Huis kopen in Piëmont Italië, waar op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marion82

Huis kopen in Piëmont Italië, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 15:18

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden hebben we besloten, om onze droom waar te maken. We roepen al zeker 18 jaar dat we willen emigreren, maar echte plannen zijn er nooit gekomen. Tot nu dan... de bedoeling is om over 3 jaar naar Italië te verhuizen. We zijn inmiddels met de zoektocht naar een geschikte woning gestart en hebben al iets op het oog. Nu met de Corona crisis is het allemaal wat lastiger, je kunt nu niet even langs gaan om te kijken en verloopt al het contact momenteel via de mail. We zijn op zoek naar een huis, dat groot genoeg is voor ons gezin en ook een opknapper mag zijn. Zeker als we dit jaar al aankopen, hebben we nog genoeg tijd om te verbouwen en vergunningen aan te vragen. Ook de taal leren vind ik belangrijk en daar zijn we ook mee begonnen.

Uiteraard gaat mijn paard ook mee en zullen we een 2de paard erbij kopen. Ook willen we graag kippen houden en mijn oudste dochter graag boergeiten voor het vlees. Ook zitten we te denken aan alpaca’s voor de wol. We willen eigenlijk zoveel mogelijk onafhankelijk zijn. We willen zonnepanelen voor de stroom en een houtkachel voor de verwarming. Een eigen waterbron zou fijn zijn, maar geen noodzaak. We willen een moestuin en wat fruitbomen, olijven zouden we ook graag willen, maar we snappen ook dat je niet altijd alles kunt hebben. We kunnen zelf ook planten, wat er niet is.

We zoeken naar iets met minimaal 8ha grond, ivm de dieren en ik wil eigenlijk zelf hooien. Niet alles hoeft weide grond te zijn natuurlijk, liever niet. Een stuk bos is ook perfect erbij.

Nu is ons oog gevallen op een pareltje, maar deze heeft 2ha grond, waarvan het grootste gedeelte bosgrond is. We hebben gevraagd of er grond bij te kopen is, maar nog geen reactie gekregen. Ik droom al over dit huis. Het is volledig kaal en net opnieuw opgebouwd. Geïsoleerd vloer en nieuw geïsoleerd dak. De binnen kant is nog helemaal leeg en er zitten nog geen ramen en deuren in. Helemaal zelf in te delen dus nog.

Lang verhaal sorry.
Nou ben ik van alles aan het uitzoeken op het gebied van verbouwen ed, maar ik kan weinig vinden over het plaatsen van schuilstallen/stallen van hout of steen. Voor steen moet je wel een vergunning hebben en dat krijg je alleen als je nog mag bijbouwen op het terrein. Weet iemand hoe dat zit met houten stallen?
Ook kan ik niets vinden over erfomheiningen en omheiningen voor dieren. Dit zullen geen stenen omheiningen zijn.
Wie kan mij helpen met deze vragen of weet waar ik moet zoeken.
Mag je op alle grondsoorten dieren houden of is dat ook specifiek, net als hier?
Dit alles is natuurlijk wel afhankelijk voor wat we dan uiteindelijk gaan kopen.

We gaan ook met een aankoop makkelijk in zee, maar ivm Corona nog geen reactie gekregen. Zit hier in de buurt een makelaar die ook in Italië erkend is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:41

Geen enkele reactie, ook stom !

Ik kan je geen advies geven maar vind het wel stoer dat je je hart volgt!

tamary
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Huis kopen in Piëmont Italië, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:45

Eigen waterbron/regenwateropvang/etc. is juist wel essentieel. Zonder water begin je niks en de beschikbaarheid van water verteld je veel over wat er mogelijk is qua planten en vee. Met de veranderingen in weerpatronen kan je er niet van uit gaan dat wat tot 5 jaar geleden normaal was ook zo zal blijven.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 20:24

ruitje schreef:
Geen enkele reactie, ook stom !

Ik kan je geen advies geven maar vind het wel stoer dat je je hart volgt!

Ahh super lief, dank je wel

@tamary
Ja daar zijn we ons idd ook van bewust.

