Nieuwe combi oven, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Nieuwe combi oven, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:24

Helaas is na een stroomstoring hier in de regio mijn geliefde combi oven (magnetron/hete lucht) bezweken.
Ik gebruikte deze heel veel. En dan komt nu het lastige, waarmee deze oven vervangen? Mijn broer zweert bijvoorbeeld bij zijn stoomoven. Alleen een stoomoven is geen optie, ik wil ook graag iets erbij wat vergelijkbaar is met een hetelucht oven. Maar die magnetron, ga ik die missen?? Die gebruikte ik niet echt veel. Soms bijvoorbeeld voor een kant-en-klare stoommaaltijd, of indien haast en vergeten brood uit de vriezer te halen, ff broodje ontdooien. Wie heeft tips/suggesties?

Liselot

Re: Nieuwe combi oven, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:26

Het vervelende van een combi oven is dat ze van binnen vrij klein zijn en de ovenfunctie nooit echt heel goed is.
Hierom hebben wij gekozen voor een goede oven in de keuken en een losstaande magnetron in de bijkeuken. Maar voor een losse magnetron moet je dan wel net de ruimte hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:30

ik heb onze hetelucht oven ontzettend vaak gebruikt, binnenruimte was prima, natuurlijk niet zoals een hele grote vrijstaande oven maar ook niet zo'n klein ding als je vaak bij vrijstaande magnetrons ziet. Ik wil eigenlijk geen extra losse apparaten erbij :)

xPabloBokt
Fotograaf
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:35

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:42

Wat maak je zoal met de oven?
Ik heb zelf eens gezocht naar een goede combi-oven, maar kon er destijds geen een vinden die tot 250 graden verwarmt, wat ik wel nodig had voor pizza's en broden. De combi ovens die wél tot 250 graden konden verwarmen bleken volgens de reviews toch altijd minder warm te worden dan de ingestelde temperatuur.

Thuis heb ik wel een magnetron, op onze boot niet, en ik mis hem eigenlijk totaal niet. Enige wat ik wel eens doe is een blok tofu ontdooien, of boter smelten voor in een deeg, of tortilla's verwarmen zodat ze zacht worden.. maar dat soort dingen kunnen ook gewoon in een pannetje of in de normale oven op een lage stand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:47

wat maak ik zoal: pizza, ovenschotels, gegrilde groente, cake, taart. Brood bakken lijkt me ook leuk, maar ik heb de luxe van een geweldige molenaar/bakker vlakbij, dus of dat dan een blijvende hobby blijft weet ik niet :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:49

ik zit me ook gewoon serieus af te vragen of ik de magnetron zou missen :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:52

Dan zou ik persoonlijk echt voor een goede gewone oven gaan en geen combi

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:57

Wij hadden een combi oven die eruit zag als een gewone oven, maar wel ook magnetronfunctie had.
Die deed echt niet onder voor de gewone oven die we nu hebben. Kon ook gewoon tot 300 graden heet gestookt worden, had een gewone oven functie, hete lucht oven, alleen onder warmte, grill.
Toen de oven stuk ging, was het prijsverschil tussen zo'n zelfde oven die ook een magnetron functie had of een gewone oven wel zo groot (paar 100 euro zeker) dat we voor dat laatste zijn gegaan.
En we hebben het meest simpele magnetronnetje ever (4 tientjes ofzo?) in de bijkeuken gezet, voor mijn havermout 's morgens of een keer een boterham ontdooien.
In de keuken was er bij ons ook geen plek voor, maar kon de magnetron toch niet helemaal missen, dus dit werd bij ons 't compromis.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 19:57

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:12

Een samsung raad ik persoonlijk af, Heb meerdere grote combimagnetrons gehad en de samsung die ik heb gehad was een verschrikkelijk rotding die absoluut niet warm genoeg werd, Daarna een grote sharp gehad en die was al een stuk beter, Heb nu een oudere grote bosch en die is heel erg goed en word met gemak 250 graden.

Waar je op moet letten is dat het een oven is met extra magnetron functie, De oven is dan erg goed en de magnetronfunctie is dan wat minder, Vaak hebben deze geen draaiplateau en lijken ze dus op mini ovens,
Sharp en Bosch maken deze, En vooral over bosch ben ik erg te spreken :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 20:23

het type wat ik hier link is een stoomoven met allerlei extra functies, zoals hetelucht, geen magnetron :)
Overigens zegt het merk ook niet alles, de oven die ik had was een Bauknecht. Had niet verwacht dat deze zo lang mee zou gaan naar volle tevredenheid :D

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:27

Kinke schreef:
het type wat ik hier link is een stoomoven met allerlei extra functies, geen magnetron :)
Overigens zegt het merk ook niet alles, de oven die ik had was een Bauknecht. Had niet verwacht dat deze zo lang mee zou gaan naar volle tevredenheid :D

Oh sorry inderdaad een beetje verkeerd gelezen :o

Zie nu dat je inderdaad wat anders zoekt, Dacht dat je een grote combioven die je op het aanrecht kan neerzetten zocht.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:30

Mijn schoonouders hebben een oven zonder magnetron en ik mis daar de magnetron toch af en toe wel (en zo vaak zijn we daar nu ook weer niet).
Brood/vlees er niet uit gelegd om te ontdooien, even snel iets opwarmen (melk oid), kant-en-klaarmaaltijden.

