Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 14:27

Hoi bokkers!
Sinds een tijdje zijn mijn vriend en ik zo rustig aan naar een huis aan het kijken. Funda is natuurlijk een site waar veel opstaat. Maar ik vraag me af of er ook minder bekende manieren zijn om een huis te vinden.
Wij zoeken bijvoorbeeld niet naar een rijtjeshuis in een kindvriendelijke buurt maar een vrijstaand(er) huisje met wat meer grond. Zijn er misschien organisaties die zich meer toeleggen op zoiets of bestaat dat niet?
Ik ben heel benieuwd via welke weg jullie je huis hebben gevonden?

Ine23

Re: Hoe ben jij aan je huis gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:38

Hier heb je waarschijnlijk niks/weinig aan voor je eigen huis, maar wij hebben ons huis via Bokt gevonden. Stond in het onderschrift van de verkoper en het bleef in mijn hoofd zitten. Na een tijd was mijn vriend ook overtuigd om een keer te gaan kijken en van het 1 kwam het ander. Nu hebben we het huis bijna 6 jaar alweer <3 .

Ik wens jullie veel succes in de zoektocht en hoop dat hier tips voorbijkomen die leiden tot jullie huis!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:38

Wij wilden een huis in de polder, dus zijn we op zoek gegaan naar makelaars in die buurt. Vaak hebben die een eigen website + aanbod.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:39

Mischa schreef:
Hoi bokkers!
Sinds een tijdje zijn mijn vriend en ik zo rustig aan naar een huis aan het kijken. Funda is natuurlijk een site waar veel opstaat. Maar ik vraag me af of er ook minder bekende manieren zijn om een huis te vinden.
Wij zoeken bijvoorbeeld niet naar een rijtjeshuis in een kindvriendelijke buurt maar een vrijstaand(er) huisje met wat meer grond. Zijn er misschien organisaties die zich meer toeleggen op zoiets of bestaat dat niet?
Ik ben heel benieuwd via welke weg jullie je huis hebben gevonden?

Je kunt daar toch op filteren op funda?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:47

Misschien niet heel erg iets waar je aan hebt, maar wij hebben ons huis eigenlijk wel op een "grappige" manier gevonden. Wij wonen nu in een 2 onder een kap woning en in eerste instantie gingen wij bij nummer 4 kijken. Mijn vriend vond het een mooi huis, ik was er niet helemaal weg van. Tevens was dit het allereerste huis waar wij in onze zoektocht naar gingen kijken en de makelaar gaf aan dat er al een goed bod lag. Als we dit huis wilde kopen moesten we echt op dat moment een bod doen, maar dat was ons iets te snel. De buurt vonden wij wel ideaal, waarop de makelaar aangaf dat nummer 8 ook te koop was. Weliswaar iets boven het budget, maar we wilden er in ieder geval even kijken. Dus een bevestiging voor nummer 8 ingepland! Het klonk echt ideaal en op de foto's zag het er ook goed uit.
Nou, het viel ontzettend tegen. Hadden er nog minimaal 20.000 tegenaan moeten gooien om het woonbaar te maken.

We waren echt teleurgesteld, want deze buurt vonden we echt heel fijn. Het is eigenlijk een klein dorpje (5 minuten van Weert), heerlijk rustig, stil en ruimtelijk maar wel dicht bij alles. We wilden hier echt heel graag wonen!
We wilden teruglopen naar de auto maar op dat moment zagen we dat nummer 6 een zelfgemaakt "te koop" in de tuin had staan. Mensen bleken thuis te zijn en we hebben de stoute schoenen aangetrokken en aangebeld. Konden gelijk even binnen kijken en het was echt ons droomhuis <3 Ter plekke de koop zo goed als besproken, een paar dagen later nog eens met de aankoopmakelaar langs geweest om de technische staat te bekijken en binnen een week was alles rond :D.

De voormalige bewoners van ons huis hadden dus geen makelaar ingeschakeld omdat de 2 huizen naast hun te koop stonden en zij hoopte op die manier toch wat aanloop te krijgen :) Ze hadden hun woning op Facebook gedeeld, maar die hadden wij op die manier nooit kunnen zien (wij komen uit de andere kant van het land en kende hier nog niemand). Ze had al wel wat bezichtigingen gepland, maar die stonden pas voor 2 weken na ons bezoek gepland omdat ze eerst alles netjes wilde opruimen. Dus al met al, gewoon toeval en geluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:54

