Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ruitje schreef:Geen enkele reactie, ook stom !
Ik kan je geen advies geven maar vind het wel stoer dat je je hart volgt!
Alleen gaat die nog wel heel wat jaartjes duren om echt volledig te emigreren, wellicht eerder al wel een vakantiehuisje. Helaas nog geen ervaringen en tips voor je dus. Waar in Piemonte willen jullie naartoe?ontherun schreef:Ciao! Dezelfde droom hierAlleen gaat die nog wel heel wat jaartjes duren om echt volledig te emigreren, wellicht eerder al wel een vakantiehuisje. Helaas nog geen ervaringen en tips voor je dus. Waar in Piemonte willen jullie naartoe?
De taal spreek ik al een beetje, als kind ben ik praktisch elke zomer er opgegroeid, heerlijke taal, heerlijk land, heerlijk leven.
Booooo schreef:Wat een leuke droom! Ik heb geen tips voor je in Italië.
Wij zijn voor een vakantiehuis aan het kijken in Turkije. Maar inderdaad vervelend dat je er niet heen kan om te gaan bezichtigen, al zal dat nu wel kunnen bij jullie denk ik?
Oftewel: hem gaat het allemaal veeeel te snel. Mijn Buurman is een Italiaan, en ik kan gewoon genieten als ik hem aan de telefoon in het Italiaans hoor
Wel grappig af en toe. Ik ga je fb pagina liken! Leuk om te volgen en al mee te dromen. marion82 schreef:Booooo schreef:Wat een leuke droom! Ik heb geen tips voor je in Italië.
Wij zijn voor een vakantiehuis aan het kijken in Turkije. Maar inderdaad vervelend dat je er niet heen kan om te gaan bezichtigen, al zal dat nu wel kunnen bij jullie denk ik?
Ja wij kunnen nu idd al wel weer er naartoe. We gaan waarschijnlijk in de zomervakantie 2 weken erheen.
Wat leuk dat jullie bezig zijn met een vakantiehuis in Turkije, schijnt ook een heel mooi land te zijn en ook heel gastvrij.
Super leuk dat meer mensen dezelfde dromen hebben
ontherun schreef:Een vloeiend gesprek is inderdaad wel andere koek, zo vloeiend spreek ik het nu ook niet, doe het veel te weinig. Je komt hier bijna niet met Italiaans in aanraking. Mijn vriend zegt altijd dat je sowieso 3 espresso nodig hebt en dan komt het wel goedOftewel: hem gaat het allemaal veeeel te snel. Mijn Buurman is een Italiaan, en ik kan gewoon genieten als ik hem aan de telefoon in het Italiaans hoor
![]()
Wij zitten wat noordelijker, halverwege/onderin tegen het lago maggiore aan. Ik merk echt dat ik er deels ben opgegroeid, bepaalde cultuurdingetjes bijvoorbeeld. Mijn vriend kijkt er van op, of hem vallen dingen op waarvan ik denk, dat is toch doodnormaalWel grappig af en toe. Ik ga je fb pagina liken! Leuk om te volgen en al mee te dromen.
Booooo schreef:Lekker vooruitzicht! Heb je dan ook een woning te bezichtigen of niet? Of misschien een rondje plaatselijke makelaars doen?
Mijn man is Turks, dus dat is wel fijn dat de plek/taal etc voor hem bekend is.
in Turijn zelf of eromheen? De stad zijn wij ook al eens geweest, op road trip.