In ons vorige huis hadden wij een Samsung combi-oven/magnetron, was een prima ding voor ovenschotels/lasagne e.d., maar nooit geprobeerd om er brood in te bakken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:41

angrywolf schreef:
Een samsung raad ik persoonlijk af, Heb meerdere grote combimagnetrons gehad en de samsung die ik heb gehad was een verschrikkelijk rotding die absoluut niet warm genoeg werd, Daarna een grote sharp gehad en die was al een stuk beter, Heb nu een oudere grote bosch en die is heel erg goed en word met gemak 250 graden.

Waar je op moet letten is dat het een oven is met extra magnetron functie, De oven is dan erg goed en de magnetronfunctie is dan wat minder, Vaak hebben deze geen draaiplateau en lijken ze dus op mini ovens,
Sharp en Bosch maken deze, En vooral over bosch ben ik erg te spreken :j

Mijn ouders hebben er zo eentje van bosch, maar wat een rotding is dat. Héél klein van binnen en hij wordt vaak echt niet goed warm.
Ding is wel al 10 jaar oud, dus wellicht zijn ze nu beter, maar een cake van 15cm hoog past en nauwelijks in

Lizz
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:20

Wij hebben een siemens type CM836GNB6

https://www.consumentenbond.nl/magnetro ... /cm836gnb6

Ik wilde eigen geen kleine oven, maar die hebben we nu toch. Dit paste beter in onze keuken, wilde namelijk een hele strakke keuken met brede elementen, mooi design ging boven functionaliteit :o
Het is een combi, al gebruik ik de magnetron nooit (aparte magnetron in bijkeuken).
Er zitten zeer veel functies op en ben er ook echt blij mee. Mis de grote oven niet.

Oja deze heeft zelfs wifi :+ dacht eerst wat een onzin. Maar gebruik het toch :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:26

Kinke schreef:
ik zit me ook gewoon serieus af te vragen of ik de magnetron zou missen :D

Ik mis de magnetron geen moment! Boterhammen ontdooien ook snel als je ze rechtop tegen elkaar zet (als een soort tipi }:0 ) en daarna smeert. Wat mij betreft is niks zo smerig als kleffe warme boterhammen. Restjes avondeten bak ik op in de koekenpan of gaan even in de oven. Chocolademelk is in een steelpannetje zo opgewarmd. Mocht ik een keer vergeten zijn om kip te ontdooien dan lost dat zich met een kom heet water ook wel weer op.
Lang verhaal kort: ga voor een goede oven :j.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:08

Wij hebben nu een bosch combi oven, bevalt heel erg goed. Recent een nieuwe keuken gekocht en daar werd eigenlijk sterk aangeraden om weer dezelfde serie te kiezen, gezien die van nu zo goed bevalt. Deze krijgen we nu:
https://www.bosch-home.nl/productoverzi ... /CMG8760C1

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:14

MarliesV
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:34

Kinke schreef:
Dit vind ik wel een gave (let niet op de prijs, die is niet representatief)
https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... n-reviews/

Deze hebben wij!

Wij hebben vorig jaar onze combi vervangen voor deze.

Gebruik de magnetron functie ook bijna nooit, maar wou hem niet missen.

Deze oven bevalt echt super, doet niet onder voor een 'gewone' oven in mijn ogen. Super fijne, grote binnenruimte.
⚠️ MarliesV kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:42

https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... /HN878G4B6

Deze hebben wij, oven, magnetron en stoomfunctie!
En wat ik echt het ultieme toppunt van luxe vind is dat ik met een app vanaf mijn bank/in de trein/waar dan ook aan kan zetten op afstand. Zo kan ik hem alvast voorverwarmen en als ik dan thuis ben kan mn eten meteen de oven in.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:48

Ik heb sinds een paar maanden eentje van Whirlpool

Afbeelding

https://www.electromania.be/keukentoest ... QkQAvD_BwE

Hele fijne oven! Moet soms wel eens wat opzoeken, maar de handleiding is super duidelijk :D
Hij heeft een aantal voorgeprogrammeerde menu's voor heel wat gerechten. Frietjes, pizza, quiche, ... Ik zou hem niet meer kunnen missen *\o/*

Er kwamen 2 roosters (een lage en een hoge) bij, en een crispplaat met handvat (voor frietjes en pizza ed).

Het enige minpunt dat ik heb kunnen ontdekken: als ik niet via het chef-menu werk, maar gewoon met forced air, duurt het voorverwarmen wel even. Misschien is dat de normale tijd en was ik met mijn vorige oven gewoon altijd te snel, dat kan ook! Maar als hij dan voorverwarmd is, en ik gooi het eten er niet op tijd in, gaat hij uit die pre-heat fase en moet hij opnieuw voorverwarmen. En dan zie ik vaak scheel van de honger :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 11:39

lucifertje schreef:
https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... /HN878G4B6

Deze hebben wij, oven, magnetron en stoomfunctie!
En wat ik echt het ultieme toppunt van luxe vind is dat ik met een app vanaf mijn bank/in de trein/waar dan ook aan kan zetten op afstand. Zo kan ik hem alvast voorverwarmen en als ik dan thuis ben kan mn eten meteen de oven in.

maak me gek!!! Die prijs vind ik wel iets teveel van het goede :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:48

Ik zou toch serieus overwegen om de magnetronfunctie te skippen en voor een (betere) oven te gaan. Ik heb een combioven en ik heb er echt een ontzettende hekel aan. Dat ding is heel flaky in daadwerkelijke temperatuur. Prima om een pizza in af te bakken, maar om bv brood te bakken ofzo is het verschrikkelijk. Plus ik word er heel chagrijnig van dat hij zo klein is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 11:56

heb ook al besloten om geen magnetron combi te nemen :) Die enkele keer dat ik de magnetron gebruik kan ik dat ook prima af met stoom of gewone oven volgens mij