Opblaas jacuzzi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Opblaas jacuzzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 14:49

Hi all !

Ik ben opzoek naar ervaringen van zo een opblaas jacuzzi.
Omdat we sterk aan het twijfelen zijn om eentje aan te kopen. :+

Wat zijn de tips voor de aanschaf?
Voors en tegens?
Veel of weinig gebruik?

Alvast bedankt :D

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:02

Ik lees stiekem even mee, want wij overwegen ook de aanschaf van een jacuzzi.
Wel denk ik dat wij voor een vaste gaan en niet voor een opblaasmodel vanwege de levensduur en omdat we er ook in de winter gebruik van willen maken.

Kmbrly

Re: Opblaas jacuzzi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:10

Ja we zouden het graag als tussenoplossing willen.
Nu is er geen plaats voor een zwembad. En zo een opblaasding kunnen we wel kwijt.
En dat als de tuin ooit eens klaar is, dat we dan ook een vaste zouden kunnen zetten. Als de opblaasbare goed mee valt natuurlijk.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:18

Wij hebben er 1 gehad en hij beviel eigenlijk zo dat we na 5 jaar over zijn gegaan naar een echte. Het voordeel van een echte is dat hij beter zit,ik vind die wel duurder in gebruik dan de opblaas.Wij hadden hem van Intex

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:22

Wij hebben er 1 en gebruiken hem intensief. Staat nu hier een half jaar denk ik en bij ons vorige huis ook zoiets. Hebben hem 2ehands over genomen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:27

Wij hebben er een in de kas staan. Vind het vooral heerlijk in het zonnetje.
We hebben zonnepanelen en merken niks van het verbruik. Staat wel alleen aan in de lente en zomer.
Laatst bijgewerkt door Avanti op 26-04-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:32

Wij hebben er ook een. Gekocht bij de Aldi, van het merk Intex. Hij bevalt ons erg goed, kan tot 40 graden verwarmd worden. Met het bijbehorende overdekzeil (dat er bij ons altijd opzit als we hem niet gebruiken) en de zon erop is bijwarmen bijna niet nodig. Moet ik wel zeggen dat wij hem alleen in het voorjaar/zomer gebruiken en alleen bij mooi weer. In het najaar ruimen we hem op. Lekker stevig materiaal en goede temperatuur water voor de kinderen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:44

Ik heb naar beiden gekeken en een hot tub, maar we zijn er nog niet 100% uit.

De opblaas jacuzzi vind ik iets kwestbaarder. Het nadeel vind ik dat je op de grond zit, maar hoorde van andere mensen dat dit geen probleem is.

De vaste vind ik het fijn dat er zitplekken zijn, maar dat tevens een nadeel. Sommigen zijn zo sterk voorgevormd dat je alleen in die lig/zit plekken kan zitten of liggen.

Het stroom verbruik vind ik wel echt een ding. Wij weten niet hoe vaak we hem zouden gebruiken, maar voor het hele jaar rond aan laten kom je rond de 500 euro uit. Weet dat veel mensen hem alleen van voorjaar tm najaar gebruiken en dan scheelt het iets, maar je moet het ervoor over hebben.

De hottub heeft een rand om op te zitten. Als je thuid komt vuurtje stoken en 2 uurtjes later kan je erin. Met jets en of bubbels zijn ze ook te vinden, maar wel ietsjes duurder.

De ene zaak wilde er wel eentje verhuren zodat we kunnen zien of we hem veel gebruiken, maar dat is in verhouding best duur. Kan ik hem net zo goed kopen en doorverkopen als het niks is.

Als we straks zonnepanelen nemen, dan denken we er weer anders over.

Maar soms denk ik ook; kan net zo goed een gewoon zwembad nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:45

Wij gebruiken hem juist in de winter en het najaar intensiever. Heerlijk, als het regent onder het afdak in de jacuzzi.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 11:00

Hij is sinds vandaag in ons bezig :+
Had een leuke promo gevonden. Dus het was wel even paniek toen hij gisteren van de website verdween.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:08

Welk merk/type heb je aangeschaft?
Fijn dat het gelukt is! :-)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:23

Wij hebben een Intex met jets. Helaas een negatieve ervaring voor ons...

We gebruiken hem tamelijk veel (lente tot herfst) en zijn er wel echt blij mee maar er gaat telkens weer iets stuk.
Het eerste jaar knapte een stiksel los binnenin de kuip waardoor er een enorm bult op kwam te staan (nieuwe Kuip gekregen onder garantie)
Het tweede jaar deed de filterpomp het niet meer, ook deze werd wel gratis hersteld.
Het derde jaar alweer een defect aan de kuip + een lek aan de binnenkant waardoor er water in het luchtgedeelte was gekomen. Gevolg: loodzware lekke kuip :roll:
We kregen -gezien de vorige problemen- een nieuwe Kuip aan halve prijs. Een paar weken terug heb ik deze geïnstalleerd en helaas moeten vaststellen dat er ergens water uit de filterbak lekt, niet veel, maar er is een lek |o soms verminderd de uitstroom van warm water en maakt de pomp lawaai. Er komt dan té warm water uit omdat de doorstroom niet snel genoeg bij de verwarming passeert :=

We krijgen het wel steeds opgelost door de boel een dag stil te leggen en weer op te starten maar voor ons nooit meer een opblaasbare versie :n

Hopelijk heb jij meer geluk TS!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 12:29

@Thomas5 , ai dat is inderdaad wel veel pech.
Hopelijk hebben we meer geluk.
Want wij hebben nu ook een intex aangekocht

Het is deze geworden.