Funda, Jaap, Facebook of via via.
Wij hebben destijds een handgeschreven brief in de bus van ons 'droomhuis' gedaan, we wisten wel dat hij overwoog te verkopen dus gaven aan dat we geïnteresseerd waren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:58

Ons huis gevonden via Funda.
Het huis wat dan te koop kwam verkocht aan een stalgenoot :D

manonutjuh
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:05

Ons huis stond op marktplaats :')

Was er net op gezet door de verkopers. Was soms wel lastig dat we niet met een verkoopmakelaar te maken hadden maar daar heeft onze aankoopmakelaar goed mee geholpen.

ook hebben we een bezichtiging gehad op een andere woning, dat was niet helemaal wat we zochten. Maar die makelaar heeft ons daarna nog wel gebeld als hij iets in de verkoop kreeg wat wel iets voor ons zou zijn, nog voor het online ging. Dus dat is ook een goeie optie!

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:20

Wij hebben ons (bijna) huis wel via Funda inderdaad, maar ik heb me ook voor de notificatiemails van de makelaars hier in de buurt ingeschreven. Vaak krijg je dan mail voordat het op Funda staat, waardoor je eerste keus hebt bij bezichtigen etc. Het komt geregeld voor dat het daarna al niet meer op Funda hoeft omdat het al onderhands verkocht is.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 15:28

moonsparkle schreef:
Je kunt daar toch op filteren op funda?

Dat doen we ook maar ben benieuwd naar andere wegen. En zo te lezen zijn die er ook zeker.

Wat een grappige manier om aan je huis te komen Balenciaga en Zonnebloem! Zoiets moet je echt net treffen he. En een beetje durven dus +:)+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:40

Ons huis stond al heel lang te koop, kwam er vaak langs, prijs was toen belachelijk hoog, na ruim 3 jaar in de verkoop dusdanig gezakt en via de bemiddelende makelaar een afspraak gemaakt.

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:03

Via Funda! Afgelopen woensdag is mijn bod geaccepteerd :) Je moet wel snel zijn en een beetje mazzel hebben.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:04

Bij een buitenrit met het paard kwam over een zandpad en daar stond een bord met te koop op. Dus nr gebeld . En voila nu 38 jaar later wonen we er nog. Ons hutje praktisch op de hei is wel veranderd in zen drukke recreatieve buurt. Dus we zijn aan het gluren nnaar een ander hutje...maar we vinden nog steeds niks nog meer afgelegen in de rand van Antwerpen.

_Lorette_
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:27

De eigenaresse kwam vragen of we interesse hadden in haar huis, omdat het aan onze wei grenst. We hebben het gekocht voordat het op de markt kwam. De makelaar was al wel benaderd, maar die wilde het pas in de verkoop zetten als het een minder grote zooi was. Het huis en de tuin verkeerden in een zeer slechte staat van onderhoud en we hebben voor veel geld in de meest verkeerde tijd gekocht en gerenoveerd (crisis, oude huis pas veel later verkocht en 21% btw op de renovatie), maar we wisten dat we deze kans maar één keer zouden krijgen.

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:45

Mijn man had al een huis.Hij had al de helft van zijn ouderlijk huis gekocht.Later hebben we ook de andere helft gekocht van de familie.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:50

Wij wilden heel graag in een bepaald huis in een bepaalde straat wonen. Omdat mijn kapster ook in die straat woonde had ik het tussen neus en lippen door aan haar verteld. Toen zij de volgende ochtend de vuilnis buiten zette sprak ze een buurvrouw die vertelde dat een buurman verderop in de straat een nieuwe baan had in de andere kant van het land. Waarop mijn kapster mij belde om te zeggen dat ik die buurman moest bellen. Alle moed bij elkaar geraapt en 's avonds gebeld. Bleek dat de man die dag net zijn eerste werkdag had gehad en als hij door zijn proeftijd kwam zou hij op zoek gaan naar een ander huis. Maar we mochten wel al komen kijken of zijn huis ons beviel. Binnen een week was de voorlopige koop rond en een paar maanden later woonden we in de straat en in het huis wat we graag wilden.

Na een paar jaar wilde ik de paarden toch wel heel graag aan huis en mijn man wilde stiekem wel naar het buitenland. Op internet zag ik een leuk huis in Belgie, we zijn er op een zondag naar toe gereden en mochten van de eigenaresse wel even binnenkijken en 5 maanden later hadden we de sleutel en nu 13 jaar later wonen we er nog.

Ik denk dat je aan mensen moet laten weten wat je ongeveer zoekt, moet zoeken op internet, zelf een beetje rond moet rijden in de omgeving en soms op een vriendelijke manier een beetje brutaal moet zijn en moet durven te vragen.