Inmiddels is dit bericht van 2 maanden geleden.
Er is in de tussentijd al veel veranderd en onze eisen en de huizen die we willen bezichtigen zijn ook anders.
Het huis uit de op, bleek op een huiver te staan, aan de schaduwkant en volledig bos. Ook lag het onder een hoogspanningskabel. Deze gaan we niet bekijken.
We hebben ons al best goed ingelezen, we weten waar we op moeten letten en gaan opzoek naar dat ene pareltje hihi

Tips blijven natuurlijk altijd meegenomen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:24

Ciao! Dezelfde droom hier :D Alleen gaat die nog wel heel wat jaartjes duren om echt volledig te emigreren, wellicht eerder al wel een vakantiehuisje. Helaas nog geen ervaringen en tips voor je dus. Waar in Piemonte willen jullie naartoe?
De taal spreek ik al een beetje, als kind ben ik praktisch elke zomer er opgegroeid, heerlijke taal, heerlijk land, heerlijk leven.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:01

Wat een leuke droom! Ik heb geen tips voor je in Italië.

Wij zijn voor een vakantiehuis aan het kijken in Turkije. Maar inderdaad vervelend dat je er niet heen kan om te gaan bezichtigen, al zal dat nu wel kunnen bij jullie denk ik?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 20:45

ontherun schreef:
Ciao! Dezelfde droom hier :D Alleen gaat die nog wel heel wat jaartjes duren om echt volledig te emigreren, wellicht eerder al wel een vakantiehuisje. Helaas nog geen ervaringen en tips voor je dus. Waar in Piemonte willen jullie naartoe?
De taal spreek ik al een beetje, als kind ben ik praktisch elke zomer er opgegroeid, heerlijke taal, heerlijk land, heerlijk leven.

Ciao! Wat leuk dezelfde droom. Wij willen het liefst onder in piemonte, met de grens van ligurie. Maar we kijken er uiteraard wel omheen ook hoor. Wie weet staat ons droomhuis wel net ergens anders.
Wij komen er ook al heel wat jaren in de zomer en een enkele keer ook in de meivakantie. We kunnen best al wel wat woorden natuurlijk, maar echt vloeiend een gesprek gaat hem nog niet worden haha

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 20:46

Booooo schreef:

Wij zijn voor een vakantiehuis aan het kijken in Turkije. Maar inderdaad vervelend dat je er niet heen kan om te gaan bezichtigen, al zal dat nu wel kunnen bij jullie denk ik?

Ja wij kunnen nu idd al wel weer er naartoe. We gaan waarschijnlijk in de zomervakantie 2 weken erheen.

Wat leuk dat jullie bezig zijn met een vakantiehuis in Turkije, schijnt ook een heel mooi land te zijn en ook heel gastvrij.

Super leuk dat meer mensen dezelfde dromen hebben

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 20:52

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:00

Een vloeiend gesprek is inderdaad wel andere koek, zo vloeiend spreek ik het nu ook niet, doe het veel te weinig. Je komt hier bijna niet met Italiaans in aanraking. Mijn vriend zegt altijd dat je sowieso 3 espresso nodig hebt en dan komt het wel goed _O- Oftewel: hem gaat het allemaal veeeel te snel. Mijn Buurman is een Italiaan, en ik kan gewoon genieten als ik hem aan de telefoon in het Italiaans hoor :=

Wij zitten wat noordelijker, halverwege/onderin tegen het lago maggiore aan. Ik merk echt dat ik er deels ben opgegroeid, bepaalde cultuurdingetjes bijvoorbeeld. Mijn vriend kijkt er van op, of hem vallen dingen op waarvan ik denk, dat is toch doodnormaal :? Wel grappig af en toe. Ik ga je fb pagina liken! Leuk om te volgen en al mee te dromen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:13

marion82 schreef:
Booooo schreef:

Ja wij kunnen nu idd al wel weer er naartoe. We gaan waarschijnlijk in de zomervakantie 2 weken erheen.

