben we een melding op onze gsm of we hem al dan niet moeten leegmaken. Daarnaast krijgen we ook een plannetje doorgestuurd waar hij allemaal geweest is.

Wij kwamen op het besluit dat we die roomba véél vroeger moesten kopen. Dat had ons veel werk en frustratie bespaard.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:40

Wij hebben sinds deze week een roomba, 2 honden en 2 katten, vinden hem nu al fijn. Staat 2x per dag aan

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:52

Juist voor kleinere ruimtes werkt hij fijn is mijn ervaring, als er iets is waar hij structureel op vast loopt (in ons geval bijv tussen de bank en de salontafel) dan kan je dat meestal verhelpen door het 'obstakel' net een paar centimeter te verplaatsen zodat hij er duidelijk wel of niet doorheen past. Die van ons raakte juist compleet in de war na de verhuizing naar een huis met een vrij groot oppervlakte waar je (als de deuren opstaan) rondjes kan lopen tussen de kamers. Dan bleef 'ie maar bezig en strandde uiteindelijk ergens random in het midden van een kamer, al treurig piepend :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:00

Volgens mij kan de robotstofzuiger in iedere ruimte. Wij hebben wel een grote woonkamer, maar alle plekjes maakt hij even goed schoon. Hij kan niet onder de kast bijvoorbeeld, dus dat doe ik nog wel eens met de slang van de oude stofzuiger. Maar iedere nacht gaat de robot en dat is echt ideaal. Hij gaat ook over het vloerkleed. Hondenharen, zand alles neemt hij mee. We hebben er 1 uit China besteld. Xiaomi, je kan ook instellen welke oppervlakte hij kan doen en welke niet, hij maakt een overzicht van de ruimte. Boven kan hij ook, hij stelt het zelf in dat hij niet van de trap valt. En onder het bed enzo is het ook ideaal.

We hebben nog wel een gewone stofzuiger ernaast maar dat is voor 1 x per week en vooral dus onder de kasten. En een handstofzuiger voor de kruimels.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:12

Wij hebben ook een kleine woonkamer en zijn helemaal gelukkig met onze dirt devil spider! Juist omdat het klein is komt hij overal ondanks dat het geen slimme stofzuiger is.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 19:03

Bedankt voor jullie reacties alvast!
Denk dat ik het zeker ga proberen!

ClaudiaHS
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:37

Wij hebben 3 kinderen, een herder en een Franse bulldog.
Sinds een week of 6 de Roomba E5.
Ik vind het werkelijk ideaal!.
⚠️ ClaudiaHS kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.