Afbeelding

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:23

Wij hebben er ook wel rubbertegels onder gelegd om zachter te zitten. Nooit getest zonder, maar het leek ons beter :D
Qua verbruik ook nog een tip: we hebben hem 1 winter laten draaien op 20 graden en toen wel een dikke afrekening gehad van elektriciteit :roll: sindsdien doen we dat niet meer en breken we de boel af voor de winter.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:51

Wij hebben er sinds kort ook 1, van Intex en dan de zespersoons versie.

Wij hebben ‘m nu constant op 36 graden staan maar hoe doen jullie dat? Ivm stroom kosten? Elke keer toch na gebruik de temperatuur verlagen of juist contant houden?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:19

Ik heb er sinds vorig jaar een en die staat op een grastapijt. Werkt prima.

Maar...ik kreeg wel echt serieus een loeier van een afrekening van het energiebedrijf. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe anderen dat doen.

Ik vind het zalig om er savonds laat in te zitten maar heb m dan wel echt op 42 graden staan. Das de max bij de mijne.

lies1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:32

Ik pas wel eens op een huis waar ze ook een opblaas jacuzzi hebben van Intex. Ik vind het ook heerlijk maar het duurt wel even voordat hij opgewarmd is en inderdaad zeiden zij ook dat ze het flink konden merken aan de energierekening. Dat is ook een van de redenen dat hij niet het hele jaar op staat.

Edit: Zij hebben hem standaard op 28 graden staan en verhogen hem wanneer ze van plan zijn er in te gaan. Je moet er dan dus wel rekening mee houden dat je hem optijd aan zet.
Laatst bijgewerkt door lies1998 op 28-04-20 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:34

Hmmm, dat vind ik wel wat ontmoedigend. Een echte is meteen zo'n grote uitgave

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:36

Ja zo deed ik het ook, een graad of vijf naar beneden maar niet meer anders is ie nooit op tijd warm. En net niet warm genoeg is echt zo niet lekker

Hoogzomer heb ik m uiteraard niet zo heet maar dit is wel de reden dat ie nog niet staat. Vorig jaar heb ik m van juni tm oktober aan gehad.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:43

Waarom geen echte jacuzzi? Lijkt mij toch beter geïsoleerd en als je een tweedehandsje neemt valt de prijs ook wel mee. Er zijn ook bedrijven die tweedehands aanbieden tegen goede prijzen.
Laatst bijgewerkt door HorsePassion op 28-04-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:46

Wij hebben ook zo’n Intex opblaasbad.

Moet zeggen dat enkel staat bij 25+ graden.
Merk toch dat water minder wordt als langer staat ondanks chloor gebruik.

Een van de kinderen kan zwemmen. Ander nog niet dus altijd opletten als jongste erin zit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:48

tjiftjaf schreef:
Waarom geen echte jacuzzi? Lijkt mij toch beter geïsoleerd en als je een tweedehandsje neemt valt de prijs ook wel mee. Er zijn ook bedrijven die tweedehands aanbieden tegen goede prijzen. Mocht iemand een naam van een bedrijf willen dan weet ik wel een goed adres.

Ik zit nu in een huurhuis, ga ik echt niet doen want zo'n ding zou ik alleen willen als ik weet dat ik voorlopig niet wegga en een mooie plek ervoor heb. En de opblaasbare kan de helft van het jaar zo de schuur in.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:50

Even over de temperatuur. Vaak wordt 38 C. geadviseerd.
Wij hebben geen opblaasbare jacuzzi maar een normale jacuzzi en laten de temperatuur altijd op 38 C. staan.
We liggen er elke dag in en gebruiken per dag nu in het voorjaar voor ongeveer € 2.50 per dag aan stroom. En dan hebben we niet eens een hele grote jacuzzi. Dus goedkoop is een jacuzzi eigenlijk niet. Maar het is echt genieten.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:56

Doorgaans laten wij de temperatuur op 39 staan. Tijdens het gebruik van de jets daalt het toch al snel een graad (of 2). Het afdekzeil met luchtkussen isoleert wel goed, het verbruik blijft volgens mij stabiel als je de jacuzzi afgesloten op temperatuur houdt.
Telkens weer opwarmen en laten afkoelen lijkt me juist meer energie te kosten. Een beetje zoals de verwarming in huis, een koud huis warm stoken vergt veel inspanning maar eens het warm is... ;-) de buitentemperatuur zal wellicht ook een grote rol spelen in de eindafrekening.

Wat ik dan weer mis zijn van die ligplaatsen zoals in een echte. Ik ben 1m94 en kan gewoon op de bodem zitten, als ik wil liggen moet ik half onderuit zakken en zit ik met m'n voeten tegen de overkant.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 23:21

tjiftjaf schreef:
Waarom geen echte jacuzzi? Lijkt mij toch beter geïsoleerd en als je een tweedehandsje neemt valt de prijs ook wel mee. Er zijn ook bedrijven die tweedehands aanbieden tegen goede prijzen.

We willen eerst kijken hoe dit bevalt.
Als het echt goed meevalt en we hebben de tuin uitgebreid is dat zeker een optie :D
Maar nu hebben we zelfs niet eens de plaats voor een zwembadje :')