Opnemen presentatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Opnemen presentatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:00

Ik moet mijn afstudeerpresentatie binnenkort gaan opnemen. Hebben jullie tips hiervoor?

Opties die ik heb:
- Op mijn werk opnemen en dan mijzelf + presentatie op groot scherm filmen
- Powerpoint inspreken - nadeel ik ben dan niet te zien.

Hebben jullie ideeën, waarbij ik zelf te zien ben en de powerpoint ook in beeld is?

Marleen_L

Re: Opnemen presentatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:02

Kan je niet jezelf filmen en dit later zo monteren dat je powerpoint erbij in staat? Een beetje zoals de talkshows het doen (Stephen Colbeter/Arjen Lubach etc). Dan ben je zelf wel in beeld, en heb je je powerpoint op goede kwaliteit. Nadeel van scherm filmen is dat het soms minder goed leesbaar is.

LaDonna75
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:05

Je kunt ook in Powerpoint jezelf in een klein scherm in de presentatie laten zien als je hem opneemt. Via Diavoorstelling -> Diavoorstelling opnemen V -> opnemen vanaf begin, er verschijnt dan een nieuw scherm waarin je je camera en microfoon kunt finetunen en kunt opnemen (en ook pauzeren/opnieuw opnemen).

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 13:21

Dank je LaDonna75. Ik ga dat eens proberen, want dat is inderdaad wat ik in mijn hoofd heb zoals ik het wel.

Marleen_L, weet jij welke montageprogramma's ik kan gebruiken? Ik heb een laptop van 4 jaar oud, die niet de snelste is.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:42

Marleen_L schreef:
Kan je niet jezelf filmen en dit later zo monteren dat je powerpoint erbij in staat? Een beetje zoals de talkshows het doen (Stephen Colbeter/Arjen Lubach etc). Dan ben je zelf wel in beeld, en heb je je powerpoint op goede kwaliteit. Nadeel van scherm filmen is dat het soms minder goed leesbaar is.

Met green screen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:49

Ik heb dit laatst gedaan voor mijn lesgroep op de opleiding. Ik heb het programma OBS gebruikt (er zijn meerdere filmpjes te vinden met hoe het te gebruiken). Door middel van scènes kon ik wisselen tussen opnemen van mijn webcam, presentatie met webcambeeld in de hoek en alleen de presentatie met geluid. Werkte super fijn en mijn studenten vonden het erg leuk en leerzaam.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:14

daffieduck83 schreef:
Dank je LaDonna75. Ik ga dat eens proberen, want dat is inderdaad wat ik in mijn hoofd heb zoals ik het wel.

Marleen_L, weet jij welke montageprogramma's ik kan gebruiken? Ik heb een laptop van 4 jaar oud, die niet de snelste is.

Nee geen idee, enige programma dat ik ken is Windows movie maker, maar geen idee of je daar een tweede filmpje apart in kan zetten.

@Caritas: Een green screen is niet nodig, doet Lubach ook niet. Je moet denk ik gewoon zorgen dat je jezelf filmt met genoeg ruimte in een van de bovenhoeken en dan daar de powerpoint in plakken, maar misschien is dit wel veel te makkelijk gedacht en kan het helemaal niet...

LaDonna75
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:18

daffieduck83 schreef:

Dit gaat echt goed, en makkelijk! Ik heb het onlangs gedaan voor een presentatie! Ik kan evt een link sturen naar een opname hiervan.