En het is helemaal niet erg om briefjes in de brievenbus te gooien van je droomhuizen. Hebben wij ook een paar keer in de brievenbus gehad en ondanks dat we op dat moment niet wilde verkopen vonden we het wel erg leuk dat mensen ons huis als droomhuis zagen. Als ik nu zo'n briefje in de bus zou vinden zou ik het ook zeker bewaren, you never know......

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:51

Wij hebben een makelaar in de arm genomen uit de regio waar we naartoe willen verhuizen (wij komen zelf uit een andere regio). Makelaars horen het toch eerder wanneer iets op de markt komt. Die wees ons uiteindelijk op een object wat al een hele tijd te koop stond (ook op Funda), maar die eigenlijk net niet helemaal aan onze eisen voldeed.

Ons huis is aan goede vrienden gekocht. Zij hadden al meermalen te kennen gegeven dat zij geïnteresseerd zouden zijn als wij het zouden verkopen. Dus zodra onze koop min of meer rond was hebben we een prijs genoemd. Eenmaal, andermaal, verkocht.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:53

Toevallig via fb voorbij zien komen. En eigelijk niet per se al op zoek :')

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:54

Wij hebben sinds begin Maart ons eerste koophuis, via funda gevonden. Overigens zijn er ook andere manieren zoals facebook, marktplaats en voornamelijk makerlaars (toen ik kleiner was was een rondje makelaars lopen altijd een leuke bezigheid, dromend over eventuele toemomstige huizen). Je ziet vaak direct aanbod en kan altijd even binnenlopen voor verdere informatie :o.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 17:10

Wat leuk om te lezen allemaal!
Het is dus toch ook wel veelvoorkomend dat een huis niet eens op de markt komt omdat het onderling al geregeld is. Dat is natuurlijk ook wel makkelijker als je in de buurt wil blijven wonen van waar je nu al woont en veel mensen kent.
Maar het lukt dus zelfs ook wel eens via marktplaats of Bokt!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:32

Wij waren al jaren opzoek. Veel soort gelijke huisjes bekeken, allemaal net te kort ruimte om het huis en de meeste in dramatische staat. 1x een bod gedaan wat niet geaccepteerd werd.

Mijn instructrice woonde in mijn droomhuis (type waar we naar keken, met een schuur, stal en bak op het erf!) en had wel eens gezegd dat wij het als eerste zouden horen. We gingen er van uit dat we het nooit konden betalen als het zo ver zou zijn maar ach, de prijs aanhoren als het zo ver was kon geen kwaad.
En zo gezegd zo gedaan, 2 jaar geleden belde ze me op, het kwam te koop, prijs was wel iets boven budget maar viel ons niet tegen. Dus naar de bank, rekenen, rekenen, rekenen. En het was mogelijk!
Huis is in nette staat, alles voor de pony's kant en klaar dus budget kon wat opgerekt worden omdat er eigenlijk niet geklust hoefde te worden.

We wonen er nu een goed jaar en zijn er zo blij mee!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:34

Wij zijn ons huis toevallig tegengekomen op funda.nl. We waren niet op zoek, maar mijn man zag het huis en werd heel enthousiast. Omdat ik toen nog voor mijn zieke vader zorgde wilden wij niet gaan verhuizen. Enkele maanden later, mijn vader was helaas inmiddels overleden, kwam mijn man het huis weer tegen op funda.nl. Van het een kwam het ander, wij hebben het huis gekocht en ons 'oude' huis is aan een kennis verkocht. Was niet op de markt geweest.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:46

Ook een antwoord waar je niets aan hebt; we huurden een kleine tien jaar een boerderij met land hier in IJsland.
Toen vertelde een kennis die samen met zijn 2 zussen de aangrenzende boerderij gerfd had, dat ze wilden verkopen.
Perfecte kans.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:49

Mijn broer heeft briefje in de bus van zijn droomhuis gedaan. Bleek daar net een ouder stel te wonen die wilden verkopen. Deal was snel gemaakt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:05

Ik lees hier even mee. Dagelijks kijkend op Funda om snel te reageren maar helaas.
Maar hoe schatten jullie dat in qua prijs? Ik heb al vaker gedaan om een briefje in de brievenbus te doen, maar dan denk ik laat maar - kan ik nooit betalen?
En dan kijk ik ook echt niet naar onrealistisch in mijn ogen :)

Mijn eerste huis overgekocht van mijn moeder.
Het appartement daarna met veel geluk en een goede aankoopmakelaar via Funda gekocht.