Wat leuk dat jullie bezig zijn met een vakantiehuis in Turkije, schijnt ook een heel mooi land te zijn en ook heel gastvrij.

Super leuk dat meer mensen dezelfde dromen hebben

Lekker vooruitzicht! Heb je dan ook een woning te bezichtigen of niet? Of misschien een rondje plaatselijke makelaars doen?

Mijn man is Turks, dus dat is wel fijn dat de plek/taal etc voor hem bekend is.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 22:47

ontherun schreef:
Een vloeiend gesprek is inderdaad wel andere koek, zo vloeiend spreek ik het nu ook niet, doe het veel te weinig. Je komt hier bijna niet met Italiaans in aanraking. Mijn vriend zegt altijd dat je sowieso 3 espresso nodig hebt en dan komt het wel goed _O- Oftewel: hem gaat het allemaal veeeel te snel. Mijn Buurman is een Italiaan, en ik kan gewoon genieten als ik hem aan de telefoon in het Italiaans hoor :=

Wij zitten wat noordelijker, halverwege/onderin tegen het lago maggiore aan. Ik merk echt dat ik er deels ben opgegroeid, bepaalde cultuurdingetjes bijvoorbeeld. Mijn vriend kijkt er van op, of hem vallen dingen op waarvan ik denk, dat is toch doodnormaal :? Wel grappig af en toe. Ik ga je fb pagina liken! Leuk om te volgen en al mee te dromen.

Ik kwam er dit jaar achter, dat we 3 huizen verderop ook Italianen hebben wonen. Ze wonen hier al wel wat jaartjes, maar met de Italiaanse feestdag zag ik opeens de Italiaanse vlag hangen. Ik hou er ook zo van. De taal, de mensen, ze zijn zo gastvrij, ik hou van het eten haha en niet te vergeten de wijn :P

Leuk dat je ons gaat volgen. We hebben ook een huis in Turijn gezien, dus ook heel noordelijk haha

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 22:51

Booooo schreef:
Lekker vooruitzicht! Heb je dan ook een woning te bezichtigen of niet? Of misschien een rondje plaatselijke makelaars doen?

Mijn man is Turks, dus dat is wel fijn dat de plek/taal etc voor hem bekend is.

Kan me voorstellen dat het voor jou heel fijn is. Maakt alles net iets makkelijker denk ik.

We willen in elk geval 1 huis in bubbio bekijken en als het lukt ook het huis in Turijn. Ik heb ook Facebook contact met een gezin dat er nu net 2 weken is geëmigreerd en zij hebben onder andere vakantiehuisjes. We willen ook bij hen langs voor meer informatie.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:34

Piemonte is groot :D in Turijn zelf of eromheen? De stad zijn wij ook al eens geweest, op road trip.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:00

wat een mooie droom. ik ga je fb pagina volgen. Veel succes!!

hoe staan je kinderen in dit avontuur?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:37

ontherun schreef:
Piemonte is groot :D in Turijn zelf of eromheen? De stad zijn wij ook al eens geweest, op road trip.

Ja piemonte is idd groot haha. Het is een stadje in Turijn, ik kom er even niet op.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:38

juval schreef:
wat een mooie droom. ik ga je fb pagina volgen. Veel succes!!

hoe staan je kinderen in dit avontuur?

Leuk dat je ons gaat volgen. De kinderen zijn super enthousiast en hebben grootse plannen voor zichzelf

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:55

Italië kan ik je geen tips over geven maar qua emigreren kan ik je alleen maar groot gelijk geven. Ik ben nog iedere dag blij dat wij die stap gezet hebben.

Wellicht een leuk topic om je te melden:
[HK] Emigreren? Natuurlijk!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 10:58

Ik ga me melden in het topic lizy

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 19:35

O wat geweldig dit! Dit is ook echt mijn droom, emigreren naar Italië. Het gaat ooit ook wel gebeuren....

Fantastisch dat jullie je droom achterna gaan, ik volg jullie inmiddels ook via Facebook!

Succes met het leren van de taal, een prachtige taal. Ik ben zelf ook hard bezig om het goed te kunnen spreken